عمومی

آیا برلین یک شهر دو زبانه است؟

برلین شهر دوزبانه لینگووی

اگر شما می خواهید در دوره های آموزش زبان آلمانی شرکت کنید باید در مورد شهر برلین به عنوان پایتخت کشور آلمان، اطلاعات بیشتری به دست آورید. این شهر مساحتی حدود 890 کیلومتر دارد و در قسمت شمال شرقی آلمان قرار گرفته است. برای گذراندن آموزش زبان آلمانی، دوره های آموزش زبان هلندی، آموزش زبان اسپانیایی، آموزش زبان انگلیسی، آموزش زبان سوئدی، آموزش زبان استانبولی و … باید با پایتخت هر یک از کشورهای زبان مورد نظر آشنا باشید. در این صورت با فرهنگ و تاریخ آن کشور آشنا می شوید. یادگیری زبان آلمانی در صورتی که با پایتخت و فرهنگ این کشور آشنایی داشته باشید بسیار آسان تر می باشد.

برلین، چندفرهنگی ترین شهر آلمان، در حال حاضر توسط ساکنان آن کم و بیش دوزبانه تلقی می شود. با صحبت کردن به زبان انگلیسی و دانستن بسیار کمی آلمانی می توان به این کار دست یافت.

شهر برلین در گذشته به عنوان یکی از اصلی ترین مراکز تجاری کشور آلمان شناخته می شده است. امروزه این شهر مرکز اصلی دولت فدرال، مرکز تاریخی، سیاسی و فرهنگی کشور آلمان شناخته می شود. بیشتر از یک سوم این شهر را رودخانه‌ ها، پارک ها و جنگل ها تشکیل داده‌ اند. امروزه این شهر به عنوان یکی از اصلی ترین مقصد ها برای دانشجویان و مهاجران تمامی جهان به شمار می ‌رود. اگر شما قصد یادگیری زبان آلمانی را دارید باید در مورد این مسئله که زبان آلمانی به عنوان زبان اصلی کشور آلمان شناخته می شود آگاهی کافی کسب کنید.

معرفی شهر برلین آلمان از نظر جنبه های صنعتی و اقتصادی

کشور آلمان یکی از بزرگ ترین قطب های صنعتی و اقتصادی اروپا به شمار می رود. این کشور صنایع بزرگی مانند خودروسازی و مکانیک را در خود جای داده است. شهر برلین به عنوان پایتخت کشور آلمان از این قاعده مستثنی نمی ‌باشد. جمعیتی حدود ۵ میلیون نفر را در خود جای داده است. به عنوان یکی از پیشتازان شهرهای دنیا در اقتصاد و صنعت به شمار می‌ رود. در میان جمعیت این شهر حدود سه درصد در بخش الکترونیکی مشغول به کار می باشند. ۱۲ درصد این جمعیت مشغول شغل دولتی هستند ۱۳% جمعیت مشاغل صنعتی و همچنین ۱۵ درصد جمعیت مشاغل آزاد را انتخاب کرده ‌اند. ۵۰ درصد باقیمانده این جمعیت در صنایع متفاوتی مانند، هتل داری، ساخت و ساز، مواد غذایی، صنایع عمران، شیمی و غیره فعالیت می ‌کنند.

به طور کلی و باید به خوبی بدانید که اگر قصد مهاجرت به کشور آلمان را دارید باید برای یادگیری زبان آلمانی اقدامات لازم را انجام دهید. اگر زبان آلمانی خود را جهت کار در این کشور تقویت نکنید نمی‌ توانید با افراد ارتباط برقرار نمایید. در واقع باید به خوبی بدانید که کشور آلمان یکی از کشورهای نژاد پرست به شمار می رود. به همین دلیل تنها زبان آلمانی را به عنوان زبان رسمی می ‌شناسد. بر همین اساس نباید بر این باور باشید که کشور آلمان دو زبانه می باشد. تنها زبان رسمی این کشور زبان آلمانی است. شما اگر در دوره های زبان آلمانی شرکت کنید، می ‌توانید در بازه زمانی مشخص شده بر اساس توانایی های خود این زبان را یاد بگیرید.

بیشتر بخوانید >> کشورهای آلمانی زبان

نرخ بیکاری در کشور آلمان

در مورد معرفی شهر برلین باید بگوییم که آمار بیکاری در این شهر نسبت به دیگر کشورهای اروپایی نرخ بسیار پایینی دارد. شما به راحتی می توانید در کشور آلمان جایگاه شغلی خوبی برای خودتان پیدا کنید. در هر کشوری باید بدانید که امکان پیدا کردن شغل در شهرهای صنعتی و بزرگ بیشتر است. از همین رو با داشتن شرایط مناسب می توانید در این شهر جایگاه مناسبی را برای شغل خود پیدا کنید. به طور کلی اگر شما یک تخصص و توانایی خاصی داشته باشید به راحتی قادر خواهید بود که در این شهر کار کنید و درآمد خوبی به دست بیاورید. نرخ بیکاری کشور های اروپایی بر اساس امکاناتی که دارند تقسیم بندی می گردد. نرخ بیکاری در کشور آلمان بسیار پایین است.

 

یاسمن زین العابدین مدرس لینگووی

 

آب هوای کشور آلمان برای زندگی

آب و هوا یکی از مهم ‌ترین مواردی است که شما برای زندگی در آلمان باید به آن دقت داشته باشید. در واقع شما اگر مایل هستید که آموزش زبان آلمانی خود را تقویت کنید تا به این کشور بروید باید در مورد آب و هوای کشور اطلاعات بیشتری کسب کنید. کشور آلمان آب و هوای اقیانوسی و معتدل دارد. بر همین اساس فصل ‌های این کشور میزان مسافرین را در این کشور به بالاترین اندازه می رساند. تابستان های کشور آلمان دمای ۲۵ درجه سانتیگراد را به خود اختصاص داده است. میانگین دمای زمستان های این کشور 2 تا 4 سانتیگراد می باشد. اگر شما قصد مهاجرت به هر یک از نقاط جغرافیایی را دارید باید در مورد آب و هوای آن نقاط اطلاعات بیشتری کسب کنید.

زبان دانشگاه های برلین

در مورد بررسی مشخصات شهر برلین بهتر است بدانید که این شهر یکی از قطب‌ های اصلی تجارت در اروپا به شمار می رود. این شهر در سال ۱۹۲۰ به عنوان سومین شهر مهم و بزرگ دنیا معرفی شده است. دانشگاه های زیادی در این شهر وجود دارد که هر یک از این دانشگاه ‌ها در حوزه ‌های متنوع فعالیت می ‌کنند. بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت به کشور آلمان را دارند باید در مورد حوزه تخصصی دانشگاه های کشور آلمان اطلاعات بیشتری به دست بیاورند. امروزه بسیاری از افراد برای مهاجرت به کشور آلمان روش تحصیلی را انتخاب می کنند.

دانشگاه هومبولت و دانشگاه آزاد شهر برلین از جمله مهمترین و اصلی‌ ترین دانشگاه‌ های این شهر به شمار می‌ رود.  دانشگاه هومبولت در سال ۱۸۱۱ تاسیس شده و به عنوان قدیمی ترین دانشگاه آلمان شناخته می‌ شود. افراد نامدار زیادی در این دانشگاه تحصیل نموده اند. دانشجویان برای تحصیل در این دانشگاه هزینه پرداخت نخواهند کرد. دانشگاه هومبولت کمک هزینه مناسبی را به دانشجویان ارائه می دهد. دانشگاه هومبولت ۱۷۵ رشته تحصیلی دارد. ۷۲ درصد دانشجویان این دانشگاه را دانشجویانی که خارجی هستند تشکیل می‌ دهند. دانشگاه آزاد این شهر به عنوان معتبرترین و بزرگترین دانشگاه شناخته می ‌شود. این دانشگاه در سال ۱۹۴۷ تاسیس شده و امروزه به عنوان یکی از دانشگاه های تحقیقات علوم طبیعی، علوم اجتماعی، علوم انسانی و غیره شناخته می شود.

بیشتر بخوانید >> 11 پادسکت برتر آلمانی 

هزینه زندگی در کشور آلمان

برای یادگیری زبان آلمانی باید به خوبی در مورد هزینه های زندگی در شهر برلین و هزینه های تحصیل در این شهر اطلاعات کافی کسب کنید. هزینه های تحصیل در این شهر بر اساس نوع دانشگاه تعیین می‌ شود. در ابتدا دانشگاه های این شهر از دانشجویان خارجی هزینه‌ ای دریافت نمی کردند. اما بعد از مدتی متوجه شدند که دانشجویان بعد از تمام شدن تحصیلاتش به کشورشان برمی ‌گردند. بر همین اساس این امر توجیه اقتصادی برای کشور آلمان داشت. هزینه شهریه دانشگاه های این شهر از ۱۵۰۰ یورو برای هر یک از ترم های تحصیلی آغاز می گردد.

در دوره های آموزش زبان آلمانی در مورد هزینه های زندگی در این شهر باید اطلاعات دقیق کسب کنید. در واقع شما باید به خوبی بدانید که اگر می‌ خواهید یادگیری زبان آلمانی را آغاز نمایید باید هزینه های زندگی در این شهر را بدانید. اگر هزینه ها را طبق بودجه و توانایی خود بررسی کنید می توانید این شهر را به عنوان یکی از شهرهای مهاجرتی انتخاب کنید. زندگی در شهر برلین هزینه بیشتری نسبت به دیگر شهرها دارد. اما باید بدانید که نسبت به همان اندازه مزیت ها و حقوق بیشتری را برای شهروندان در نظر می‌ گیرد .زندگی در شهرهای بزرگ مانند این شهر برای بسیاری از مهاجران تجربه‌ های مناسب رقم می زند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.