زبان انگلیسی

آموزش زبان انگلیسی + روش‌های یادگیری رایگان

آموزش زبان انگلیسی

در مقاله حاضر یعنی “آموزش زبان انگلیسی” ابتدا به مواردی که می‌توانید برای آموزش زبان انگلیسی به صورت رایگان استفاده نمایید، پرداخته‌ایم. سپس درباره بهترین روش‌های آموزشی زبان که در سطح جهان و لینگووی مورد استفاده هستند اشاره نموده‌ایم.

لینگووی به عنوان پلتفرم پیشرو در زمینه کلاس زبان انگلیسی آنلاین است. شما می‌توانید از خدمات آموزش زبان آنلاین ما همراه با کیفیت بالا و پشتیبانی بهره‌مند شوید.

 

آموزش زبان انگلیسی رایگان

این روزها انگلیسی همه جا هست! این زبان برای تجارت، فناوری، علم و حتی سرگرمی استفاده می‌شود. با بیش از 1.5 میلیارد انگلیسی زبان در سراسر جهان، درک اینکه چرا تسلط به زبان انگلیسی می تواند مزیت بزرگی در زندگی حرفه ای و شخصی به شما بدهد، سخت نیست. بنابراین، اگر می خواهید فرصت های بیشتری را برای خود ایجاد کنید، آموزش زبان انگلیسی قطعا ارزشش را دارد!

بیایید با روش‌هایی برای یادگیری سریع و موثر انگلیسی برای حرفه ای شدن، فارغ از سن، سطح یا پیشینه شما، شروع کنیم. چه از صفر شروع کنید و چه نیاز به بهبود مهارت های خود برای کار یا امتحاناتی مانند آیلتس/تافل دارید، یا به دنبال دوره های انگلیسی خوب هستید. وقت آن است که رویاهای یادگیری زبان انگلیسی خود را محقق کنید!

 

آموزش زبان انگلیسی

بهترین نتیجه زمانی حاصل می‌شود که از هر دو آموزش زبان انگلیسی رایگان و غیر رایگان در کنار هم استفاده نمایید.

 

1. اطراف خود را با زبان انگلیسی احاطه کنید

اگر در مورد آموزش زبان انگلیسی جدی هستید، خود را با آن احاطه کنید! این به معنای ایجاد یک محیط سرگرم کننده برای یادگیری و تمرین انگلیسی هر روز است. بنابراین، چگونه مهارت های انگلیسی خود را تقویت خواهید کرد؟

  • هر روز با کسی که اهداف مشترکی با شما دارد انگلیسی صحبت کنید.
  • یک گروه تبادل زبان برای تمرین مکالمه با زبان آموزان دیگر پیدا کنید.
  • در رویدادهای فرهنگی و اجتماعی که در آن انگلیسی صحبت می شود شرکت کنید.
  • در صفحات انگلیسی زبان در رسانه های اجتماعی عضو شوید و خود را در زبان غرق کنید.
  • سعی کنید صحبت کردن به زبان انگلیسی را در مقابل آینه تمرین کنید، یا می توانید برای بهبود تلفظ خود آن را ضبط کنید.

فقط به یاد داشته باشید که در حین یادگیری یک زبان جدید از آن لذت ببرید! غوطه ور شدن در زبان انگلیسی به شما کمک می کند تا اعتماد به نفس و تسلط خود را به دست آورید، که به شما کمک می کند بهتر ارتباط برقرار نمایید.

 

2. همیشه به گوش باشید!

اگر می خواهید به طور موثر به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنید، باید مهارت شنیداری خوبی داشته باشید. این یک بخش مهم در آموزش زبان انگلیسی است. با گوش دادن دقیق، می توانید توانایی های انگلیسی خود را افزایش دهید و دایره لغات و دستور زبان خود را با کلمات جدید گسترش دهید. در اینجا چند نکته ساده و مفید برای تقویت مهارت شنیداری انگلیسی شما آورده شده است:

  • فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و ویدیوهای انگلیسی را با زیرنویس تماشا کنید تا ضمن سرگرم شدن، دایره لغات و دانش فرهنگی خود را بهبود ببخشید.
  • به پادکست های انگلیسی زبان، اخبار و رادیو گوش دهید تا توانایی شنیداری، تلفظ و روان صحبت کردن خود را افزایش دهید.
  • لهجه ها و گویش های مختلف را کشف کنید تا به سرعت با زبان انگلیسی اخت شوید.
  • برای تمرین مهارت های شنیداری خود در یک محیط طبیعی، با افراد مسلط به انگلیسی صحبت کنید. نه تنها گوش دادن خود را بهبود می بخشید، بلکه دوستان جدیدی نیز پیدا خواهید کرد.
  • فقط آن را نشنوید؛ فعالانه گوش کنید! به گوینده توجه کنید و سوال بپرسید. با انجام این کار، می توانید به طور مناسب پاسخ دهید و به طور معناداری در گفتگوها مشارکت کنید.
  • گوش دادن را در موقعیت‌های مختلف، مانند محیط های پر سر و صدا یا از طریق تلفن، تمرین کنید تا مهارت های گوش دادن خود را در موقعیت های مختلف بهبود ببخشید.

گوش دادن همیشگی (active listening) بخش ضروری یادگیری زبان انگلیسی است، بنابراین این نکات استراتژیک را امتحان کنید. مطمئن باشید روند خوبی خواهید داشت و همچنین، به یاد داشته باشید که از آن لذت ببرید!

 

آموزش زبان انگلیسی

داشتن یک برنامه ریزی و از آن مهمتر متعهد ماندن به آن از ملزومات یادگیری زبان هستند.

 

3. بخوان، بخوان، بخوان!

بیایید به دنیای خواندن شیرجه بزنیم! خواندن نه تنها سرگرم کننده است بلکه راهی عالی برای شروع آموزش زبان انگلیسی است. با خواندن به زبان انگلیسی، کلمات، ساختارهای دستور زبان و عبارات جدیدی را کشف خواهید کرد که به شما در برقراری ارتباط بهتر کمک می کند.

به علاوه، خواندن مهارت های کلی شما را بهبود می بخشد و دانش شما را در مورد موضوعات مختلف و انواع نوشتار افزایش می دهد. برای شروع سفر خود، این نکات جالب و موثر را بررسی کنید:

  • کتاب‌هایی را انتخاب کنید که مورد علاقه‌تان هستند، مانند رمان‌های عاشقانه، هیجان‌انگیز یا غیرداستانی. یک کتاب برای همه وجود دارد. چیزی را انتخاب کنید که توجه شما را جلب کند تا با انگیزه و درگیر بمانید.
  • برای ایجاد اعتماد به نفس و درک زبان، از متون کوتاه تری مانند مقالات، داستان های کوتاه یا کتاب های کودکان شروع کنید.
  • از سرنخ‌ها برای درک کلمات جدید، مانند کارآگاه، با نگاه کردن به کلمات اطراف و حدس‌های دقیق استفاده کنید.
  • به یک کلوپ کتاب بپیوندید یا یک شریک مطالعه پیدا کنید تا در مورد یک متن بحث کنید و دیدگاه های متفاوتی را دریافت کنید.
  • برای ردیابی پیشرفت خود و تأمل در مورد آنچه آموخته اید، یک دفترچه مطالعه داشته باشید.
  • با صدای بلند بخوانید تا تلفظ و لحن را تمرین کنید و مغز خود را برای پردازش گفتاری انگلیسی آموزش دهید.

این نکات می تواند به شما کمک کند خواننده بهتری در زبان انگلیسی شوید، مهارت های زبانی خود را بهبود بخشید و دانش خود را گسترش دهید. دیگر منتظر نمانید؛ یک کتاب بردارید و از امروز شروع به خواندن کنید!

 

متدها و روش‌های آموزش زبان انگلیسی

آیا تا به حال از استفاده از همان برنامه های آموزش زبان انگلیسی قدیمی خسته شده اید؟ بسیاری از دانش آموزان به حفظ افعال، پاسخ دادن به برگه ها، گرفتن دیکته و تکرار، تکرار، تکرار عادت دارند.

با این حال، رواج رسانه‌های اجتماعی و اینترنت در کل، نحوه یادگیری زبان‌ها را تغییر داده است. برای معلمان زبان مدرن ضروری است که به نیازها و علایق دانش آموزان امروزی توجه کنند.

 

1. رویکرد مبتنی بر وظایف (Task-based Approach)

رویکرد یادگیری مبتنی بر وظیفه، به جای ساختار بر ارتباطات متمرکز است. این بدان معناست که آموزش زبان انگلیسی روندی است که در آن هر وظیفه باید با زندگی و علایق دانش‌آموزان مرتبط باشد.

گرامر و واژگان در این روش با رویکرد غیر متمرکز آموزش داده می شوند. در واقع به این معنی نیست که ما به آن اهمیت نمی‌دهیم. بلکه زبان در چارچوب همان وظایف محوله آموزش داده می‌شود، بنابراین از توضیح دستور زبان معلم محور اجتناب می‌کنیم.

فعالیت‌های نمونه می تواند شامل سفارش در رستوران یا شاید کارهای پیشرفته تری مانند نقد یک فیلم باشد. در این رویکرد، زبان آموزش داده شده حول خود وظیفه می چرخد، نه برعکس.

برای اینکه این روش کار کند، معلمان باید نیازها و انتظارات دانش آموزان خود را درک کنند تا دروسی را طراحی کنند که به موفقیت دانش آموزان کمک کند. گرامر، واژگان و مهارت های زبانی تنها ابزارهایی هستند که دانش آموزان را قادر می سازند تا به نتایج نهایی خود دست یابند.

 

آموزش زبان انگلیسی

از هر کجای جهان که باشید می‌توانید از آموزش آنلاین زبان و کلاس‌های آنلاین لینگووی هر زبانی که بخواهید را بیاموزید.

 

2. یادگیری یکپارچه محتوا و زبان (Content and Language Integrated Learning)

آموزش زبان انگلیسی با روش یادگیری یکپارچه محتوا و زبان (CLIL) بیشتر بر روی محتوا متمرکز است تا خود زبان. در واقع، زبان به عنوان ماهیتی در نظر گرفته می شود که به دانش آموزان اجازه می دهد تا از ساختارهای هدف (target structures) در یک زمینه (context) خاص استفاده کنند.

این نوع روش برای مدارسی مناسب است که معلمان موضوعات را به زبان انگلیسی تدریس می کنند، در حالی که بقیه برنامه درسی به زبان دیگری تدریس می شود. علوم، مطالعات اجتماعی و ریاضی همه را می توان از این طریق آموزش داد. زبان مورد نیاز برای درک مطالب در محتوا ادغام شده است، بنابراین معلمان مجبور نیستند گرامر و واژگان را به طور گسترده پوشش دهند.

یکی از مزیت‌های واضح این روش این است که اجازه می‌دهد درس‌ها متناسب با علایق و ترجیحات دانش‌آموزان تنظیم شوند. CLIL برای آموزش زبان انگلیسی روشی معنادار و عالی است. زیرا به شما امکان را می دهد تا کاربردهای واقعی یک زبان را در بافت فرهنگی آن به دانش آموزان نشان دهید.

 

3. رویکرد پروژه محور (Project-based Approach)

رویکرد مبتنی بر پروژه به منظور پاسخگویی به نیازهای دانش‌آموزان با تطبیق زبان با مهارت‌ها و شایستگی‌هایی است که واقعاً به‌صورت شخصی و/یا حرفه‌ای به آن‌ها نیاز دارند. بکارگیری این رویکرد با تعیین یک هدف جهانی که فرد یا گروهی از دانش آموزان دارند آغاز می شود.

به عنوان مثال، یک بار به اتاقی پر از حسابدارانی آموزش دادم که همگی برای ترفیع در شرکت خود رقابت می کردند. آنها باید گزارش های ماهانه خاصی را به زبان انگلیسی برای چندین بخش در دفتر خود تهیه می کردند. بنابراین، ما یک گزارش نمونه را به بخش‌ها تقسیم کردیم و هر بخش را تجزیه و تحلیل کردیم. پروژه نهایی آنها یک گزارش تمام شده بود که می توانستند برای تایید به رئیس خود ارائه دهند.

اما اگر کلاسی پر از نوجوان داشته باشید که نمی خواهند در ابتدا در کلاس باشند، چه؟ با انجام یک نیازسنجی شروع می‌کنیم، می‌بینیم به چه چیزی علاقه دارند و چه موضوعاتی را واقعاً باید بدانند.

این ارزیابی منجر به طراحی یک پروژه فراگیر به عنوان نتیجه نهایی کلاس، ترم یا دوره خواهد شد. این پروژه می تواند هر چیزی باشد، از ارائه شفاهی تا یک تولید در مقیاس بزرگ، مانند یک نمایش کلاسی.

پروژه را به عنوان ارزیابی نهایی و جامع آنها در نظر بگیرید. فقط به یاد داشته باشید که معیارهای ارزیابی شما باید واضح باشد.

 

13 ways to learn English fast and effectively | Englishpath

8 Methods of Teaching English to Transform Your Lessons | Fluentu

What is the best teaching method for Teaching English? | Macmillaneducation

2 دیدگاه در “آموزش زبان انگلیسی + روش‌های یادگیری رایگان

  1. Wali گفت:

    من به زبان انگلسی علاقمندی زیاد دارم

  2. Wali گفت:

    I like English and I want to learn it

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.