زبان ترکی استانبولی

آموزش زبان ترکی استانبولی

آموزش زبان ترکی استانبولی

علاقه‌مندان به یادگیری زبان ترکی به دنبال یک مرجع با کیفیت برای آموزش زبان ترکی استانبولی هستند. یادگیری این زبان برای بسیاری صرفا از روی علاقه بوده و یا برای مهاجرت به کشور ترکیه به آن نیاز دارند. برخی نیز برای مسافرت به کشور ترکیه می‌روند و ترجیح میدهند قبل از رسیدن به آنجا کمی ترکی استانبولی بیاموزند.

لینگووی به عنوان یک پلتفرم آموزش آنلاین زبان به عنوان بهترین مرجع و آموزشگاه زبان ترکی استانبولی شناخته می‌شود. برای آشنا شدن با اساتید زبان ترکی لینگووی کافی است تا به صفحه آموزش آنلاین زبان ترکی استانبولی سر بزنید.

 

آموزش زبان ترکی استانبولی

در روند آموزش هر زبانی از جمله ترکی در نظر داشتن برخی از نکات دارای اهمیت است. ما در این محتوا سعی کرده‌ایم تا به شما بگوییم برای دریافت بهترین آموزش چه استانداردهایی را مد نظر داشته باشید. همچنین، مهم ترین نکات برای یادگیری زبان ترکی و در طی روند مربوط به آن شامل چه مواردی هستند.

مسلط شدن به یک زبان خارجی زمان و تلاش زیادی می طلبد. بنابراین، مطمئن شوید که صبر و انگیزه دارید. برای شروع آموزش زبان ترکی استانبولی نکاتی که ادامه آورده‌ایم را مد نظر قرار دهید.

 

الفبای ترکی را یاد بگیرید

وقتی صحبت از گرامر و واژگان می شود، هیچ شباهت واقعی بین انگلیسی و ترکی وجود ندارد. با این حال، ترکی از همان الفبای لاتین انگلیسی استفاده می کند، فقط با چند استثنا.

الفبای ترکی از 29 حرف – 8 مصوت و 21 صامت تشکیل شده است. این یک نسخه اقتباس شده از الفبای لاتین است که شامل شش حرف اضافی – ç، ğ، ş، ı، ö، ü است. همچنین، q، w، x را در الفبای ترکی پیدا نخواهید کرد. یادگیری الفبا و صداهای مختلف حروف را تمرین کنید.

همانطور که اکثر شما میدانید قبل از ایجاد تغییرات اینچنینی در زبان ترکی نوشتار با استفاده از الفبای عربی-فارسی صورت میگرفته است. به هر حال اولین قدم در آموزش زبان ترکی استانبولی و آشنا شدن بیشتر شما با این زبان یادگیری الفبا است.

آموزش زبان ترکی استانبولی

آموزش زبان ترکی استانبولی به شما کمک میکند تا به راحتی با تمام ترک زبانان سراسر جهان ارتباط برقرا نمایید.

در تلفظ استاد شوید

وقتی صحبت از تلفظ ترکی می شود، هیچ چیز خیلی پیچیده نیست. تلفظ ترکی چندان پیچیده نیست، زیرا یک زبان نوشتاری آوایی است.

هر حرف یک صدا دارد و هیچ صامت دوتایی مانند انگلیسی (sh، ch و غیره) وجود ندارد، با این حال، برخی استثناها وجود دارد:

  • c مانند j در Jelly تلفظ می شود: cam /dʒɑm/.
  • ç مانند ch انگلیسی در chocolate تلفظ می شود: çam /tʃɑm/.
  • ğ، همچنین به عنوان “yumuşak ge” یا “g نرم” شناخته می شود، همیشه پس از یک مصوت قرار می گیرد. به طور کلی، صدای خود را ندارد. اگر “g نرم” به دنبال a، ı، o یا u باشد، صدای مصوت را طولانی تر می کند (به عنوان مثال، ağaç /ɑ.ɑtʃ/، yağmur /jaɰmuɾ/). اگر ğ بعد از e، i، ö، یا ü بیاید، مانند “y” در در کلمه Yellow صدا میدهد (به عنوان مثال، iğne /iʝne/).
  • صدای ş یا şe در شرم مانند sh: şarap /ʃɑ.ɾɑp/.
  • ı مانند حرف انگلیسی i بدون نقطه به نظر می رسد، اما نسخه بزرگ آن شبیه به انگلیسی است. مانند schwa /ə/ تلفظ می شود (به عنوان مثال، ılık /ɯˈɫɯk/، ısı /ɯˈsɯ/).
  • نقطه مقابل یک I یک نسخه نقطه‌دار İ یا i است. شبیه e مضاعف در see به نظر می رسد، اما کمی کوتاهتر: iğne /iːˈnɛ/.
  • ö و ü مانند حروف صدادار umlauted در آلمانی کار می کنند.

پس از یادگیری حروف الفبا و سیستم آوایی، می توانید ترکی را بخوانید که بخش کلیدی در آموزش زبان ترکی استانبولی است.

 

دایره لغات خود را گسترش دهید

اگر می خواهید دایره لغات خود را به سرعت گسترش دهید، با رایج ترین کلمات و عبارات ترکی شروع کنید که می توانید در برنامه روزانه خود استفاده کنید. خوشحال می شوید که بدانید ترکی از تعداد قابل توجهی از واژه های انگلیسی، فرانسوی، عربی و فارسی را استفاده می کند.

بسیاری از “وام‌واژه‌ها” عربی هستند. برخی از آنها املای مشابهی با سایر کلمات ترکی دارند که از قبل وجود دارند. برای جلوگیری از سردرگمی و تشخیص کلماتی که املای یکسانی دارند، ترکی از لهجه های متمایز – â، î، و û استفاده می کند. این نمونه ها را با هم مقایسه کنید:

hala (خاله پدری) در مقابل hâlâ (هنوز، هنوز)
kar (برف) در مقابل kâr (سود)

نکته حرفه ای: استفاده از یک برنامه تلفن همراه که دارای فلش کارت است، راهی عالی برای به خاطر سپردن کلمات جدید روزانه می‌باشد. برای خود هدف قرار دهید که هر هفته مقدار مشخصی از کلمات ترکی را یاد بگیرید.

آموزش زبان ترکی استانبولی

شما می‌توانید زبان ترکی را برای کار، تحصیل، سفر و غیره بیاموزید.

گرامر اولیه و ساختار جمله را تمرین کنید

اگرچه دستور زبان ترکی منطقی است، اما در ابتدا درک برخی از جنبه ها کمی دشوار است. در اینجا برخی از مفاهیم گرامری پیچیده‌تر که در ترکی مشاهده خواهید کرد آورده شده است:

بر خلاف زبان انگلیسی، هیچ فعل ترکی “to be” وجود ندارد. در عوض، زبان ترکی بیشتر شبیه فارسی از پسوند استفاده می کند. پنج پسوند شخصی با یک شخص خاص (اول، دوم، سوم) و کمیت (مفرد، جمع) مطابقت دارند. به عنوان مثال، Ben öğretmenim – من یک معلم هستم. توجه داشته باشید که هیچ پسوندی برای سوم شخص مفرد وجود ندارد.
ایجاد جملات با استفاده از پسوند با ضمیر به طرز شگفت آوری ساده است. این ممکن است در ابتدا گیج کننده به نظر برسد، اما با کمی تمرین، به آن عادت خواهید کرد.
لزوماً نیازی به استفاده از ضمیر پیشرو در جمله نیست زیرا هر یک پسوند شخصی دارد. بنابراین، ضمیر پیشرو معمولاً حذف می شود تا از افزونگی جلوگیری شود. به عنوان مثال: Öğretmenim – من یک معلم هستم.
در زبان ترکی، تنها با افزودن یک یا چند پسوند به یک ریشه، می توانید ویژگی های دستوری کلمه یا حتی جملات را تغییر دهید. این پسوندها می توانند به کثرت، تصرف، نفی، انفعال و بسیاری ویژگی های دیگر اشاره کنند که این کلمه را توصیف می کند.
همه این پسوندها می توانند یک ریشه کوتاه را به یک کلمه طولانی تر تبدیل کنند که گاهی اوقات برای تلفظ آن ترسناک به نظر می رسد. اما اگر بدانید چگونه آنها را از بین ببرید، جای نگرانی نیست. به عنوان مثال، اگر کلمه Nerelisin را بردارید و آن را تجزیه کنید، دریافت خواهید کرد: –sin (شما) + -li (از) + -re (پسوند مکان) + ne (کجا) = اهل کجا هستید؟
یکی دیگر از چیزهای غیرعادی در مورد دستور زبان ترکی، ترتیب کلمات فاعل-مفعول-فعل در جملات است. فعل همیشه در آخر هر جمله می آید. بنابراین اگر می خواهید بگویید “دختر چوب را به سمت سگ پرت کرد”، این را به عنوان “Kız çubuk köpeğe attı” ترجمه می کنید که در لغت به معنای “دختری که چوب به سگ پرتاب کرد” است.

 

کلام اخر درباره آموزش زبان ترکی استانبولی

بسیاری از ایرانیان برای مهاجرت، کار، زندگی، تحصیل و سفر به ترکیه سالانه اقدام به یادگیری این زبان زیبا و دلنشین میکنند. بسیاری نیز صرفا از روی علاقه این زبان را می‌آموزند. در نهایت هر چه هدف شما از دریافت آموزش زبان ترکی استانبولی می‌توانید با کیفیت ترین آموزش را از لینگووی دریافت نمایید.

 

منابع:

Learn Turkish: A guide for absolute beginners | Preply

How to Learn Turkish | WikiHow

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.