زبان اسپانیایی

مدت زمان یادگیری زبان اسپانیایی ⏳

مدت زمان یادگیری زبان اسپانیایی

مدت زمان یادگیری زبان اسپانیایی یا هر زبان دیگری قبل از شروع به یادگیری از جمله سوالات زبان آموزان است. این سوال اهمیت خود را بعد از شروع روند یادگیری بیشتر مشخص می‌کند. شما ممکن است تا به دلیل طولانی شدن روند یادگیری از آن خسته بشوید و آن را رها کنید.

بر اساس تحقیق صورت گرفته مدت زمان مورد نیاز برای آموزش و یادگیری زبان اسپانیایی در حدود 480 ساعت برآورد شده است. اینکه در طی هر روز چه زمانی را به یادگیری اختصاص خواهید داد بستگی به خودتان دارد. البته زمان فوق برای “یادگیری” کافی است و نه “تسلط کامل” بر زبان اسپانیایی.

لینگووی به عنوان معتبرترین مرجع برای آموزش آنلاین زبان شناخته می‌شود. شما می‌توانید برای کلاس‌های آموزش آنلاین اسپانیایی و مکالمه آن ثبت نام نمایید. در ادامه با جزییات کامل و جامع بهترین مقاله را فراهم کرده‌ایم تا درک درستی از مدت زمان یادگیری زبان اسپانیایی بدست آورید.

 

مدت زمان یادگیری زبان اسپانیایی

اسپانیایی زبان دنیای آینده است. اگر از شما پرسیده شود که مدت زمان یادگیری زبان اسپانیایی چقدر است؟ اگر روزی 1 ساعت تمرین کنید تا در زبان اسپانیایی را پیشرفت کنید، 12 تا 18 ماه طول می کشد.

  • اولاً، اگر 3 بار در هفته تمرین کنید، تقریباً 1 سال طول می کشد تا به سطح C1 زبان اسپانیایی برسید.
  • ثانیا، صرف 3 ساعت در روز می تواند به شما در یادگیری در 6 ماه کمک کند.
  • ثالثاً، اگر روزی یک ساعت وقت بگذارید، یادگیری اسپانیایی تا 1.5 سال طول می کشد.

از این رو، 350-480 ساعت یادگیری به اندازه کافی خوب است تا فرصتی برای شما در زمینه های علمی، حرفه ای و غیره در زبان اسپانیایی ایجاد کند.

اسپانیایی انرژی، بیان و تنوع خود را چنان زیبا در کنار هم دارد که هر فردی می‌تواند علاقمند به آن شود. حقیقت این است که هر چه در حین یادگیری زبان اسپانیایی تلاش بیشتری داشته باشید، مدت زمان یادگیری زبان اسپانیایی کوتاه‌تر خواهد بود.

علاوه بر این، فاکتورهای زیادی برای مدت زمان لازم برای یادگیری اسپانیایی وجود دارد. اما همچنان سعی می کنیم زمان یادگیری زبان اسپانیایی را تخمین بزنیم. در ادامه به تمامی جنبه ها و فاکتورهای لازم برای یادگیری سریعتر زبان اسپانیایی پرداخته ایم.

 

مدت زمان یادگیری زبان اسپانیایی

با توجه به اینکه چه میزان بتوانید برای یادگیری وقت بگذارید، مدت زمان یادگیری زبان اسپانیایی متفاوت خواهد بود.

 

یادگیری اسپانیایی چقدر طول می کشد؟

جدول زیر جزئیاتی در مورد چند ساعت طول می کشد تا زبان اسپانیایی را از یک سطح به سطح دیگر یاد بگیرید.

سطوح اسپانیایی (A1 تا C2)
دوره فشرده اسپانیایی (کل ساعت)

  • A1 سطح شروع یا Beginner چهل ساعت
  • A2 ابتدایی یا Elementary چهل ساعت
  • B1 متوسط Intermediate هشتاد ساعت
  • B2 بالای متوسط یا Upper-Intermediate صد ساعت
  • C1 پیشرفته یا Advanced یکصد و هشتاد تا دویست ساعت
  • C2 فوق پیشرقته یا Highly Competent دویست تا دویست و چهل ساعت

 

5 فاکتور اصلی در مدت زمان یادگیری زبان اسپانیایی

در اینجا برخی از عواملی وجود دارد که می تواند بر میزان زمان لازم برای یادگیری اسپانیایی و رسیدن به تسلط تأثیر بگذارد.

1. به چه سطحی از زبان اسپانیایی می‌خواهید مسلط شوید؟

افرادی که انگیزه کافی دارند، زبان را بسیار سریعتر از افراد بی انگیزه یاد می گیرند. شما باید بدانید که چه سطحی از زبان اسپانیایی را می خواهید یاد بگیرید تا تلاش و تمرکز خود را برای رسیدن به آن به کار بگیرید.

اسپانیایی دارای سطوح مختلف از A1 تا C2 است. سطوح اصلی و مدت زمان یادگیری زبان اسپانیایی در زیر همراه با توضیحات آورده شده است:

  1. سطح پایه (A1-A2) – سطح مبتدی یا پایه شامل مقدمه ای بر زبان و فرهنگ است. هدف آن این است که فرد را آماده کند تا عمیقاً به زبان بیاید. دوره فشرده زبان اسپانیایی A1 حدود 40 ساعت طول می کشد. برای سطح A2 نیز زمان مشابهی طول می کشد.
  2. سطح متوسط (B1-B2) – B1 اسپانیایی 80 ساعت و B2 100 ساعت طول می کشد تا دوره فشرده را تکمیل کند.
  3. سطح پیشرفته (C1-C2) – سطوح C1 و C2 اسپانیایی برای تکمیل دوره و حرفه ای شدن در صحبت کردن به زبان اسپانیایی، هر کدام (180-200) ساعت طول می کشد.

تصمیم گیری در مورد سطحی که می خواهید با آن شروع کنید، بر عهده شماست. بنابراین، اگر دانش قبلی از زبان اسپانیایی ندارید، با اصول اولیه شروع کنید. همچنین می‌توانید از تعیین سطح آنلاین لینگووی استفاده نمایید.

 

مدت زمان یادگیری زبان اسپانیایی

کودکان، نوجوانان و بزرگسالان با توجه به شرایطی که دارند مدت زمان متفاوتی نیز برای یادگیری اسپانیایی نیاز خواهند داشت.

 

2. چقدر زمان و انرژی صرف یادگیری اسپانیایی می کنید؟

مؤسسه خدمات خارجی ایالات متحده (U.S. Foreign Service Institute) زمان صرف شده توسط دانش آموزان را برای رسیدن به مهارت در زبان تخمین می‌زند. مطالعه FSI بیان می کند که 24-30 هفته طول می کشد که حدود 600-750 ساعت کلاس است. این تخمین برای افرادی است که انگلیسی زبان اصلی آنها است.

بنابراین، “مدت زمان یادگیری زبان اسپانیایی” – طبق برآورد FSI، یعنی 600-750 ساعت کلاس، باید حدود 24 هفته طول بکشد. علاوه بر این، آنها همچنین یک نسبت تقریبی 1:1 را بین زمان صرف شده در کلاس و زمان صرف شده برای مطالعه مستقل پیشنهاد می کنند.

بنابراین، کل زمان محاسبه شده 1200 ساعت خواهد بود! (به نظر زیاد است!). اما، پس از خواندن همه اینها وحشت نکنید. با ذهنیتی مطمئن و مثبت، کلاس های اسپانیایی خود را برای تسلط در سطوح اولیه شروع کنید.

برای دریافت توضیحات دقیق تر، اگر حداقل 3 ساعت در روز را صرف یادگیری زبان اسپانیایی کنید، می توانید در 6 ماه به مهارت خود برسید. از طرف دیگر، اگر یک ساعت در روز وقت بگذارید، حدود 1.5 سال طول می‌کشد تا به زبان اسپانیایی مسلط شوید. تفاوت اعداد فوق با اعداد ابتدای مقاله هم برای همان تفاوت موضوع “یادگیری” با “تسلط” است.

 

3. آشنایی داشتن به زبانی مشابه اسپانیایی

اگر به زبان انگلیسی هم صحبت می کنید، تخمین زدن مدت زمان یادگیری زبان اسپانیایی برای شما آسان تر می شود. ممکن است شباهت هایی در واژگان، تلفظ، دستور زبان و غیره وجود داشته باشد. اسپانیایی از نظر واژگان و دستور زبان مشابه پرتغالی است اما در صداها متفاوت است.

به گفته FSI، زبان اسپانیایی شباهت هایی با انگلیسی دارد. اسپانیایی و انگلیسی اکثر کلمات و واژگان را به اشتراک می گذارند زیرا منشا لاتین دارند. بنابراین، دانستن انگلیسی یادگیری زبان اسپانیایی را آسان تر می کنند. علاوه بر این، فقط کلمات اسپانیایی بیشتری بخوانید تا مغز شما به ساختارها و الگوهای جدید عادت کند.

در آینده موارد بیشتری را در این مقاله به روزرسانی خواهیم کرد.

 

منایع:

How Long Does it Take to Learn Spanish? | Coursecloud

How long does it take to learn Spanish Language | Kochiva

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.