عمومی

مزایای کلاس آنلاین زبان

مزایای کلاس آنلاین زبان

آموزش آنلاین در چند سال گذشته به دلیل شرایط خاص دنیا و قرنطینه محبوبیت زیادی به دست آورد و به دلیل این که بسیاری از افراد از آن استفاده کردند و از این روش بهره بردند، متوجه مزایای آن شدند. در این دوران بود که مزایای کلاس آنلاین زبان کم کم به چشم آمد.

بعد از آن دوران نیز آموزش آنلاین، مخصوصا آموزش آنلاین زبان، بیش از پیش محبوبیت پیدا کرد و هم اکنون جز روش‌های بسیار محبوب آموزشی در بین افراد است و بسیاری ترجیح می‌دهند که از این روش برای یادگیری استفاده کنند و بهره بگیرند.

این روزها نیز آموزش آنلاین و به خصوص آموزش آنلاین زبان از محبوبیت بسیار زیادی در بین افراد برخوردار است و این محبوبیت مدیون مزایای زیاد این روش است.

ما در این مطلب به بررسی مزایای کلاس آنلاین زبان می‌پردازیم و آن‌ها را بررسی می‌کنیم. این روش در مقابل روش‌های دیگر مزایای بسیاری دارد. به شما پیشنهاد می‌کنیم با ما در این مطلب همراه باشید تا با مزایای کلاس آنلاین زبان آشنا شوید.

کلاس‌های حضوری زبان و معایب آن‌ها

کلاس‌های حضوری زبان، چه خصوصی، چه نیمه خصوصی و چه به صورت جمعی، مزایای بسیاری دارند. از این مزایا می‌توان به در جمع زبان آموزان دیگر بودن و امکان برقراری ارتباط و مکالمه داشتن و تدریس چهره به چهره توسط استاد اشاره کرد.

اما این نوع کلاس‌ها معایب بسیاری نیز دارند و برای بسیاری افراد امکان شرکت در این نوع کلاس‌ها میسر نیست.

به طور مثال، ممکن است کلاس مورد نظر شما با استاد مورد نظرتان در ساعت و روزی برگزار شود که اصلا امکان حضور شما در آن ساعت و در آن روز فراهم نباشد.

از دیگر محدودیت‌های این نوع کلاس‌ها می‌توان به رفت و آمد و اتلاف وقت زیاد در مسیر اشاره کرد. مخصوصا اگر فاصله‌ی شما تا کلاس زیاد و طولانی باشد.

شما مطمئنا بعد از خواندن مزایای کلاس آنلاین زبان، متوجه برتری بلامنازع این نوع کلاس نسبت به کلاس‌های حضوری و سنتی خواهید شد.

خود آموزی زبان و معایب آن

بسیاری از زبان آموزان و به خصوص افرادی می‌خواهند به تازگی یادگیری یک زبان را شروع کنند، به خود آموزی روی می‌آورند.

این روزها با پیشرفت چشم گیر تکنولوژی و فراگیری اینترنت فرصت‌ها و وسایل خود آموزی نیز بسیار است. البته افرادی نیز وجود دارند که به روش سنتی و با کتاب و فلش کارت و سی‌دی به خود آموزی می‌پردازند.

از روش‌های رایج خود آموزی می‌توان به استفاده از ویدیوهای آنلاین مخصوصا یوتیوب اشاره کرد. تعدادی وبسایت نیز وجود دارند که فرصت‌های خود آموزی را بر روی سایت و پلتفرم خود ارائه می‌دهند.

ولی با جرات می‌توان گفت که مهم‌ترین و محبوب‌ترین روش خود آموزی حال حاضر، که برخی از مزایای کلاس آنلاین زبان را دارا است، استفاده از اپ‌های خود آموز زبان است. بسیاری از افراد مخصوصا افرادی که می‌خواهند به تازگی یادگیری یک زبان را آغاز کنند، به سراغ استفاده از اپ‌های زبان آموزی می‌روند.

اما این روش نیز با وجود مزایای بسیاری که دارد محدودیت‌های بسیاری نیز دارد. مهم‌ترین این محدودیت‌ها، عدم وجود استاد است.

در این روش استادی وجود ندارد تا ایرادات شما را بگیرد، بر یادگیری شما نظارت کند و همراه شما در مسیر یادگیری باشد. وجود استاد در طی مسیر یادگیری مساله‌ی بسیاری مهمی برای یک زبان آموز می‌تواند باشد و از اهمیت بسیاری برخوردار است.

 

بیشتر بخوانید >>> تاثیر یادگیری زبان بر حافظه

 

۱۷ مزایای کلاس آنلاین زبان

کلاس آنلاین زبان، روشی است که می‌توان گفت ترکیب دو دنیای یادگیری حضوری سر کلاس و روش خودآموزی با اپ‌ها و اینترنت است.

یادگیری آنلاین مزایای هر دو روش را دارا است و همچنین بسیاری از ایرادات و نقاط ضعف این روش‌ها را برطرف کرده است.

در زیر به اشاره و شرح ۱۷ عدد از مزایای کلاس آنلاین زبان می‌پردازیم.

۱- تنوع بسیار زیاد دوره ها، زبان ها و استادان

در این روش، به دلیل عدم وجود محدودیت‌هایی، مخصوصا محدودیت‌های مکانی، اساتید بسیاری می‌توانند که در یک جا جمع شوند. تعداد زیاد اساتید، با خود تعداد و تنوع بسیار زبان ها و روش‌های آموزشی متنوع را به ارمغان می‌آورد.

۲- عدم محدودیت مکانی

یکی از مهم‌ترین مزایای کلاس آنلاین زبان عدم وجود محدودیت مکانی است. مهم نیست که شما کجا هستید و یا استاد شما در کدام شهر یا کشور زندگی می‌کند. تا وقتی که به اینترنت دسترسی داشته باشید همه چیز امکان پذیر است!

۳- امکان یادگیری راحت زبان های غیر رایج

شاید شما به دنبال یادگیری زبانی هستید که مثل زبان هایی مانند انگلیسی رایج نیست و اساتیدی که این زبان را تدریس می‌کنند بسیار کم تعداد هستند.

شما اگر بخواهید این زبان را یاد بگیرید، باید خیلی به دنبال یک آموزشگاه و یا یک استاد بگردید که بتوانید این زبان را بیاموزید.

حتی اگر موفق به پیدا کردن استاد و کلاس هم شوید، این امکان وجود دارد که این کلاس با برنامه‌ی شما تداخل داشته باشد و یا در فاصله‌ی بسیار دوری، حتی یک شهر دیگر!، برگزار شود.

اما این نوع نگرانی‌ها در مورد کلاس آنلاین زبان بی معنی است. شما به راحتی می‌توانید در بین زبان های ارائه شده زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس استاد را انتخاب کرده و بدون نگرانی به یادگیری زبان مورد نظرتان بپردازید.

۴- از نظر مالی به صرفه‌تر هستند

از دیگر مزایای کلاس آنلاین زبان این است که از نظر مالی بسیار به صرفه است و شهریه‌ای که شما پرداخت می‌کنید به نسبت یک کلاس حضوری، مخصوصا کلاس حضوری خصوصی، بسیار به صرفه‌تر است.

همچنین شما از شر هزینه‌های اضافی دیگر مانند هزینه‌ی رفت و آمد نیز خلاص هستید.

۵- کارآمدی بالا

شاید با خود فکر کنید چون این کلاس‌ها آنلاین است،‌ پس راندمان و کارایی پایین است و شما نمی‌توانید مانند کلاس‌های حضوری زبان یاد بگیرید.

ولی اشتباه می‌کنید!!

روش یادگیری آنلاین زبان از کارآمدی بالایی برخوردار است و چیزی از کلاس‌های حضوری کم ندارد. اتفاقا چون شما در محیط و شرایطی که راحت‌تر هستید زبان می‌آموزید، ممکن است که حتی بازدهی شما از کلاس‌های حضوری نیز بالاتر باشد.

 

بیشتر بخوانید >>>  5 تمرین ساده برای یادگیری زبان

 

۶- قابلیت دسترسی برای همه

به عنوان یکی دیگر از مزایای کلاس آنلاین زبان می‌توان به این نکته اشاره کرد که این نوع روش آموزشی قابلیت دسترسی پذیری بالایی برای همگان دارد و این یک نکته‌ی بسیار مهم در دنیای امروز است.

مهم نیست که شما کودک یا پیر هستید، در یک شهر بزرگ زندگی می‌کنید و یا در یک روستا تا زمانی که به اینترنت و یک دستگاه ارتباطی دسترسی داشته باشید می‌توانید از این کلاس‌ها استفاده کنید.

استفاده از این نوع روش آموزشی نیز بسیار راحت است و همگان نیز می‌توانند از آن به سهولت استفاده کنند.

این روش برای بیماران و معلولانی که خارج شدن آن‌ها از خانه و شرکت در کلاس‌های حضوری برایشان مقدور نیست، بسیار مناسب است.

۷- امکان یادگیری از اساتید نیتیو (بومی)

یکی از امکانات جالب این روش، امکان یادگیری از استادان نیتیو است. به دلیل عدم وجود محدودیت‌های مکانی شما می‌توانید با اساتیدی از سرتاسر جهان ارتباط داشته باشید و از آن‌ها بیاموزید.

۸- آسایش و راحتی

از مزایای کلاس آنلاین زبان می‌توان به آسایش و راحتی هر دو استاد و زبان آموز اشاره کرد. به دلیل این که هر دوی افراد در محیط و شرایط دل‌خواه خود فعالیت می‌کنند،‌ از آرامش، آسایش و راحتی بسیاری برخوردار هستند.

۹- ایجاد اعتماد به نفس

یادگیری، از هر نوعی که باشد، به انسان اعتماد به نفس می‌دهد. یادگیری زبان نیز از این امر مستثنی نیست.

شما ممکن است که در سر کلاس حضوری مطلبی را متوجه نشید ولی ترس شما اجازه‌ی پرسش از استاد را به شما ندهد. اما در کلاس‌های آنلاین پرسش از استاد راحت‌تر است و شما حتی می‌توانید ،بسته به پلتفرم، سوال خود را از استاد به صورت نوشتاری هم بپرسید.

۱۰- آزادی در انتخاب استاد

در این روش شما بسیار در انتخاب استاد آزادی دارید. حتی ممکن است استادی را انتخاب کنید و بعد از گذراندن جلسه‌ای تصمیم بگیرید که استاد خود را عوض کنید. شما در این روش بر خلاف کلاس حضوری می‌توانید به راحتی دست به تعویض استاد خود بزنید.

۱۱- سریع بودن فرآیند

از دیگر مزایای کلاس آنلاین زبان می‌توان به این نکته اشاره کرد که در کل فرآیند سریعی دارد. شما می‌توانید تصمیم به یادگیری زبان بگیرید، سایت را باز کنید، استاد را انتخاب کنید و بقیه‌ی مراحل را طی کنید و به همین راحتی همه چی آماده است!

۱۲- انعطاف پذیری

این روش یادگیری، از جهات مختلف، بسیار منعطف است. به طور مثال شما می‌توانید تعیین کنید که تعداد جلسات در این هفته چند عدد باشد. می‌توانید به راحتی استاد عوض کنید و بسیار امکانات دیگر که دست شما را در زمینه باز می‌گذارد.

۱۳- سفارشی سازی دوره‌ی آموزشی

شما می‌توانید به راحتی دوره‌ی آموزشی زبان خود را سفارشی سازی کنید و این یکی از مزایای کلاس آنلاین زبان است. می‌توانید تعداد جلسات، استاد خود، روش یادگیری و این که در طول دوره بر روی چه موضوعی تمرکز کرد را تعیین کنید.

 

بیشتر بخوانید >>> 12 قدم برای یادگیری سریع و آسان زبان انگلیسی

 

۱۴- عدم نیاز به رفت و آمد

شما در هر جایی که باشید با استفاده از اینترنت می‌توانید در کلاس‌ها شرکت کنید و دیگر مانند کلاس‌های حضوری مجبور نیستید تا در مکان خاصی حاضر شوید و وقت خود را در رفت و آمد هدر دهید.

۱۵- پیش رفتن با سرعت و ریتم مناسب خودتان

شما می‌توانید زبان را با سرعت و ریتمی که با آن احساس راحتی می‌کنید و فکر می‌کنید که با آن راحت‌تر هستید پیش ببرید.

۱۶- استفاده‌ی راحت و بی‌دردسر

از دیگر مزایای کلاس آنلاین زبان این است که شما خیلی راحت، بی‌دردسر و بدون پیچیدگی خاصی می‌توانید از این کلاس‌ها استفاده کنید. ثبت نام و استفاده از کلاس‌های زبان بسیار راحت و بدون دردسر است و فرآیند آن به راحتی و آسانی پیش می‌رود.

۱۷- حضور و پشتیبانی اساتید

شما در این روش مانند روش حضوری می‌توانید از حضور استاد بهره‌مند شوید. استاد برخلاف روش خودآموزی در کلاس آنلاین حضور دارد و بر فرآیند یادگیری شما نظارت می‌کند و شما می‌توانید سوالات و مشکلات خود را با او در میان بگذارید.

سخن پایانی

ما در این مطلب به شرح مزایای کلاس آنلاین زبان پرداختیم و امیدواریم که شما از این مطلب نهایت استفاده را برده باشید.

شما برای استفاده از کلاس های آنلاین زبان می‌توانید به سایت لینگووی مراجعه کنید و در حضور اساتید مجرب و حرفه‌ای به یادگیری زبان مورد علاقه‌ی خود مشغول شوید.

 

منبع: studyfrenchspanish.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.