زبان آلمانی

زبان آلمانی سخته؟ بله! 😢 اما …

زبان آلمانی سخته؟

زبان آلمانی سخته؟ بله! اما این سوالی است که بسیاری از زبان آموزان قبل از شروع به یادگیری آلمانی از خود می‌پرسند. یادگیری آلمانی می تواند ترسناک به نظر برسد. شایعات ساختارهای دستوری پیچیده، کلمات فوق العاده طولانی و میلیون ها مقاله مختلف نیز کمکی نمی کند.

بنابراین، اگر قصد یادگیری زبان آلمانی را دارید، عادلانه است که بپرسید یادگیری زبان آلمانی سخته یا آسان است؟ بیایید نگاهی به این شایعات بیندازیم. همچنین آیا آنها به همان اندازه که به نظر می رسد ترسناک هستند؟ به نظر می رسد، یادگیری آلمانی ممکن است ساده تر از آن چیزی باشد که فکر می کنید.

لینگووی به عنوان پلتفرم کلاس زبان آنلاین انواع مختلف کلاس‌ها را برگزار می‌نماید. شما می‌توانید برای دریافت تدریس زبان آلمانی به صفحه مربوط به آن در وبسایت ما سر بزنید.

 

زبان آلمانی سخته؟ آیا از سایر زبانها سخت تر است؟

هر زبانی منحصر به فرد است. این ویژگی های منحصر به فرد می تواند آنها را آسان تر یا دشوارتر از سایرین کند. بیایید تمام جنبه هایی را که یادگیری زبان آلمانی را برای زبان آموزان سخت می کند، چگونگی غلبه بر این مشکلات و اینکه چرا در واقع زبانی آسان برای یادگیری است، بررسی کنیم. در زیر 5 دلیل برای سخت بودن آلمانی آورده شده است.

 

آیا آلمانی به انگلیسی نزدیک است؟

دشواری زبان بستگی به نزدیک بودن آن به زبان مادری زبان آموز دارد. اگر زبان مادری شما انگلیسی است یا به این زبان آشنایی خوبی دارید، خوش شانس هستید. زبان آلمانی ارتباط نزدیکی با انگلیسی دارد.

آلمانی و انگلیسی هر دو بخشی از خانواده زبان های ژرمنی غربی هستند. بنابراین، این در واقع یکی از بزرگترین دلایلی است که زبان آلمانی برای انگلیسی زبانان آسان است. پس به صورت کلی آیا زبان آلمانی سخته؟ پاسخ این است که نه بیشتر از بقیه زبانها!

 

یادگیری آلمانی چقدر طول می کشد؟

هر چه یادگیری زبان آسان تر باشد، سریعتر به تسلط خواهید رسید. بنابراین، اگر به مدت زمان یادگیری یک زبان نگاه کنیم، می توانیم تخمین بزنیم که چقدر آسان انجام می شود.

در حالی که نمی‌توانیم پاسخ دقیقی به شما بدهیم، می‌توانیم تخمین‌هایی از این موضوع را به شما نشان دهیم. به خاطر داشته باشید که همیشه می‌توانید با انگیزه، استراتژی و روش یادگیری زبان مناسب، مطالعه خود را سریعتر و آسان تر کنید. پس اعداد زیر را مشت نشانه خروار بدانید.

مؤسسه خدمات خارجی ایالات متحده (US Foreign Service Institute یا FSI) رتبه‌بندی زبان‌ها را از نظر دشواری ارائه کرد و بر اساس آن تخمین زده که یادگیری آنها چقدر طول می‌کشد. آلمانی یک زبان رده دوم (از پنج دسته) است که تنها زبان در این دسته است.

می‌گویند برای تسلط بر زبان آلمانی به 30 هفته یا 750 ساعت مطالعه نیاز دارید. بنابراین، در مقایسه با زبان های دیگر، زبان آلمانی اصلا دشوار نیست. با روش های مناسب می توانید آن را سریع و آسان یاد بگیرید.

 

آیا یادگیری زبان آلمانی سخت است

آیا یادگیری زبان آلمانی سخت است؟

 

5 دلیل برای اینکه زبان آلمانی سخته

قطعاً جنبه هایی از زبان آلمانی وجود دارد که تسلط بر آنها دشوارتر است. اما این واقعیت که فقط 5 مورد وجود دارد در واقع بسیار خوب است. این بدان معناست که اگر با این 5 مانع مقابله کنید، به راحتی می توانید به تسلط آلمانی برسید. بنابراین، ما همچنین به شما نشان می دهیم که چگونه می توانید این مشکلات را برطرف کنید و همچنان یک تجربه یادگیری دلپذیر داشته باشید.

 

1. شما باید لغات بلند آلمانی را یاد بگیرید

وقتی با کلمه‌ای مانند «viertausendeinhundertsiebenunddreißig» (4137) روبه‌رو می‌شوید، منظره‌ای وحشتناک است و فورا خواهید گفت که زبان آلمانی سخته! این معادل زبانی هیولای فرانکشتاین است.

به این دلیل است که آلمانی از “کلمات مرکب” استفاده می کند. برای بیان یک ایده جدید، کلمات مختلف را به هم اضافه می کند و این اغلب منجر به کلماتی طولانی می شود. بدون خط تیره و فاصله.

بیایید کلمه آلمانی یخچال را به عنوان مثال در نظر بگیریم: “der Kühlschrank”. در واقع “kühl” به معنای خنک است، “schrank” گنجه یا کمد است. یخچال یک کمد خنک است. بنابراین، شما این دو را کنار هم قرار می دهید تا یک ایده جدید را توصیف کنید.

لغات بلند در زبان آلمانی سخته! چطور یاد بگیریم؟

کلید این است که دایره لغات خود را بسازید. هنگامی که با تعداد زیادی کلمه آشنا شدید، مقابله با این کلمات مرکب و معانی آنها بسیار آسان تر خواهد بود. اما، مراقب باش یادگیری زبان به این نیست که چند کلمه می دانید.

این در مورد دانستن کلمات مناسب است. محلی‌های آلمانی تنها از بخشی از واژگان خود برای بیشتر مکالمات استفاده می‌کنند. بنابراین، نیازی نیست که کلمات آلمانی غیر ضروری را به خاطر بسپارید.

 

2. یادگیری جنسیت در آلمانی می‌تواند ناامید کننده باشد

انگلیسی زبانان این مورد را دارند که جنسیت نداشته باشند. اما، آلمانی آن را تمام و کمال انجام می دهد. آلمانی دارای سه جنسیت است که تسلط بر آن را دشوارتر می کند. احتمالاً به همین دلیل است که FSI آن را سخت‌تر از فرانسوی می‌داند که فقط دو جنسیت دارد.

آلمانی دارای جنسیت مذکر (der)، مونث (die) و خنثی (das) است. در حالی که برخی از جنسیت ها خود توضیحی هستند (der Mann – مرد)، برخی دیگر کمتر منطقی هستند (das Mädchen). بنابراین، گرامر جنسیت آلمانی نیز هیچ لطفی به شما نمی کند و از دلایلی است که زبان آلمانی سخته.

چگونه جنسیت آلمانی را قابل کنترل تر کنیم

همیشه می توانید جنسیت ها را به کلمات مرتبط کنید. آموزش مغزتان برای به خاطر سپردن آنها نیز مسیر بدی نیست. اما، اگر شما هم مثل من کمی تنبل هستید، می توانید از این ترفند استفاده کنید که هیچ وب سایتی برای یادگیری زبان به شما نمی گوید: آلمانی ها در واقع اهمیتی نمی دهند.

اکثر آلمانی‌ها اهمیتی نمی‌دهند که «der» را با «die» مخلوط کنید. گاهی اوقات حتی محلی ها بین جنسیت ها اشتباه می کنند. بنابراین، وقتی صحبت می‌کنید، در مورد ضمیری که باید استفاده کنید سر و صدا نکنید. (سلب مسئولیت: اگر در حال یادگیری زبان آلمانی برای مدرسه یا امتحان هستید، این را امتحان نکنید. به احتمال زیاد، اگر از موارد اشتباه استفاده کنید، ممتحن شما بسیار نگران خواهد شد.)

 

زبان آلمانی سخته

با دقت کردن بر روی موارذ دشوار و استفاده از ترفندهای معرفی شده می‌توانید سختی یادگیری زبان آلمانی را کاهش دهید.

 

3. ساختار جمله آلمانی متفاوت است، اما سخت نیست

ساختار جمله آلمانی بسیار آزادتر از انگلیسی است. انگلیسی یک زبان SVO (موضوع-فعل-مفعول) واضح است. در ضمن، آلمانی اغلب SVO است، اما گاهی اوقات تبدیل به SOV می شود. به خصوص اگر ربط وجود داشته باشد. برای روشن شدن این موضوع به چند مثال نگاه می‌کنیم:

مریم یک سیب می خورد. – Mary isst einen Apfel.

«مریم» فاعل، «می خورد» فعل و «سیب» مفعول است. در زبان آلمانی، همان قسمت های جمله به دنبال یکدیگر می آیند. دلیلش این است که یک جمله ساده است. اما، اجازه دهید به یک جمله پیچیده تر، با یک ربط نگاه کنیم:

اگر پول نداشته باشم نمی توانم به سینما بروم. – Ich kann nicht ins Kino gehen, wenn ich kein Geld habe.

«من» (ich) فاعل است، «توانستن» (kann) یا «داشتن» (habe) افعال، «سینما» (Kino) و «پول» (Geld) مفعول هستند و «اگر» (wenn) حرف ربط است. همانطور که می بینید، مفعول در هر دو جمله قبل از فعل قرار می گیرد. این به این دلیل است که ساختار جمله آلمانی بسیار انعطاف پذیرتر است. اما، اگر این کار را برعکس انجام دهید، عجیب به نظر می رسد.

چگونه با ساختارهای جمله در آلمانی مقابله کنیم؟

این بخشی از دستور زبان آلمانی است که باید به آن عادت کنید و از دلایلی است که زبان آلمانی سخته. وقتی یک جمله را تجزیه و تحلیل می‌کنید، به راحتی می توانید فکر کنید که پیچیده است. اما مردم آلمان در روزمره اینگونه صحبت می کنند.

تنها قاعده ای که باید از نظر ساختار جمله به خاطر بسپارید، CSOV (conjunction-subject-object-verb) است. اگر حرف ربط وجود داشته باشد، ساختار جمله قطعا تغییر می‌کند. به زودی ریتم و منطق این زبان را به طور طبیعی دریافت خواهید کرد.

 

4. رسمی در مقابل غیررسمی در آلمانی

آلمانی از دو شکل کلمه “شما” استفاده می کند. هنگام خطاب به همکاران، متخصصان و افراد غریبه، بهتر است از عبارت رسمی “Sie” استفاده کنید. همچنین توسط افراد جوانتر برای مخاطب قرار دادن افراد مسن استفاده می شود. “Du” غیر رسمی تر است و در بیشتر موقعیت ها برای مخاطب قرار دادن دوستان و همسالان استفاده می شود.

با این حال، اخیراً، تأثیر گسترش روزافزون فرهنگ کسب‌وکار گاه به گاه، تغییری را از «Sie» رسمی که به جای «Du» آستفاده می‌شود، ایجاد کرده است. هرگاه که شک دارید، از “Sie” استفاده کنید.

 

5. همنام های نادرست می توانند برای یادگیری گیج کننده باشند

همنام نادرست کلمه ای است با املای یکسان یا مشابه در زبان مقصد با زبان دیگری که بلد هستید. یک مثال از این می تواند “gift” در آلمانی باشد. بسیاری از انگلیسی زبانان فکر می کنند که دادن “gift” به آلمانی به کسی کار خوشایندی است، اما آنها اشتباه می کنند. “gift” در آلمانی به معنای سم است.

چندین نمونه دیگر از این دست وجود دارد. از آنجایی که آلمانی و انگلیسی کاملاً شبیه هم هستند، به همان اندازه می تواند ناامید کننده باشد که فکر کنید فقط یک کلمه را می دانید تا متوجه شوید که اشتباه می کنید. با این حال، آن‌ها اغلب به‌طور تکان‌دهنده‌ای با آنچه که فکر می‌کنید متفاوت هستند، بنابراین به سرعت از اشتباهات درس می‌گیرید. این مورد نیز از دلایلی است که زبان آلمانی سخته!

 

منایع:

Is German Hard to Learn? Here are 10 Reasons Why It’s Easy | optilingo

Is German Hard to Learn? 7 Ways German Is Easy and 4 Ways It’s Not | fluentu

Is German hard to learn? An honest guide | busuu

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.