زبان آلمانی, عمومی

7 گواهینامه رسمی زبان آلمانی

گواهینامه زبان آلمانی

در سراسر دنیا آزمون های متنوعی را برای ارزیابی مهارت زبان برگزار می کنند. دریافت گواهینامه رسمی زبان آلمانی، برای نشان دادن سطح مهارت شما اهمیت زیادی دارد. بنابراین باید به خوبی گواهینامه های مربوط به زبان آلمانی را بشناسید و برای دریافت آنها اقدامات ضروری را انجام دهید. در دوره های آموزش آنلاین زبان آلمانی، آموزش آنلاین زبان ایتالیایی، آموزش آنلاین زبان انگلیسی، آموزش آنلاین زبان سوئدی، آموزش آنلاین زبان هلندی و …. هر یک از گواهینامه های زبان را باید بشناسید. در این صورت می توانید برای گذراندن آزمون ها شرایط لازم را مهیا کنید.

جهت دریافت گواهینامه رسمی زبان آلمانی باید در مورد چارچوب استانداردهای گواهینامه‌ ها اطلاعات بیشتری به دست بیاورید. نمره‌ دهی مربوط به آزمون ها به صورت اصولی انجام می گردد. برای توصیف مهارت زبانی باید بدانید که آزمون ‌ها بهترین استاندارد شناخته می‌ شوند. با گذراندن این آزمون ها سطح مهارت نوشتن، خواندن، گوش دادن و همچنین صحبت کردن شما مورد بررسی قرار می‌ گیرد. هر یک از افراد می توانند مهارت های خود را با این آزمون ها بسنجند. با دریافت آزمون های رسمی زبان آلمانی می توانید جهت اقامت در کشور آلمان اقدامات لازم را انجام آمده اید.

همین حالا شروع کن : اساتید آموزش آنلاین زبان آلمانی

انواع گواهینامه رسمی زبان آلمانی

جهت دریافت گواهینامه رسمی زبان آلمانی باید به خوبی در مورد سطح مهارت زبان و همچنین موسسه های برگزاری آزمون اطلاعات کافی داشته باشید. به طور کلی باید به خوبی بدانید که سطح متفاوتی برای زبان آلمانی در نظر گرفته می‌ شود. همچنین موسسه های گوناگونی گواهینامه رسمی به زبان آموزان ارائه می دهند. برخی از این سطوح و گواهینامه ها عبارت هستند از :

  1. سطح A

این سطح یادگیری زبان آلمانی را به دو دسته خیلی مبتدی و مبتدی را تقسیم بندی می کنند. این سطح پایه مورد نیاز بسیاری از افرادی است که مجوز اقامت در آلمان را می ‌خواهند به دست بیاورند. به طور معمول ۶۰ الی ۲۰۰ ساعت مطالعه در این دوره نیاز است. افرادی که مبتدی می باشند دانش کمی از زبان آلمانی دارند و تنها قادر هستند که به سوالات ساده پاسخ دهند. جملات ابتدایی و کلماتی که در طول روز استفاده می ‌شود را باید یاد بگیرند. آنها می توانند خود را معرفی کنند. در سطح A2  کلمات وسیع تر هستند و افراد می توانند ارتباط بهتری با اطرافیان به دست بیاورند.

ستاره کرمانشاهانی مدرس لینگووی

 

  1. سطح B

سطح B فراگیر مستقیم به شمار می‌ رود. فرد در این سطح آموزش آلمانی قادر است که در مورد تمامی اتفاقات و مسائل روزانه صحبت نماید. مطالب و نکات اصلی را درک می‌ کند همچنین امور روزمره خود را به درستی می ‌تواند انجام دهد. سطح B به دو دسته متوسط و بالاتر از متوسط تقسیم ‌بندی می‌ شود. فرد در این سطح به راحتی می‌تواند جملات خاص را درک کند و متوجه شود. سطح فراگیر حرفه ای پیشرفته ترین سطح است که به دو زیر سطح C1 و C2 تقسیم بندی می گردد. فردی که گواهینامه C1 زبان آلمانی را دریافت می‌ کند کلمات سطح بالا را می تواند درک نماید.

  1. انستیتو گوته موسسه آموزش آلمانی

انستیتو گوته یکی از مهمترین مراکزی است که گواهینامه رسمی زبان آلمانی را به زبان آموزان ارائه می دهد. این موسسه یک سازمان نیمه خصوصی می باشد که بودجه آن به وسیله دولت آلمان تامین می گردد. در زمینه آموزش زبان آلمانی و همچنین مبادله فرهنگی فعالیت می‌ کند. ۱۵۹ موسسه در ۹۸ کشور دارد. موسسه انستیتو گوته برگزار کننده آزمون ها در سطح استاندارد می باشد. زبان آموزان قادر هستند که در هر یک از شعبات این موسسه شرکت کنند .گواهینامه انستیتو گوته در سراسر جهان به عنوان یکی از معتبرترین گواهینامه ‌ها شناخته می ‌شود. برای ویزای کار، اقامت دائم، ویزان دانشجویی و غیره از این گواهینامه استفاده می گردد. توسط جمهوری فدرال آلمان در ایران این موسسه تاسیس شده است. این موسسه در تمامی سطوح آموزشی فعالیت می ‌کند.

 

  1. تلک دویچ

 یکی دیگر از گواهینامه های مربوط به گواهینامه رسمی زبان آلمانی این گواهینامه است. برای 10 زبان متفاوت از جمله آلمانی این موسسه مدرک زبان ارائه می دهد. دو هزار مرکز آموزشی در ۲۰ کشور متفاوت دارد. سطح اعتبار آزمون های این موسسه استاندارد می باشد. این موسسه آزمون های تخصصی متفاوتی را برگزار می‌ کند. تمرکز اصلی آزمون ها روی موضوعاتی مانند زبان در محیط کار، زبان برای پزشکی، زبان برای پرستاران، زبان برای پذیرش و غیره است. گواهینامه بین المللی در آلمان جهت صدور ویزا و همچنین اقامت دائمی پذیرفته خواهد شد. سطح C1 گواهینامه دانشگاهی این موسسه به عنوان یکی از مهمترین تاییدیه های قابل قبول مهارت زبان آلمانی است.

  1. تست داف در یادگیری زبان آلمانی

 تست داف به عنوان یکی دیگر از انواع گواهینامه رسمی زبان آلمانی شناخته می ‌شود.  این گواهینامه به عنوان گواهینامه مناسبی  برای متکلمان آلمانی که غیر بومی می باشند شناخته می شود. برای افرادی که مایل هستند در دانشگاه‌های این کشور به تحصیل و کار مشغول شوند این گواهینامه ضروری می باشد. مراکز این موسسه در ۹۵ کشور وجود دارد که ۱۷۰ مرکز آزمون زبان آلمانی امروزه در حال فعالیت می باشند. تمامی شرکت کنندگان این آزمون در یک آزمون مشابه شرکت می کنند. سطح نمره‌ دهی این آزمون از ۳ تا ۵ است. منطبق با سطح B1 تا C1 می باشد.

 تست داف برای افرادی که می‌ خواهند به دانشگاه های آلمانی بروند با نمره 4 کافی است. البته بسیاری از دانشگاه ها امکان دارد که متقاضی را با نمرات پایین تر پذیرش نمایند.  نوع نمره‌ دهی آموزش آلمانی این آزمون به صورت چهار در چهار می باشد. بسیاری از موسسات آزمون عالی آلمان این گواهینامه را به عنوان تاییدیه مهارت زبانی می شناسند. چهار بخش مربوط به آزمون نوشتن، خواندن، صحبت کردن و شنیدن می باشد. آزمون تست داف برای سطوح ۳ تا ۵ می باشد.

امیرحسین اربعه مدرس لینگووی

  1. DSH

 این گواهینامه یکی دیگر از گواهینامه های رسمی آموزش آلمانی می باشد. با دریافت این گواهینامه شما می توانید به دانشگاه‌ های آلمانی بروید. تفاوت اصلی این گواهینامه با دیگر گواهینامه ها این است که به جای اینکه گواهینامه را در خارج از کشور دریافت کنید از سوی دانشگاه برایتان صادر می ‌شود. به طور معمول همان دانشگاهی که فرد جهت ادامه تحصیل به آن درخواست داده است گواهینامه را برای او صادر می ‌کند.

 در زمان آزمون مهارت نوشتن، خواندن، درک شنیداری و نوشتاری افراد باید در یادگیری زبان آلمانی مورد ارزیابی قرار بگیرد.  سطح نمره این گواهینامه از یک تا ۳ است. سطح ۲ و ۳ مربوط به این گواهینامه نشان ‌دهنده‌ مسلط بودن افراد است. اینکه افراد مهارت بالای زبانی دارند در این آزمون تعیین می شود. آزمون از دو بخش تشکیل می ‌شود. آزمون نوشتاری و شفاهی از جمله بخش های مهم هستند.

  1. DTZ

 این گواهینامه رسمی زبان آلمانی برای افرادی طراحی شده که می ‌خواهند به آلمان مهاجرت کنند. در یک دوره ترکیبی این آزمون برگزار می گردد. سطح نمره قبولی این آزمون با سطح A1 و B2 برابر می باشد. افرادی که به تازگی به آلمان می ‌روند نیاز است که دوره ترکیبی را جهت دریافت مجوز دریافت کنند. تکمیل موفق دوره ترکیبی نشان‌ دهنده این است که افراد سریعا زبان آلمانی را یاد گرفته اند. این گواهینامه رسمی زبان آلمانی در بسیاری از مراکز کاری پذیرفته می شود. افرادی که قصد اقامت دائم در کشور آلمان را دارند می توانند این آزمون را تکمیل کنند تا درخواست شان پذیرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.