زبان اسپانیایی

کشورهای اسپانیایی زبان 🗺 لیست کامل 21 کشور

کشورهای اسپانیایی زبان

بسیاری به دنبال لیست کشورهای اسپانیایی زبان هستند و دلیل آن نیز می‌تواند متفاوت باشد. زبان آموزان به دلایل متفاوت که عمدتا مهاجرت است و در کنار آن تحصیل به زبان اسپانیایی، اهداف کاری، مسافرت و توریسی و حتی علاقه شخصی این زبان زیبا را فرا می‌گیرند.

به هر روی در این مطلب ما کشورهای اسپانیایی زبان از بزرگترین آنها به کوچکترین همراه با یک توضیح مختصر آورده ایم. این موضوع به شما کمک خواهد کرد تا دید بهتری نسبت به این زبان و کشورها پیدا نمایید.

لینگووی به عنوان بهترین مرجع آموزش زبان شناخته می‌شود. شما می‌توانید برای دسترسی به تدریس زبان اسپانیایی به صفحه مربوط به آن در وبسایت ما مراجعه کنید. ✨

آیا میدانستید که طبق آخرین آمار سال 2024 کشور مکزیک با 129 میلیون نفر جمعیت با اختلاف بزرگترین کشور اسپانیایی زبان در جهان است!

 

کشورهای اسپانیایی زبان

493 میلیون نفر اسپانیایی را به عنوان زبان مادری صحبت می کنند و آن را به دومین زبان “پرگویش” در جهان تبدیل می کند (منبع: موسسه سروانتس، 2021). به عنوان یک زبان مادری، اسپانیایی جلوتر از انگلیسی است.

اگر همه کسانی که به‌عنوان زبان دوم زبان اسپانیایی را صحبت می‌کنند، در نظر بگیریم، می‌توانیم از اسپانیایی برای برقراری ارتباط با 591 میلیون نفر در سراسر جهان استفاده کنیم! این باعث می شود که اسپانیایی سومین زبان “پرتکلم” در جهان، پس از چینی و انگلیسی، و همتراز با هندی باشد.

نه تنها می توانید خود را در فرهنگ جدیدی غوطه ور کنید و با مردم محلی اسپانیایی زبان ارتباط برقرار کنید، بلکه فهرستی از کشورهای اسپانیایی زبان را نیز برای اضافه کردن به فهرست سفرهای خود خواهید داشت.

 

کشورهای اسپانیایی زبان

جشنواره سالانه روز مردگان در اول و دوم نوامبر هر سال، سواحل کارائیب بسیار زیبا، تاکوهای خیابانی خوشمزه با قیمت کمتر از یک دلار، ویرانه‌های تاریخی چیچن ایتزا و تئوتیواکان.

 

لیست کشورهای اسپانیایی زبان

اگر قصد یادگیری زبان اسپانیایی را دارید، یا قبلاً برخی از اصول اولیه را یادداشت کرده اید، گزینه های جذابی برای امتحان کردن اسپانیایی شما وجود دارد.

به طور دقیق ، 21 کشور اسپانیایی به عنوان زبان رسمی خود دارند.

  1. مکزیک
  2. کلمبیا
  3. اسپانیا
  4. آرژانتین
  5. پرو
  6. ونزوئلا
  7. شیلی
  8. اکوادور
  9. گواتمالا
  10. کوبا
  11. بولیوی
  12. جمهوری دومینیکن
  13. هندوراس
  14. پاراگوئه
  15. السالوادور
  16. نیکاراگوئه
  17. کاستاریکا
  18. پاناما
  19. اروگوئه
  20. پورتوریکو
  21. گینه استوایی

علاوه بر 21 کشور، زبان اسپانیایی نیز زبان رسمی چندین سازمان بین المللی است. اینها عبارتند از سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، سازمان کشورهای آمریکا، اتحادیه ملل آمریکای جنوبی، جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب، اتحادیه آفریقا و بسیاری از سازمان های بین المللی دیگر.

حالا بیایید کمی بیشتر به جزئیات بپردازیم و کشورها را به قاره ها تقسیم کنیم.

 

در آمریکای جنوبی

از آنجایی که قاره آمریکا دارای بیشترین تعداد کشورهای اسپانیایی زبان در جهان است، بهتر است کاوش خود را در آمریکای جنوبی شروع کنیم. از سیزده کشور در قاره آمریکای جنوبی، 9 کشور اسپانیایی زبان هستند. این بدان معناست که در اینجا تعداد اسپانیایی زبانان بیشتر از هر جای دیگری در جهان است.

در اینجا کشورهای اسپانیایی زبان آمریکای جنوبی و درصد جمعیت مربوط به آنها که به زبان اسپانیایی صحبت می کنند آورده شده است:

  • آرژانتین – 98٪
  • بولیوی – 83٪
  • شیلی – 96٪
  • کلمبیا – 99٪
  • اکوادور – 96٪
  • پاراگوئه – 68٪
  • پرو – 87٪
  • اروگوئه – 98٪
  • ونزوئلا – 97٪

* عدد نشان دهنده درصد جمعیتی است که اسپانیایی صحبت می کنند.

در آمریکای مرکزی

از میان هفت کشور آمریکای مرکزی، تنها بلیز (Belize) زبان اسپانیایی را به عنوان زبان رسمی خود ندارد. با این حال، اکثر مردم بلیز می توانند اسپانیایی صحبت کنند. بنابراین، اگر قصد سفر به آمریکای مرکزی را دارید، صحبت کردن به زبان اسپانیایی قطعا مفید خواهد بود.

  • کاستاریکا – 99٪
  • السالوادور – 100٪ (99.7 دقیق)
  • گواتمالا – 78٪
  • هندوراس – 99٪
  • نیکاراگوئه – 97٪
  • پاناما – 92٪

مکزیک در آمریکای شمالی

با توجه به اینکه زبان اسپانیایی چند قرن پیش از اروپا به اینجا آمده است، جالب است که مکزیک پرجمعیت ترین کشور اسپانیایی زبان جهان است. علاوه بر زبان اسپانیایی، دولت مکزیک 68 زبان ملی را به رسمیت می شناسد که 63 مورد از آنها بومی هستند. به عنوان مثال می توان به Nahuatl، Yucatec Maya، Zapotec، Mixtec، Mayo، Yaqui، Tzeltal، Tzotzil، Chol، Totonac، Purépecha و غیره اشاره کرد.

  • مکزیک – 97٪ کل جمعیت اسپانیایی صحبت می کنند.

 

در دریای کارائیب

اگر مکزیک کشوری است که بیشترین اسپانیایی زبان را در جهان دارد، کوبا کشوری است که بیشترین نسبت اسپانیایی زبانان را در جهان دارد.

  • کوبا – 100٪ (به طور دقیق 99.8)
  • جمهوری دومینیکن – 98٪
  • پورتوریکو – 99٪

 

کشورهای اسپانیایی زبان

مسابقه بارسلونا و رئال مادرید در «ال کلاسیکو».

 

کشورهای اسپانیایی زبان در اروپا

ما در نهایت تقریباً در پایان لیست خود با اسپانیا هستیم: کشور مبداء زبان اسپانیایی. واقعاً تعجب آور است که تعداد کمی از مردم اینجا اسپانیایی صحبت می کنند! دلیل این امر این است که تعداد قابل توجهی از مردم اسپانیا به زبان کاتالانی صحبت می کنند.

  • اسپانیا – 92٪ کل جمعیت اسپانیایی صحبت می کنند.

 

کشورهای اسپانیایی زبان در آفریقا

تنها کشور اسپانیایی زبان در آفریقا گینه استوایی است. در حالی که غیرمنتظره است، کمی مطالعه تاریخ نشان می دهد که گینه استوایی یک مستعمره اسپانیا بوده است، از این رو وضعیت رسمی این زبان در اینجا مشخص است.

  • گینه استوایی – 74٪ کل جمعیت اسپانیایی صحبت می کنند.

 

کشورهایی که در آنها اسپانیایی صحبت می شود، اگرچه این زبان رسمی نیست

اسپانیایی در بسیاری از کشورهای جهان صحبت می شود، اگرچه در همه آنها زبان رسمی نیست. طبیعتاً دلایل مختلفی می تواند وجود داشته باشد که این اتفاق می افتد.

یکی از دلایل این است که اسپانیا زمانی یک امپراتوری بسیار قدرتمند بود و نفوذ آن هنوز در بسیاری از نقاط جهان قابل مشاهده است. دلیل دیگر این است که بسیاری از مردم از کشورهای اسپانیایی زبان مهاجرت کرده اند و زبان خود را با خود آورده اند. احتمالاً بهترین مثال ایالات متحده است که در آن بیش از 41 میلیون نفر به عنوان زبان مادری اسپانیایی صحبت می کنند.

کشورهای دیگر با اقلیت های بزرگ اسپانیایی زبان شامل بلیز، فیلیپین (اسپانیایی زبان رسمی در اینجا از 1565 تا 1973 بود)، جبل الطارق و آندورا هستند.

 

تاریخچه مختصری از زبان اسپانیایی

اگر می خواهید بفهمید که چگونه زبان اسپانیایی تا این حد گسترده شده است، باید به تاریخ مراجعه کنید.

با سفر به چند قرن گذشته، با کریستف کلمب آشنا می شویم. کاوشگری که چهار سفر از اسپانیا به سراسر اقیانوس اطلس انجام داد که مصمم بود راهی مستقیم به آسیا پیدا کند. او در عوض قاره آمریکا را کشف کرد. در نتیجه کشف ناخواسته او، زبان اسپانیایی در سراسر جهان جدید گسترش یافت.

در قرن بعد، فاتحان اسپانیایی همراه با زبان خود به سواحل آمریکا رسیدند. علاوه بر این، مبلغان کاتولیک لاتین، زبان کلیسای کاتولیک را آوردند. بسیاری از آن‌ها گسترش فهم و ایمان به زبان‌های بومی را آسان‌تر از زبان لاتین یافتند، که عموماً برای مقاصد تبدیلی مناسب بود. بنابراین، زبان‌های لاتین، اسپانیایی، و زبان‌های مردم بومی همگی به طور همزمان در طول تسخیر اسپانیایی‌ها بر قاره آمریکا مورد استفاده قرار گرفتند.

طبیعتاً این ترکیب زبانها به تدریج اشکال جدیدی از اسپانیایی را ایجاد کرد که منحصر به دنیای جدید بود. از این رو، این نسخه‌های دیالکتیکی اسپانیایی تا زمانی که خود را از سلطه اسپانیا در قرن نوزدهم رها کرده بودند، زبان رسمی مردم تسخیر شده بودند.

اسپانیایی نیز مانند انگلیسی و فرانسوی به لطف امپراتوری استعماری خود بسیار گسترده شد. با حداکثر وسعت خود در قرن هجدهم، امپراتوری اسپانیا اولین امپراتوری شد که به عنوان “امپراتوری که خورشید هرگز در آن غروب نمی کند” شناخته شد.

و این داستان کوتاهی است از اینکه چگونه اسپانیایی در سراسر جهان بسیار گسترده شد.

 

منابع:

Learn More About the Spanish Speaking Countries | lingoda

Full List of Spanish-Speaking Countries — How many people speak Spanish? | mondly

21 Spanish Speaking Countries: From Largest To Smallest | baselang

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.