عمومی

کشورهای آلمانی زبان

کشورهای آلمانی زبان

زبان آلمانی یکی از زبان های بین المللی شناخته می شود که بسیاری از افراد علاقه دارند این زبان را یاد بگیرند. در واقع از آنجایی که تعداد کشورهای آلمانی زبان در سراسر جهان زیاد است، باید برای رفتن به برخی از کشورها زبان آلمانی را یاد بگیرید. آموزش آنلاین زبان آلمانی باید به صورت اصولی انجام شود. در این صورت افراد به راحتی می توانند زبان آلمانی را بیاموزند. آموزش آنلاین زبان آلمانی، آموزش آنلاین زبان سوئدی، آموزش آنلاین زبان انگلیسی، آموزش آنلاین زبان فرانسه، آموزش آنلاین زبان ایتالیایی، آموزش آنلاین زبان ترکی و …. باید به صورت اصولی حرفه ای انجام شود. در این صورت افراد مبتدی به راحتی می توانند زبان مورد نظر را یاد بگیرند. در ادامه این مقاله از لینگووی با ما همراه باشید.

کشورهای آلمانی زبان در سراسر جهان

معرفی کشورهایی که به زبان آلمانی صحبت می‌کنند : 

بر اساس داده‌ های سرشماری باید بدانید که زبان آلمانی به عنوان یکی از پر تکلم ترین زبان های جهان شناخته می شود. کشورهای که به زبان آلمانی صحبت میکنند زیاد هستند. اروپا به عنوان قاره ای شناخته می شود که بیشتر افراد ساکن در این قاره به زبان آلمانی صحبت می کنند. زبان آلمانی به عنوان یازدهمین زبان پرتکلم دنیا معرفی می گردد. در کشور اتریش زبان آلمانی به عنوان یکی از زبان های رسمی شناخته می‌ شود. بخش عظیمی از کشور سوئیس با زبان آلمانی تکلم می‌ کنند.

 زبان آلمانی در کشور بلژیک، سوئیس، لیختنشتاین، اتریش، لوکزامبورگ و غیره به عنوان زبان رسمی معرفی می گردد. کشورهای آلمانی زبان اروپایی تعداد زیادی دارند. افرادی که به زبان آلمانی صحبت می کنند در سراسر کشورهای اروپایی پراکنده هستند. این زبان در پایان جنگ جهانی دوم رشد چشمگیری در نقاط جهان داشته است. آلمانی به عنوان ۲۴ زبان رسمی اتحادیه اروپا شناخته می‌ شود. حدود ۱۰۰ میلیون نفر در سراسر قاره اروپا به زبان آلمانی تکلم می کنند. بعد از روسیه زبان آلمانی به عنوان پرتکلم ترین زبان قاره اروپا شناخته می ‌شود.

نیلوفر اسکندری مدرس لینگووی

محبوبیت زبان آلمانی در آمریکای شمالی

روز به روز تعداد کشورهای آلمانی زبان افزایش پیدا می‌ کند. در سراسر قاره آمریکای شمالی افراد زیادی هستند که گویش آلمانی دارند. در ایالات متحده به صورت ویژه زبان آلمانی روند نزولی داشته است. تعداد افرادی که به زبان آلمانی صحبت می کنند بیشتر از ۲ میلیون نفر شده اند.  پیش از جنگ جهانی اول زبان آمریکایی به عنوان دومین زبان پرتکلم شناخته می ‌شد. اما اکنون این زبان دیگر جایگاه سابق را ندارد و جایش را به زبان اسپانیایی داده است. این مسئله که زبان اسپانیایی در آمریکا رایج شده به دلیل تعداد مهاجران آلمانی می باشد.

آنها در قرن ۱۸ و ۱۹ به کشور آمریکا آمدند. گروه‌ هایی از مهاجران آلمانی در کانادا و آمریکا مستقر گشتند. فرهنگ آنها در جوامع زیادی مشخص می باشد. کشور کانادا یکی از دیگر کشورهای که به زبان آلمانی صحبت میکنند، است. همچنین شما باید به خوبی بدانید که در کشور کانادا حدود ۴۰۰ هزار نفر به زبان آلمانی صحبت می کنند. آنها در قرن بیستم به کشور کانادا مهاجرت کرده اند.

بیشتر بخوانید >> 11 پادکست برتر آلمانی

 

آمریکای شمالی و افراد آلمانی زبان

با اینکه زبان آلمانی در کشورهای آمریکای شمالی وجود دارد باید بدانید که تعداد افراد آلمانی ‌زبان در آمریکای جنوبی رو به افزایش است. به همین دلیلی یکی دیگر از کشورهای که به زبان آلمانی صحبت میکنند کشور آمریکای شمالی است. این مسئله به طور معمول به دلیل جوامع آلمانی می باشد که در قرن نوزدهم به آمریکای جنوبی و شمالی منتقل شدند. در بسیاری از کشورها افراد زیادی هستند که به زبان آلمانی تکلم می ‌نمایند. اروگوئه، اکوادور، شیلی، پاراگوئه و غیره از جمله کشورهایی هستند که تعداد افراد زیادی در آنها به زبان آلمانی تکلم می کنند. در آرژانتین و برزیل جمعیت بسیار بزرگتری از این افراد حضور دارند.

 آرژانتین حدود ۴۰۰ هزار نفر افراد آلمانی ‌زبان دارد. همچنین برزیل حدود یک و نیم میلیون آلمانی زبان را در خود جای داده است. این جمعیت به طور معمول روزانه تراکم بالایی پیدا می ‌کند. در کشور برزیلی تمامی آلمانی‌ ها در قسمت‌ های جنوبی کشور زندگی می نمایند. در این بین کشورهای که به زبان آلمانی صحبت میکنند شما می‌ توانید شهرهای شمالی آمریکا را مشاهده کنید که کلا فرهنگشان آلمانی است. آمریکای جنوبی مانند جوامع آلمانی از نظر زبان آلمانی شکوفایی پیدا کرده است. مهاجران آلمانی توانستند با شرایط خود منطقه را هماهنگ سازند.

 

کشورهای آلمانی زبان و آفریقا

در اواخر قرن نوزدهم کشور آلمان مانند بسیاری از دیگر کشورهای اروپایی مستعمرات زیادی را در آفریقا ایجاد نمود. کشورهای که به زبان آلمانی صحبت میکنند روز به روز به همین دلیل افزایش پیدا کرده ‌اند. ورود آلمان به عرصه آفریقا تا حدودی دیر انجام شد. به همین دلیل نسبت به کشورهای فرانسه و بریتانیا، مستعمرات کمتری را به دست آورد. امپراتوری آلمان در پایان جنگ جهانی اول توانست نامیبیا را تصرف کند. بر همین اساس شما باید به خوبی بدانید که در کشورهای آفریقایی، زبان آلمانی رایج است. جمعیت آلمانی زبان در شهر نامیبیا آفریقا زیاد می باشد. به طور کلی می توانیم این کشور را یکی از کشورهای زبان آلمانی معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید >> 5 تمرین ساده برای یادگیری زبان

 

سیر پراکندگی زبان آلمانی در جهان

در بین انواع کشورهای آلمانی زبان باید بگوییم که پراکندگی زبان آلمانی در سراسر جهان زیاد است. ۹۵ میلیون نفر از افراد دنیا به زبان آلمانی صحبت می‌ کنند. آلمانی زبان رسمی کشور قاره اروپا شناخته می‌ شود. پر جمعیت ‌ترین کشوری که به زبان آلمانی صحبت می‌ کند کشور آلمان است. کشور آلمان به طور معمول بیشتر از ۸۱ میلیون نفر جمعیت را به خود اختصاص داده است. ۹۱ درصد جمعیت کشور آلمان زبان مادری شان زبان آلمانی می‌.باشد. ۷۴ میلیون نفر کشور آلمان به صورت مادرزادی آلمانی صحبت می‌ کنند. کشورهای که به زبان آلمانی صحبت میکنند زبان رسمی و اصلی شان آلمانی می باشد. بیشتر از ۷۸% آلمانی زبان ها در کشور آلمان زندگی می کنند و همچنین ۸ درصد از افراد آلمانی زبان در کشور اتریش زندگی می کنند.

 یک درصد از افراد آلمانی زبان در کشور ایتالیا و ۷ درصد از این افراد در دیگر کشورها زندگی می نمایند. علاوه بر این کشورهای که به زبان آلمانی صحبت میکنند باید بدانید که موجودیت های زیادی هستند که زبان رسمی شان، زبان آلمانی می باشد. زبان آلمانی در بسیاری از کشورها به عنوان زبان رسمی شناخته می ‌شود. باید بدانید که در بسیاری از دیگر کشورهای جهان به عنوان زبان فرهنگی به کار برده خواهد شد. برزیل، دانمارک، ایتالیا، قزاقستان، لهستان، رومانی، مجارستان، جمهوری، چک، اوکراین، اسلواکی، روسیه و غیره زبان آلمانی را به عنوان یکی از زبان های مهم شان می ‌شناسند.

تاریخ کشورهای آلمانی زبان

اولین نمونه ای که در مورد کشورهای آلمانی زبان می توانیم معرفی کنیم مربوط به قرن اول پیش از میلاد است. زمانی که آلمانی‌ها با رومیان مواجه شدند این زبان را در مرکز اروپا گسترش دادند. بعد از مدتی زبان آلمانی به زبان های متفاوتی از جمله زبان هلندی، انگلیسی، سوئدی و غیره تغییر شکل داد. در بازه مشخص شده ای از زمان و همچنین قرن ها بعد از رویارویی آلمان با شمال و رومی‌ ها، زبان اسکاندیناوی طبق زبان آلمانی شکل پیدا کرد.

به طور کلی اگر بخواهیم در مورد تاریخ زبان آلمانی و کشورهای که به زبان آلمانی صحبت میکنند توضیح دهیم باید بدانید که قدمت این زبان طولانی مدت است. بسیاری از افراد دنیا هستند که امروزه به زبان آلمانی صحبت می کنند. همچنین زبان آلمانی در کشور های متفاوتی رو به گسترش است. امروزه بسیاری از افرادی که مایل می باشند به کشورهای اروپایی مهاجرت کنند باید آموزش زبان آلمانی را در دوره های متفاوت بگذرانند. زبان آلمانی دارای پیچیدگی‌های خاصی است به همین دلیل نیاز است که آموزش این زبان را به صورت حرفه ای یاد بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.