زبان کره ای

یادگیری زبان کره ای 🍜 از کجا باید شروع کرد؟ 🌸

یادگیری زبان کره ای اصولی و گام به گام

یادگیری زبان کره ای برای شما می‌تواند یک تجربه شیرین و به یاد ماندنی باشد. به صورت کلی پیشفرض افراد این است که یادگیری زبان کره‌ای سخت و دشوار است و این تصور می‌تواند تا حد زیادی هم درست باشد. مانند بسیاری از موارد دیگر اما علاقه می‌تواند نقش کلیدی بازی کند.

یادگیری زبان کره ای می‌تواند به آشنایی بیشتر شما با یکی از کشورهای باستانی شرق آسیا کمک نماید. لینگووی هم اینجاست تا با کلاس آنلاین زبان کره ای این مسیر را برای شما تسهیل کند. در ادامه با ما و نکات مرتبط با یادگیری آموزش زبان کره ای همراه باشید.

 

آیا یادگیری زبان کره ای سخت است؟

موسسه خدمات خارجه یا Foreign Service Institute و به اختصار FSI، زبان کره ای را به عنوان یکی از سخت ترین زبان ها برای انگلیسی زبانان برای یادگیری رتبه بندی و آن را بسیار دشوار توصیف می کند.

یادگیری زبان کره ای چقدر طول می کشد؟ مدت زمان لازم برای یادگیری زبان کره ای بسته به عوامل مختلفی مانند توانایی طبیعی زبان آموز، میزان دقت و مدت زمان مطالعه آنها می تواند بسیار متفاوت باشد. به طور کلی، برای دستیابی به سطح بالایی از تسلط به زبان کره ای، حدود 2200 ساعت مطالعه مورد نیاز است.

 

هدفتان از یادگیری زبان کره ای چیست؟

داشتن دلیل، هدف و انگیزه برای انجام هر کاری از جمله یادگیری زبان کره ای می‌تواند یک موضوع ابتدایی مهم باشد. دلیل شما برای یادگیری زبان کره ای چیست؟

از جمله دلایل مهم برای یادگیری زبان می‌توان به مهاجرت، ادامه تحصیل، اهداف کاری و تجاری، آشنایی با فرهنگ و اداب و رسوم کره، علاقه‌مندی (و حتی جلب نظر مخاطب خاص 😉) اشاره نمود.

توجه داشته باشید که داشتن برنامه‌ریزی بر اساس هدف شما می‌تواند بسیار مهم باشد. به طور مثال اگر قصد ادامه تحصیل در کشور کره را دارید، روند یادگیری شما باید درنهایت به دریافت نمره مناسب در آزمون تاپیک (TOPIK) ختم شود.

 

Learn Korean Language step bt step

همانطور که گفته شد افراد به دلایل متفاوت مانند مهاجرت تخصیلی اقدام به یادگیری کره ای می‌نمایند.

 

از کجا یادگیری زبان کره‌ ای را شروع کنیم؟

هدف از آن جهت مهم است که انگیزه شما را برای حفظ روند پیشرفت و یادگیری بالا می‌برد. بعد از مشخص کردن هدف نوبت به ادامه مسیر خواهد رسید.

در ادامه مسیر نیز اولین سوال احتمالا این است که از کجا باید یادگیری زبان کره ای را شروع کنیم؟ به این سوال و سوالات بیشتر شما در این بخش پاسخ خواهیم داد.

 

1- الفبا زبان کره ای را بیاموزید

سیستم نوشتاری رسمی برای کره جنوبی هانگول یا Hangeul یا 한글 است که نام سیستم الفبای کره ای است. به آن می‌توانید «هنگول» (همچنین به صورت رومی «Hangul») به جای هانگول بگویید زیرا معنی آنها یکسان است.

کره ای زبان رسمی کره جنوبی است و از هانگول به عنوان الفبا و سیستم نوشتاری خود استفاده می کند. از همین سیستم نوشتاری در کره شمالی استفاده می‌شود که Joseongeul (조선글) نامیده می‌شود. هم کره جنوبی و هم کره شمالی از سیستم نوشتاری ایجاد شده توسط پادشاه سجونگ کبیر استفاده می کنند.

زمانی که هانگول در سال 1443 اختراع شد، 훈민정음 (Hunminjeongeum) نامیده می شد که به معنای واقعی کلمه: “صداهای صحیح برای آموزش مردم” است.

معنی هانگول

کلمه هانگول از حروف چینی 韓㐎 می آید. “Han” به معنای “کره ای” و “Gul” به معنای “حرف” است. آنها را کنار هم بگذارید و اصطلاح “حرف کره ای” یا “الفبای کره ای” بدست می‌آید.

سیستم الفبای کره ای

این سیستم الفبا عمدتاً از حروف هانگول تشکیل شده است. این سیستمی است که به طور گسترده و رسمی در کره شمالی و جنوبی استفاده می شود. از ژاپنی و چینی ساده‌تر بوده و تنها 24 حرف دارد.

با این حال، سیستم دیگری وجود دارد که کره ای ها برای نوشتن از آن استفاده می کنند به نام Hanja. این سیستم از حروف چینی تشکیل شده است که با تلفظ کره ای خوانده می شوند.

تلفظ الفبای کره ای

تلفظ الفبای کره ای شباهت های زیادی با الفبای انگلیسی دارد. این امر یادگیری را آسان می کند زیرا می توانید از تلفظ حروف انگلیسی برای یادگیری تلفظ الفبای کره ای استفاده کنید.

الفبای هانگول از حروف صامت و مصوت تشکیل شده است که بلوک های هجا را تشکیل می دهند. این هجاها را می توان درست مانند کلمات در انگلیسی به صدا درآورد.

برای یادگیری الفبای کره ای همراه با تلفظ به مقاله زیر مراجعه کنید:

Korean Alphabet – Learn the Hangul Letters and Character Sounds

 

یادگیری زبان کره ای

داشتن دوستانی که مانند شما علاقمند به یادگیری کره ای باشند می‌تواند برایتان کاربردی و مفید باشد.

 

2- کلمات ساده کره ای را بیاموزید

کلماتی هستند که باعث می شود سریع ترین یادگیری زبان کره ای را داشته باشید. این واژگان پایه کره ای را اگر یاد بگیرید، زودتر از آنچه فکر می کنید حتی امکان مکالمه زبان کره ای خواهید داشت!

در مقاله که لینک آن در زیر قرار گرفته است، بسیاری از کلمات ساده اما کاربردی را خواهید آموخت. رایج ترین کلمات کره ای هستند که در بحث ها و چت های آنلاین روزمره با آنها سروکار دارید. اینها کلمات بسیار خوبی برای دانستن هستند، همراه با نحوه نوشتن نام خود به زبان کره ای و نحوه انجام یک معرفی ساده.

این واژگان کلیدی را فرا بگیرید، و بلافاصله شروع به یادگیری زبان کره ای در مکالمات، آهنگ ها، فیلم ها و رمان ها خواهید کرد! کمک بزرگی به شما خواهند کرد تا به زبان کره ای صحبت کنید.

Korean Words – 100+ Basic Vocabulary For Beginners

 

3- برنامه ریزی کردن و انتخاب روش یادگیری

مانند انجام هر کاری و یا یادگیری هر زبانی داشتن برنامه‌ریزی و انتخاب روش یادگیری می‌تواند مهم ترین قدم باشد. به یاد داشته باشید که تنها انجام برنامه ریزی برای شما کار نخواهد کرد. وفادار ماندن و انجام آن تا به انتها باعث می‌شود تا تاثیراتش را ببینید.

به صورت کلی یادگیری الفبا زبان کره‌ ای، کلمات ساده و بکارگیری آنها در جملات کوتاه و کاربردی اولین قدم‌های شما خواهند بود. پس از آن انتخاب روش ادامه یادگیری زبان کره ای در کنار برنامه ریزی مانند تماشا فیلم و سریال می‌تواند به تسلط کامل شما به این زبان منجر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.