زبان ایتالیایی

زبان ایتالیایی سخته؟ 🤔 آیا واقعا زبان ایتالیایی سخت است؟

زبان ایتالیایی سخته؟

زبان ایتالیایی سخته؟ خیر! اما می‌تواند پاسخ این سوال برای هر کسی با توجه به بسیاری از موارد متفاوت باشد. بر اساس تحقیق و پژوهش‌ها زبان ایتالیایی در دسته زبان هایی قرار می‌گیرد که آسان هستند.

طبق آمار زبان ایتالیایی در حدود ۲۴ هفته وقت برای یادگیری نیاز دارد. این زمان معادل ۶ ماه است که به هیچ عنوان مدت زیادی تلقی نمی‌شود. از نظر تلفظ نیز ایتالیایی برای بسیاری چالش برانگیز نیست و یادگیری قوانین آن نیز ساده است.

لینگووی بهترین مرجع آموزش زبان در ایران است. شما می‌توانید برای آموزش آنلاین ایتالیایی به صفحه مربوط به آن مراجعه کنید.

 

زبان ایتالیایی سخته؟

دلایل زیادی برای یادگیری ایتالیایی وجود دارد، اما ممکن است تردید داشته باشید زیرا شنیده اید که “زبان ایتالیایی سخته“! اما آیا واقعا اینطور است؟ بیایید دریابیم!

برای افرادی که آشنایی به زبان انگلیسی دارند، یادگیری زبان ایتالیایی راحت تر خواهد بود.  این موضوع هم درست است که ایتالیایی و انگلیسی واژگانی غنی از کلمات رایج یا بسیار مشابه دارند. به محض اینکه متوجه آنها شدید، تعجب خواهید کرد که همین حالا چقدر ایتالیایی بلدید!

حالا اگر زبان ایتالیایی به عنوان یک زبان نسبتاً آسان برای یادگیری در نظر گرفته می شود، پس چرا بسیاری از افراد احساس دلسردی می کنند؟

سه عامل اصلی کسانی را که می خواهند به زبان ایتالیایی نزدیک شوند می ترساند:

1. وجود جنس مذکر و مؤنث

2. تعداد پسوند – پیشوندها و ترکیب آنها با حروف اضافه

3. تلفظ

اگر این سه گانه بدون شک ترسناک است، یادگیری ایتالیایی بسیار ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید. پس یعنی زبان ایتالیایی سخته؟ شاید جواب بهتر این است که بستگی به خودتان دارد.

 

زبان ایتالیایی سخت است؟

زبان ایتالیایی سخت است؟ خیر اما در نهایت بستگی به خودتان دارد!

 

درباره جنسیت در زبان ایتالیایی بدانید تا آسانتر شود

در حالی که در زبان انگلیسی جنسیت در کلمات وجود ندارد، زبان ایتالیایی بین مذکر و مونث تمایز قائل می شود. به همین دلیل اسم ها و صفت های ایتالیایی بر این اساس تغییر می‌کنند.

اکنون، این هر کسی را که برای اولین بار به مطالعه زبان نزدیک می شود، می ترساند و شاید خواهد گفت که زبان ایتالیایی سخته! 😱

اول از همه: نترسید، زیرا حضور جنسیت‌ها پیچیده به نظر می‌رسد، اما با قوانین کم و حداقل تجربه، در کمترین زمان متوجه خواهید شد که بدون زحمت از آن استفاده می‌کنید.

 

قوانین جنسیت ایتالیایی

خوشبختانه قوانین اساسی برای مذکر و مونث وجود دارد که من می توانم آنها را به صورت بسیار ساده برای شما خلاصه کنم.

اول اینکه کلمات مؤنث عموماً به -a در مفرد و -e در جمع ختم می‌شوند، در حالی که کلمات مذکر به -o در مفرد و -i در جمع ختم می‌شوند. این قانون طلایی است که اکثر کلمات را در رایج ترین موارد در بر می گیرد.

قوانین دیگر از این قرار است: اگر هر اسم دارای جنسیت باشد، صفت ها و سایر موارد مرتبط باید به آن جنسیت احترام بگذارند. از پسوند و پیشوند برای لحظه‌ای کذر میکنیم، چون به زودی در پاراگراف دیگری به آن‌ها می‌پردازم، برای صفت‌ها قاعده یکسان است.

مثلاً اگر بگوییم مارتینا (اسم مؤنث) زیباست (bello/a) کافی است قاعده -a را در آخر کلمه برای صفت اعمال کنیم و جمله تبدیل به:

Martina è bella (مارتینا بلا)

برعکس، اگر در مورد کارلو (نام مرد) صحبت کنیم، جمله این خواهد بود:

Carlo è bello (کارلو بلو)

نام های شخصی نیز اغلب از این قانون پیروی می کنند. به عنوان مثال، معادل نام رابرت برای جنسیت مؤنث Roberta/روبرتا و برای جنسیت مذکر Roberto/روبرتو است.

آسان است، درست است؟ مطمئناً، تا زمانی که استثناها در این قواعد با شما دست به یقه شوند!

 

رتبه زبان ایتالیایی در جهان

زبان ایتالیایی از نظر محبوبیت بعد از انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی و آلمانی در رتبه پنجم قرار می‌گیرد. از لحاظ تعداد گویشوران در جهان نیز رتبه 29ام را به خود اختصاص داده است. محبوبیت به معنای این است که طرفداران و زبان آموزان این زبان به چه صورت هستند.

آیا واقعا زبان ایتالیایی سخت است؟ در واقع یادگیری هر زبانی از جمله زبان ایتالیایی، چالش‌های خاص خود را دارد. به صورت کلی اما زبان ایتالیایی در ردیف زبان‌های آسان برای یادگیری قرار می‌گیرد.

شما می‌توانید زبان ایتالیایی را برای مواردی مانند مهاجرت تحصیلی، کسب‌وکار و بیزینس، زندگی در این کشور و یا حتی مسافرت و علایق شخصی یاد بگیرید. به هر صورت لینگووی به شما در روند یادگیری کمک خواهد کرد.

 

آیا روند یادگیری زبان ایتالیایی مشکل است؟

اگر شما تا به حال هیچ زبان دیگری را یاد نگرفته‌اید، می‌تواند روند یادگیری برای شما مشکل و دارای چالش باشد. به صورت کلی اما روند یادگیری زبان ایتالیایی دشوار و مشکل نیست.

شما با داشتن یک برنامه‌ریزی مناسب و مهم تر از آن وفادار ماندن به آن می‌توانید در مدت نسبتا مناسبی این زبان اروپایی را بیاموزید. بعد از طی کردن مدتی از روند یادگیری و ترکیب مواردی مانند فیلم، سریال و موسیقی با برنامه آموزشی خود متوجه خواهید شد که ایتالیایی آنچنان برای یادگیری سخت نیست.

 

Is Italian Hard To Learn? An Honest Guide For Beginners | storylearning

زبان ایتالیایی سخت است؟ | iran-oxford

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.