زبان آلمانی

آموزش زبان آلمانی

آموزش زبان آلمانی

آموزش زبان آلمانی و روند آموزش آلمانی با توجه به اینکه برای بسیاری مسیری دشوار است بسیار دارای اهمیت می‌باشد. استفاده از روش‌ها و متدهای روز دنیا برای آموزش این زبان اروپایی باعث بهبود عملکرد زبان آموزان خواهد شد.

در این محتوا به شما درباره بهترین روش های آموزش زبان آلمانی که توسط لینگووی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند، بیشتر خواهیم گفت. لینگووی به عنوان یک آموزشگاه معتبر برای برگزاری کلاس آنلاین زبان شناخته می‌شود.

شما می‌توانید با مراجعه به صفحه کلاس آنلاین زبان آلمانی ما با اساتید زبان آلمانی ما آشنا شوید. علاوه بر اطلاعات رزومه کاری و تحصیلی استاد، ویدیو معرفی را مشاهده کرده و حتی در کلاس آزمایشی رایگان شرکت نمایید.

 

آموزش زبان آلمانی

آموزش زبان آلمانی می‌تواند یک تجربه فوق العاده برای افراد در هر سن و با هر زمینه ای باشد که مزایا و فرصت های متعددی را ارائه می‌دهد. خواه به کاوش در فرهنگ آلمانی، پیشبرد چشم اندازهای شغلی خود یا به ادامه تحصیل در دانشگاه‌های آلمان علاقه‌مند باشید یا موارد دیگر. زبان آلمانی مزایای فراوانی را برای زبان آموزان خود به همراه دارد.

آلمانی با تاریخ غنی، فرهنگ پر جنب و جوش و نفوذ جهانی خود، زبانی است که برای کسانی که برای یادگیری آن وقت صرف می کنند، چیزهای زیادی برای ارائه دارد. در این مقاله، چرایی مهم بودن آموزش زبان آلمانی، چالش‌هایی که زبان‌آموزان ممکن است با آن‌ها مواجه شوند، بررسی خواهیم کرد. همچنین، برخی نکات و راهکارها برای تسلط بر این زبان جذاب را بررسی خواهیم کرد.

 

آموزش زبان آلمانی

استفاده از یک مرجع و استاد زبان متخصص باعث می‌شود مهمترین سرمایه شما یعنی زمان از دست نرود.

 

استراتژی شماره 1: غوطه ور شدن در آموزش زبان آلمانی

در یک برنامه درسی موثر، معلم شما صرفا آلمانی را «تدریس نمی‌کند». در عوض، یک برنامه درسی معمولی وجود دارد که به طور کامل به زبان آلمانی تدریس می شود. اما برای اینکه غوطه ور شدن کار کند، باید بیشتر از آموزش یک موضوع انجام شود.

باید به کنجکاوی، تخیل و مهارت های تفکر زبان آموزان تلنگر زد. محتوای آلمانی باید برای ما معنادار باشد تا بخواهیم زبان را بفهمیم و از آن استفاده کنیم.

آلمانی باید همه جا باشد. هر دانش آموزی باید از روز اول با زبان آلمانی آشنا شود، حتی اگر یک کلمه از آن را متوجه نشود. در واقع، آنها باید همواره در معرض آموزش زبان آلمانی باشند، به خصوص اگر یک چیز زیادی از آلمانی نمی‌دانند.

البته سایر منابع مانند موسیقی و بازی نیز باید در نظر گرفته شوند. زبان آموزان کارهایی که به زبان آلمانی انجام می دهند بهتر است بسیار سرگرم کننده تر از کاری است که آنها به زبان فارسی انجام می‌دهند. بسته به سن آنها، این می تواند بازی کامپیوتری، گشت و گذار در اینترنت، فیلم، بازی‌های کلاسیک یا داستان خواندن باشد.

کلمات مرتبط با فعالیت‌ها را به زبان آلمانی به زبان آموزان آموزش می‌دهیم. مثلا به پارک رفتن یا بازی فوتبال دیدن و واژگان مربوطه رو به زبان آلمانی تمرین کردن.

یک محیط فرهنگی آلمانی ایجاد کنید. رویدادها و سنت های فرهنگی را جشن بگیرید و در آخر، همه چیز را به زبان آلمانی تبدیل کنید.

 

استراتژی شماره 2: افزایش پله‌ای سطح تسلط به زبان آلمانی

غوطه ور شدن یک راه عالی برای هر کسی برای یادگیری زبان دوم یا دو زبانه شدن است. مبتدیان، به ویژه کودکان و خردسال، زمانی که زبان را نمی فهمند، ممکن است خسته و ناامید شوند.

گاهی اوقات برای آنها بهتر است که از یک کلاس با آموزش به زبان فارسی شروع کنند و بعداً به کلاس صرفا آلمانی بپیوندند. مهم است که دانش آموزان در کلاس به اندازه کافی آلمانی صحبت کنند تا دیگران بتوانند با آنها ارتباط برقرار کنند و یاد بگیرند.

ارزیابی در طول آموزش زبان آلمانی دارای اهمیت است که توسط لینگووی و اساتید ما همواره انجام می‌شود. زبان آموزان را در فواصل منظم زیر نظر داریم. برخی از چیزهایی که برای افزایش پله‌ای تسلط به آلمانی به دنبال آنها هستیم عبارتند از:

  • درک مکالمه در سطح جمله
  • استفاده خلاقانه از زبان (بر خلاف عبارات حفظ شده)
  • استفاده از اشکال صحیح مانند زمان گذشته، ترتیب کلمه یا جمع
  • ابه کار بردن واژگان متنوع و عبارات اصطلاحی مناسب از نظر فرهنگی
  • افزایش میزان استفاده از زبان آلمانی در زندگی روزمره
  • و …

 

آموزش زبان آلمانی

در لینگووی به روز متدها و روش‎های آموزشی برای تدریس زبان آلمانی به زبان آموزان گرامی استفاده می‎‌شود.

 

استراتژی شماره 3: ارتباط موثر زبان آموز و معلم زبان

وقتی معلمان با کودکان صحبت می‌کنند یا وقتی اوضاع سخت می‌شود و اوضاع با بچه‌ها پیچیده‌تر می‌شود، باید آلمانی صحبت کنند، که به میزان تسلط زبان آلمانی کودکان افزوده شود.

– لیزا از انجمن والدین آلمانی Spielwelt

اگر معلم در محیط آموزش زبان آلمانی دانش آموزان را به درک و استفاده از آلمانی تشویق کند، به احتمال بیشتری موفق خواهند شد. زمانی که آلمانی صحبت می شود آنها باید با دقت گوش کنند و مشتاق باشند چیزی را از دست ندهند. آنها باید سعی کنند با دوستان خود به زبان آلمانی صحبت کنند. آنها باید با کنجکاوی در مورد زبان و فرهنگ هر زمان که بتوانند سوال بپرسند.

حتی مهم‌تر این است که آنها بتوانند با معلمان آلمانی‌ خود ارتباط موثری برقرار کنند. هدف از این برنامه ها این است که دانش آموزان یاد بگیرند که معلم را با زبان مرتبط کنند و یادگیری زبان را به صورت خودجوش انجام دهند. نقش اصلی در این سیستم ایجاد حمایت از معلم آلمانی به عنوان یک الگو برای زبان آموز است.

هر معلمی به مهارت‌های نرم نیاز دارد، اما در کلاس، برقراری ارتباط با بچه‌ها گاهی مهم‌تر از هر چیزی است. هرکسی که در کلاس قرار می‌گیرد، باید با او رابطه خوبی ایجاد شود. دانش‌آموزان باید ببینند که باید با یکدیگر دوستانه رفتار کنند و همیشه با هم آلمانی صحبت نمایند.

 

استراتژی شماره 4: با هر کسی که می‌توانید در روند یادگیری مشارکت کنید

گزینه‌های شما برای ایجاد موقعیت‌های غوطه‌ور شدن در آموزش زبان آلمانی در خارج از کلاس می‌تواند متفاوت باشد. بهتر است تا جایی که می‌شود خانواده و دوستان زبان آموزان مشارکت کنند. این می تواند نتایج تدریس را به شدت افزایش دهد.

اگر بتوان محیط خانه و خانواده را به سمت زبان آلمانی سوق داد برای یادگیری زبان بسیار مفید خواهد بود. به طور معمول در خانواده هایی که تمایل به مهاجرت و زندگی در کشور آلمان را دارند این امر بسیار آسانتر و مفیدتر است.

داشتن دوستانی که تمایل به یادگیری آلمانی دارند و حتی بهتر از آن هدف مشترکی با ما برای یادگیری خود دارند، بسیار می‌تواند مفید باشد. آموزش زبان آلمانی اگر به صورت پیوسته باشد تاثیرگذاری بهتری دارد اما نباید باعث خسته و زده شدن ما از روند یادگیری بشود.

بسیاری از انجمن‌ها و گروه‌های یادگیری زبان آلمانی در کشور خودمان و در سطح بین الملل وجود دارند. شما می‌توانید به راحتی با جستجو و عضو شدن در آنها محیط یادگیری خود را در شبکه‌های اجتماعی و از طریق اینترنت گسترش دهید.

برای زبان آموزانی که دارای محدودیت زمان، برنامه ریزی متغیر و عدم امکان در کلاس حضوری هستند، کلاس آنلاین زبان آلمانی بهترین گزینه خواهد بود.

 

آموزش زبان آلمانی

دوره‌های آموزش و روند یادگیری نیازمند بررسی و تحلیل دارند تا از درست بودن مسیر اطمینان حاصل شود.

 

استراتژی شماره 5: استفاده از منابع آموزشی متنوع

استفاده از کتاب های آموزش زبان آلمانی و سایر مواد آموزشی برای موضوعاتی مانند ریاضی، تاریخ و جغرافیا استفاده کنید. هر چند باید خلاق باشید و از مجموعه ای از منابع متفاوت استفاده کنید.

استانداردهای آموزشی بین المللی و سطح زبان دانش آموزان به راحتی با استانداردهای آلمانی مطابقت ندارد. پیدا کردن یک کتاب یا روش آلمانی که دقیقاً مطابقت داشته باشد، دشوار است.

بنابراین، خود را به منابع آموزشی “رسمی” آلمانی محدود نکنید! از آنجایی که اینترنت منبعی به روز برای دسترسی به مطالب و اخبار آلمانی است، چرا در روند یادگیری خود از مطالب به زبان اصلی مانند ویدیوهای معتبر ایجاد شده و برای افراد بومی زبان استفاده نکنید؟

می‌توانید ویدیوهای آلمانی معتبر را در سراسر وب پیدا کنید، و حتی می‌توانید ویدیوهای آلمانی را با زیرنویس‌های داخل یوتیوب پیدا کنید.

ویدیوهای متفاوت – مانند موزیک ویدیوها، تریلرهای فیلم، اخبار و گفتگوهای الهام بخش – را نگاه کنید. آنها به شما در روند آموزش زبان آلمانی بسیار کمک خواهند کرد.

 

کلام آخر

در منابع بسیاری استفاده از کتاب، فیلم، موسیقی، منابع آنلاین مثل سایت، نرم افزار، یوتیوب و غیره توصیه شده است. ما در این مقاله تلاش بر آن داشته ایم تا بتوانیم حرف های متفاوت تری بزنیم تا آگاهی بهتری از روند آموزش زبان آلمانی داشته باشید.

در Lingoway، ما معتقدیم که یادگیری آلمانی باید تجربه ای غوطه ور و لذت بخش باشد. معلمان با تجربه ما علاقه زیادی به تدریس دارند و متعهد به ایجاد یک محیط یادگیری تعاملی هستند که نیازهای فردی و سبک یادگیری شما را برآورده می کند.

با انواع دوره های زبان آلمانی، از جمله کلاس های گروهی، درس های خصوصی و برنامه های زبانی همه جانبه، ما می توانیم به شما کمک کنیم تا به اهداف یادگیری زبان خود برسید و درک عمیق تری از دنیای آلمانی زبان به دست آورید.

اگر می‌خواهید مهارت‌های زبان آلمانی خود را به سطح بالاتری ببرید، با ما تماس بگیرید تا درباره دوره‌های آلمانی ما بیشتر بدانید و سفر یادگیری زبان خود را از امروز آغاز کنید.

 

منابع:

Learn a Language | Learn German | EF

Tips for German teachers | Deutschland.de

7 Highly Successful German Teaching Strategies Employed by the Best Immersion Programs | Fluentu

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.