زبان آلمانی

کتاب داستان آلمانی 📥 دانلود رایگان pdf کتاب 🇩🇪 سطح b2, b1, a2, a1

کتاب داستان آلمانی زبان یادگیری سطح a1 a2 b1 b2

انواع کتاب داستان آلمانی در سطح مبتدی (a1-a2) و متوسط (b1-b2) در این مقاله به همراه لینک دانلود برای شما قرار داده شده است. آنها را به کمک معلم خود، یک دوست مسلط تر به زمان آلمانی و یا به تنهایی بخوانید و از پیشرفت خود لذت ببرید.

کتاب داستان آلمانی و رمان ها به این زبان می‌تواند به شما در یادگیری بهتر و سریعتر یاری رساند. با توجه به ماهیت کمی دشوار یادگیری زبان آلمانی، یادگیری همراه با کمی سرگرمی و جذابیت کمک بسیاری در یادگیری سریعتر خواهد نمود.

لینگووی به عنوان کاملترین مرجع آموزش زبان شناخته می‌شود. شما می‌توانید برای دسترسی داشتن به کلاس آنلاین زبان آلمانی به صفحه مربوط به آن در سایت ما سر بزنید.

 

“بر روی عنوان کتاب کلیک کنید فایل مربوط به آن دانلود خواهد شد و یا به صفحه مربوط به آن منتقل می‌شوید.”

“اگر کتاب خاصی مدنظرتان هست با ما در میان بگذارید تا قرار بگیرد.”

 

کتاب داستان آلمانی و رمان برای تمامی سطوح

می‌خواهید شروع به خواندن کتاب‌ های داستان آلمانی کنید، اما نسبتاً با این زبان آشنا هستید و نمی‌توانید کاملاً بفهمید که در مطالب چه می‌گذرد؟ در ادامه، توصیه‌هایی را برای زبان آموزان سطوح مختلف به شما ارائه می‌دهم. شما می‌توانید تا از یک مبتدی به فردی که آماده شروع به کشف و جستجو در متون اصیل آلمانی است تبدیل شوید.

 

کتاب داستان آلمانی و رمان برای سطح a1

در ابتدا کتاب هایی را به شما معرفی خواهیم کرد که برای سطح مبتدی در یادگیری زبان آلمانی مناسب هستند. شما می‌توانید از طریق خواندن این رمان ها با این زبان بیشتر آشنا شده و برخی اصطلاحات و کلمات روزمره را بیاموزید. پس بیایید تا به سراغ این کتاب ها برویم.

 

Emil und die Detektive کتاب داستان آلمانی

کتاب داستان آلمانی امیل و کارآگاهان

 

1. Emil und die Detektive – Erich Kaestner | امیل و کارآگاهان

“Emil und die Detektive” یا امیل و کارآگاهان کتابی است از سال 1929 که داستان امیل، پسری را دنبال می کند که یک شهر در آلمان را ترک می کند و با مقدار کمی پول در جیب به برلین سفر می کند. او در قطار دزدیده می شود و هنگامی که به برلین می رسد باید با کمک گروهی که  خود را کارآگاهان می نامند، پول دزدیده شده خود را ردیابی کند.

این داستان علاوه بر اینکه یک داستان کلاسیک کودکان آلمانی است، نگاهی اجمالی به برلین در زمان جمهوری وایمار، زمانی که این شهر پایتخت هنر، جنایت و کاباره بود، برای شما ایجاد می کند. «Emil und die Detektive» به خاطر شخصیت‌های واقع‌گرایانه و توصیف‌های سرسختانه از دنیایی اغلب بی‌رحمانه و خشن شناخته می‌شود.

 

Tintenherz - Cornelia Funke

کتاب داستان آلمانی قلب جوهر

2. Tintenherz – Cornelia Funke | کتاب داستان آلمانی زبان “قلب جوهر”

فونکه که در اصل اهل نوردراین-وستفالن (North Rhine-Westphalia) است، اکنون در بورلی هیلز زندگی می کند و می نویسد. او به خاطر کتاب های ماجراجویی و فانتزی YA معروف است.

از آنجایی که داستان های او برای جوانان است، خواندن آنها برای بسیاری آسان است. به علاوه، تمام کتاب‌های او به انگلیسی ترجمه شده‌اند، بنابراین شما همیشه می‌توانید یک نسخه انگلیسی نیز بگیرید، فقط در صورتی که در زبان آلمانی گرفتار شوید.

مطمئن نیستید که با کدام یک از آثار Funke شروع کنید؟ به سراغ هر یک از کتاب‌های سه‌گانه «اینکهرز» فونکه بروید (اولین کتاب این مجموعه به فیلم تبدیل شد). همه آنها نقدهای درخشانی را از نیویورک تایمز دریافت کرده اند.

 

کتاب داستان آلمانی و رمان برای سطح a2

برای خواندن کتاب‌های آلمانی زبان که در سطح a2 قرار می‌گیرند شما نیاز خواهید داشت تا کمی در این زبان پیشرفت کرده‌باشد. همچنان اما کلمات و اصطلاحات روزمره و ساده را فراخواهید گرفت که به کارتان می‌آید.

 

Ein Toter zu viel

کتاب داستان آلمانی Ein Toter zu viel

1. Ein Toter zu viel – Chicago 24 | یک مرگ خیلی زیاد!

یک کارآگاه خصوصی فقط می خواست برای نوشیدن شراب و خوردن پنیر یک سفر خوب به وین داشته باشد. متأسفانه برای او این سفر فراتر از یک گشت و گذار ساده خواهد بود. یک قاتل روانی در خیابان های وین در حال فرار است.

آیا او می تواند او را قبل از اینکه دوباره کسی را بکشد متوقف کند؟ نمی‌توانید بفهمید قبل از اینکه این کتاب را بخوانید.

 

Schachnovelle - Stefan Zweig

کتاب داستان آلمانی رمان شطرنج

2. Schachnovelle – Stefan Zweig | رمان شطرنج

«Schachnovelle» کتابی برای کودکان نیست. این رمان به موضوعات تاریک روانی و تاریخی می پردازد و اندکی قبل از خودکشی نویسنده در دهه 1940 تکمیل شد. اما اشتفن تسوایگ نویسنده مشهوری است که قبل از مرگش ده ها اثر داستانی و غیرداستانی منتشر کرده و این هنوز هم یکی از آثار کلاسیک ادبیات آلمان است.

به عنوان یک رمان، برای زبان آموزان قابل فهم است. این کتاب داستان یک سلطنت طلب را دنبال می کند که مدت کوتاهی پس از اشغال نازی ها در اتریش زندگی می کند. در زمان نازی ها، حامیان هابسبورگ در اتریش تحت تعقیب قرار گرفتند و به اعدام محکوم شدند. سلطنت طلب تنها با رها کردن خود در دنیای شطرنج سلامت عقلش را حفظ می کند.

این کتاب برای هر کسی که می‌خواهد تسوایگ را در فهرست نویسندگان خود برای خواندن بگذارد یا هر کسی که می‌خواهد درباره این دوره تاریک تاریخ آلمان و اتریش بیاموزد، انتخاب ایده‌آلی است. شامل واژگان زیادی است که روانشناسی و روانپزشکی را شامل می شود.

 

کتاب داستان آلمانی و رمان برای سطح b1

در این سطح از بان آلمانی یعنی سطح b1 شما می‌توانید با سایر زبان آموزانی که در حال یادگیری زبان آلمانی هستند، راحت تر مکالمه کنید. همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا بیشتر با فرهنگ آلمان آشنا شوید.

 

Learning German Through Storytelling- Mord am Morgen - André Klein

کتاب داستان آلمانی قتل در صبح

1. Learning German Through Storytelling- Mord am Morgen – André Klein | قتل در صبح

این در واقع یک سری کتاب می‌باشد که مخصوص انگلیسی زبانان طراحی شده است. هر کدام از آنها فهرستی از واژگان و برخی تمرین‌های گرامر و درک مطلب در پایان هر فصل دارند. محبوب‌ترین کتاب این مجموعه «مورد آم مورگن» («قتل در صبح»)، یک رمان پلیسی (آنچه آلمانی‌ها می‌گویند “Krimi”) است.

این یک داستان ساده و در عین حال جذاب دارد که شامل یک جسد مرموز و دو کارآگاه حیله گر در تلاش برای یافتن یک قاتل است (کمیسر هارالد بامگارتنر و همکارش کاترینا مومسن).

 

کتاب داستان آلمانی Der Kontrabass - Patrick Süskind

کتاب داستان آلمانی کنترباس

2. Der Kontrabass – Patrick Süskind | کتاب داستان کنترباش

پاتریک سوسکیند به لطف رمانش به نام “Das Parfüm” یا عطر به شهرت جهانی رسید. تعداد بسیار کمی از افرادی که آن را خوانده اند و فیلمی را بر اساس آن تماشا کرده اند، تا به حال نام “Der Kontrabass” را شنیده اند و این مایه شرمساری است.

شخصاً مدتها قبل از خواندن «عطر» با این مونولوگ کوچک از کنترباس (که شخصیت اصلی آن، حدس زدید، یک ساز موسیقی است) در تماس بودم. سطح زبان آلمانی من در آن زمان پایین تر از متوسط بود، و به طور اتفاقی با نوار کتاب صوتی در کتابخانه انستیتو گوته برخوردم. با دانش محدودم به زبان آلمانی، توانستم کتاب صوتی را بفهمم و از آن لذت ببرم. برای زبان آموزان متوسط بسیار مناسب است.

“Der Kontrabass” کتاب شگفت انگیزی است. کنترباس – که هیچ‌کس در ارکستر متوجه آن نمی‌شود، زیرا صدایش معمولاً در زیر لایه‌هایی از سازهای بلندتر مدفون می‌شود. در مونولوگی که بسیار فراتر از سلسله‌مراتب آلات موسیقی است، از زندگی رقت‌بار خود گلایه می‌کند.

تعداد کمی از نویسندگان مانند سوسکیند در این اثر شگفت‌انگیز بر هنر نمایش تک‌پرده تسلط یافته‌اند.

کتاب داستان آلمانی و رمان برای سطح b2

برای این سطح از زبان آموزان که کتاب‌هایی را می‌خوانند، علاوه بر یادگیری کلمات و اصطلاحات بیشتر به دنبال آشنایی عمیق تر با فرهنگ آلمانی زبانان نیز هستند. در این سطح متونی را می‌خوانید که بتوانند شما را برای سطح پیشرفته آماده کنند.

 

Der Vorleser - Bernard Schlink

کتاب داستان آلمانی زبان “خواننده”

1. Der Vorleser – Bernard Schlink | کتاب داستان آلمانی “خواننده”

چه کسی فیلم هالیوودی “The Reader” را ندیده است؟ خوشبختانه برای شما، این فیلم به هیچ وجه تجربه‌تان از روایت خاطره انگیزی که برنارد شلینک بر اساس آن کتاب را نوشته، خراب نخواهد کرد.

“خواننده” یک شاهکار است، اما ارزش آن بسیار کم به نوآوری زبانی، و مقدار زیادی به قدرت داستانی ساده و در عین حال منحصر به فرد است.

در این کتاب، نوجوانی با زنی مسن‌تر رابطه دارد. سال ها بعد، در حین تحصیل در رشته حقوق، با همان زن مواجه می شود که متهم به جنایت وحشتناکی می‌باشد که در دوران رژیم نازی مرتکب شده است. رازی که مرد متوجه می‌شود می‌تواند بی‌گناهی زن را ثابت کند و او را از زندان نجات دهد، اما فاش کردن راز پیچیده‌تر از آن چیزی است که او پیش‌بینی می‌کرد.

نثری مانند شلینک همیشه لذت بخش است. برای زبان آموزان، لذت یادگیری را نیز در کنار خود دارد.

 

کتاب داستان آلمانی Der Besuch der alten Dame - Friedrich Dürrenmatt

کتاب داستان آلمانی دیدار بانوی پیر

2. Der Besuch der alten Dame – Friedrich Dürrenmatt | دیدار بانوی پیر

این کتاب توسط یکی از نویسندگان کلاسیک آلمانی، داستانی ساده را به زبانی ساده بیان می کند. وقتی یک میلیاردر به زادگاهش برمی‌گردد، کل شهر – که دچار مشکلات اقتصادی عمیقی شده است – بر این باورند که آمدن این زن می‌تواند همه مشکلات آنها را حل کند. داستان زمانی پیچیده می‌شود که زن ثروتمند در ازای سخاوت شخصی از او جان کسی را طلب می کند.

با کاوش در مفاهیمی مانند عدالت، ارزش ثروت و بسیاری از سوالات اخلاقی پیچیده، “دیدار بانوی پیر” یک رمان خواندنی آلمانی ایده آل برای زبان آموزان سطح متوسط ​​است.

 

منابع:

24 German Books for Beginners: Easy Reads from a Range of Genres | fluentu

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.