زبان انگلیسی

زبان انگلیسی در سفر | هر آنچه در سفر نیاز دارید تا ضایع نشوید!!

زبان انگلیسی در سفر

زبان انگلیسی در سفر برای افرادی که می‌خواهند به یک مقصد انگلیسی زبان و حتی غیر انگلیسی زبان سفر کنند، ضروری است. همچنین، این یک ایده عالی است که قبل از رفتن، مهارت های مکالمه انگلیسی خود را تقویت کنید!

دانستن برخی از عبارات ضروری زبان انگلیسی در سفر تجربه شما را ایمن تر، روان تر و لذت بخش تر می کند. در اینجا عباراتی وجود دارد که دانستن آنها بسیار مفید خواهد بود.

لینگووی به عنوان یک پلتفرم موفق و مطرح در زمینه برگزاری کلاس آنلاین زبان می‌تواند به شما در یادگیری سریع و آسان زبان انگلیسی، یاری رساند. کافی است تا به صفحه مربوط به آموزش آنلاین زبان انگلیسی سر بزنید و از بین اساتید زبان لینگووی انتخاب نمایید.

 

زبان انگلیسی در سفر

در این مقاله ما به شما آنچه برای سفر نیاز دارید را خواهیم آموخت. اگر به همه آنها تسلط داشته باشید، تقریباً برای هر موقعیتی که احتمالاً در سفر با آن روبرو می‌شوید آماده خواهید شد!

کلمات تخصصی که ممکن است ندانید به صورت پررنگ هستند. مطمئن نیستید منظورشان چیست؟ سعی کنید کلمه را در Google Images جستجو کنید. به این ترتیب، توضیح تصویری دریافت خواهید کرد، اما ذهن خود را از حالت انگلیسی خارج نکنید!

در ادامه مقاله زبان انگلیسی در سفر همراه ما باشید.

زبان انگلیسی در سفر

زبان انگلیسی در سفر از فرودگاه آغاز می‌شود. شما به مواردی نیاز دارید تا در فرودگاه سر در گم نشوید.

 

زبان انگلیسی در سفر – فرودگاه

Excuse me, how do I… ?

اگر برای اولین بار است که پرواز می کنید، زبان انگلیسی در سفر شامل اطلاعاتی ضروری زیر برای شما است:

  • Check in: هنگام ورود به هواپیما، به شرکت هواپیمایی اطلاع می دهید که وارد شده اید. اگر شخصی که با او صحبت می‌کنید به شما بگوید که به باجه ورود مراجعه کنید (go to the check-in counter)، می‌توانید این سوال را با «how do I get to the check-in counter» جواب دهید. برای دریافت مسیر در باجه ورود، بلیط خود را ارائه می دهید، سندی که به شما امکان می دهد کارت پرواز (boarding pass) خود را دریافت کنید. کارت پرواز به نوبه خود به شما این امکان را می دهد که سوار هواپیما (Board the airplane) شوید.
  • Board the airplane: اگر مطمئن نیستید که قبل از سوار شدن به هواپیما و در طول پرواز چه کاری باید انجام دهید، می توانید در این مورد از کارکنان شرکت هواپیمایی بپرسید.

Where is the…?

شما احتمالاً برای یک یا چند مورد از موارد زیر راهنمایی کلی می‌خواهید:

  • Information desk: همانطور که از نام آن حدس می زنید، میز اطلاعات جایی است که می توانید هر آنچه را که در مورد رفت و آمد در فرودگاه نیاز دارید بیاموزید. حتی می توانید نقشه (راهنمای تصویری منطقه/a picture guide of the area) را از آنها بخواهید.
  • Gate: یک گیت جایی است که برای رسیدن به هواپیما وارد آن می شوید. همچنین مکانی است که قبل از سوار شدن به هواپیما در آن منتظر می مانید. گیت معمولاً روی کارت پرواز شما نوشته می شود.
  • Restroom: رست روم در واقع همانطور که می‌دانید همان سرویس بهداشتی است. بسته به کشوری که از آن بازدید می کنید، این اتاق ممکن است Bathroom، Washroom, Comfort room, loo و toilet نامیده شود.
  • Charging station: اگر باتری گوشی شما کم یا بدون باتری است، این مکان ها می توانند به داد شما برسند. همچنین می‌توانید برای شارژ کردن سایر وسایلتان نیز از آن استفاده نمایید.
  • Restaurant/Lounge: اگر در زمان انتظار برای پرواز احساس گرسنگی کردید، می توانید به رستوران (Restaurant) یا سالن غذاخوری (Lounge) مراجعه کنید که در آن زمان می توانید غذا میل کنید.

How do I get to…?

اگرچه به نظر می رسد که هر دوی آنها مسیر را می پرسند، تفاوت جزئی بین “کجاست…” / “where is the… ?” و “چگونه به … برسم؟”/“how do I get to… ?” وجود دارد.

“کجاست… ؟” به شما یک پاسخ کلی مانند “(محلی که می خواهید به آنجا بروید) در ساختمان A است می‌دهد.

در همین حال، “چگونه به … برسم؟” جهت‌های خاصی را می‌پرسد، بنابراین شخصی که با او صحبت می‌کنید پاسخ می‌دهد: «از اینجا به چپ می‌پیچید و با دیدن این علامت، به راست بپیچید…» (…From here, you turn left, and when you see this sign, turn right) و غیره.

What time is my flight?

اغلب، ممکن است مشخص نباشد که پرواز شما چه ساعتی است – در این صورت، این سوال “پرواز من چه ساعتی است؟” مفید خواهد بود.

What items am I allowed to bring on board?

خطوط هوایی معمولا قوانینی در مورد اینکه چه چیزی را می توانید وارد هواپیما کنید و چه چیزی را نمی توانید، دارند.

How much luggage am I allowed to carry on?

چمدان شما شامل تمامی مواردی است که برای پرواز با خود می آورید. خطوط هوایی اغلب محدودیت هایی در مورد میزان و وزن چمدان های شما دارند.

Are meals included?

همه ایرلاین‌ها وعده‌های غذایی را ارائه نمی‌کنند، بنابراین ممکن است خوب باشد که قبل از سوار شدن به هواپیما بپرسید که آیا این وعده‌ها را دریافت می‌کنید.

زبان انگلیسی در سفر

مهم است که بتوانید در هواپیما خواسته‌ها و سوالات خود را مطرح نمایید.

زبان انگلیسی در سفر – هواپیما

Excuse me, can you please help me put my luggage away?

“ببخشید، می‌توانید به من کمک کنید تا چمدان خود را در قسمت بار قرار دهم؟”. هواپیماها دارای محفظه بار (baggage compartments) یا فضاهای بسته بالای هر یک از صندلی ها هستند. می توانید از مهماندار هواپیما (flight attendant)، یک کارمند هواپیما با لباس فرم که معمولاً زن است، بخواهید که به شما کمک کند تا چمدان خود را در محفظه آن قرار دهید.

Can I please change my seat? 

هنگامی که سوار هواپیما شدید، ممکن است بخواهید صندلی خود را عوض کنید زیرا صندلی های دیگر راحت تر هستند، دید بهتری دارند و غیره.

I would like… , please. 

این عبارت روشی استاندارد و مؤدبانه برای درخواست چیزی است که معمولاً رایگان است یا چیزی که مجبور نیستید برای آن هزینه کنید. به عنوان مثال، اگر تشنه هستید، ممکن است بگویید «لطفاً یک لیوان آب می‌خواهم» / “I would like a glass of water, please”.

Does my seat have… ?

به عنوان مثال، اگر می خواهید دستگاهی شارژ باتری گوشی شما را در حد قابل قبول یا بالاتر از آن برگرداند، می توانید بگویید “آیا صندلی من درگاه شارژ دارد؟” / “?does my seat have a charging port”و اگر می‌خواهید صندلی را به عقب برگردانید تا بتوانید دراز بکشید، بگویید «صندلی من دکمه تنظیم حالت دارد؟» / “?does my seat have a recline button”.

 

ادامه دارد …

محتوا زبان انگلیسی در سفر شامل 9 بخش اصلی دیگر نیز هست. اگر تا اینجا مطالعه کرده‌اید و میخواهید درباره آنها بدانید، کافی است در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منابع:

Travel English Phrases You’ll Need for Your Next Trip | Fluentu

Travel English: vocabulary, phrases & expressions for traveling | Preply

English for travel – useful phrases and travel expressions in English | Novakidschool

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.