زبان انگلیسی

حروف اضافه: راهنمای ساده برای نحوه استفاده in-on-at

آموزش حرف اضافه انگلیسی با لینگووی

در آموزش زبان انگلیسی باید به خوبی در مورد انواع حروف اضافه اطلاعات دقیق داشته باشید. یادگیری زبان انگلیسی بدون حرف اضافه ممکن نمی باشد. در واقع بسیاری از افراد شاید برایشان یادگیری زبان انگلیسی با این حروف دشواری داشته باشد. از آنجایی که هر فردی با زبان مادری خود انس گرفته است، استفاده از این حروف شاید برایش دشوار باشد. در زبان انگلیسی شما می توانید از حرف اضافه استفاده کنید تا سردرگمی این زبان را کاهش دهید. در آموزش آنلاین زبان انگلیسی، آموزش آنلاین زبان سوئدی، آموزش آنلاین زبان هلندی، آموزش آنلاین زبان استانبولی، آموزش آنلاین زبان آلمانی و … حرف اضافه اهمیت زیادی دارند.

هر یک از حرف اضافه مانند at، in و on در بخش های متنوع جمله به کار گرفته می شوند. جایگاه هر یک از حروفی که اضافه هستند را باید بشناسید تا در همان مکان مشخص شده آنها را به کار بگیرید. در این صورت جمله با استفاده از حروف معنی پیدا می کند.  برخی از حروفی که اضافه هستند را در ادامه معرفی می کنیم.

مکان های مهم حروف اضافه at، in و on

برای مشخص کردن زمان و مکان از حروف اضافه at، in و on استفاده می شود. شما بر اساس اطلاعاتی که در این مقاله از لینگووی ارائه می دهیم می توانید در مورد جایگاه هر یک از این حروف اطلاعات بیشتری به دست آورید. برخی از بخش های مورد استفاده حروف که اضافه هستند at، in و on عبارت است از :

حنانه فتوحی مدرس لینگووی

  1. حرف at در مکان

این نوع از حرف اضافه برای یک مکان، نقطه و فضای مشخص شده به کار گرفته می شود. مثال؛ Someone is at the door. مثال؛ I’m working at the bakery. مثال دیگر؛ Read the title at the top of the page.

بیشتر بخوانید >> 9 کلمه انگلیسی با معانی متعدد

  1. حرف on در مکان

برای اینکه نشان دهند روی یک سطح، چیزی قرار گرفته است از این حرف اضافه استفاده می کنند. البته باید بدانید برای اسامی خیابان هایی که اصلی هستند و خیابان هایی که نزدیک رودخانه می باشند، از این حرف استفاده می شود. مثال مربوط به این حرف در مکان؛ The painting is on the wall. مثال خیابان نزدیک رودخانه The restaurant is on the river. مثال خیابان اصلی؛ I live on Shams Street.

 

  1. حرف اضافه in در مکان

این نوع از حروف اضافه را برای یک فضای عمومی و یا فضای بسته به کار می برند. بیشتر فضاهایی که دارای حد و مرز کلی هستند را با این حروف معرفی می کنند. مثال؛ I’m staying in France this summer. مثال دیگر؛ She has a Rial in her pocket.

زمانی که به نقاط و ساختمان های محدود اشاره می کنید حروف اضافه at و in را می توانید مورد استفاده قرار دهید. اگر می خواهید یک مکانی را که عمومی است معرفی کنید تا بگویید فردی در آن مکان حضور دارد، نیاز است از کلمه at استفاده نمایید. مثال آن می شود؛ jak is at the School. اما اگر بخواهید تاکید نمایید که چیزی و یا فردی در داخل مکان قرار دارد باید از حرف in استفاده نمایید. مثال این مورد می شود؛ jak is in the school.

 

  1. حرف at در زمان

برای نام بردن زمان های خاص و دقایق و ساعت مشخص شده از این نوع حرف اضافه باید استفاده شود. زمان های متنوع مانند نیمه شب، صبح زود و …. را با این حرف نشان می دهند. مثال؛ I hate driving at night. مثال دیگر؛ We’ll meet you at 6 o’clock.

  1. حرف on در زمان

روزها و تاریخ های خاص را در آموزش زبان انگلیسی با این حرف نشان می دهند. در کنار کلماتی مانند dates، Days of the week، Holidays، Weekends، Birthdays و …. باید از این حرف استفاده شود. مثال؛ I cried on my birthday. مثال؛ I relax on the weekend، مثال؛ We met on Nowruz.

بیشتر بخوانید >> یادگیری مترادف صفت ها

  1. حرف in در زمان

برای نشان دادن زمان های عمومی تر از این حرف استفاده می شود. برای یادگیری زبان انگلیسی و معرفی زمان فصل ها، سال ها، قرن ها، دوره های زمانی، آینده، زمان های آینده و گذشته باید از این حرف استفاده شود. مثال؛ I eat dinner in the evening. مثال؛ He was angrier in the past. مثال؛ It was cold in the Ice Age.

در زبان انگلیسی و لهجه آمریکایی باید بدانید که از حرف on برای آخر هفته و تعطیلات استفاده می کنند. اما در لهجه بریتیش برای به کار بردن این دو کلمه از at استفاده می کنند. مثال؛ I went to the park at the weekend” and “I stay in London at Christmas. به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که رد زبان انگلیسی کاربرد این سه حرف که بیان کردیم بسیار دشوار و حساس می باشد.

مریم نوروزی مدرس لینگووی

اهمیت حروف اضافه در آموزش زبان انگلیسی

حروف اضافه در آموزش زبان انگلیسی به حروفی می گویند که اسم، فعل و ضمیر را به یکدیگر وصل می کنند. در برخی از مواقع این حروف ممکن است که بیانگر موقعیت زمانی و مکانی هر یک از کلمه ها در جمله ها باشند. در زبان انگلیسی باید بدانید که کلمات زیادی را در دسته بندی حرف اضافه قرار می دهند. اما مهمترین و اصلی ترین این کلمات in، on و at می باشند. شما باید به خوبی بدانید که هر یک از حروف امکان دارد همیشه مانند حرف اضافه در جمله خودشان را نشان ندهند. در برخی از مواقع آنها ساختاری شبیه به فعل می گیرند ولی فعل نیستند.

ضرورت استفاده از حروف اضافه در تمامی جملات انگلیسی احساس می شود. برای نشان دادن زمان، مکان و جهت باید از این حروف استفاده شود. دقت داشته باشید که جای آنها نیاز است به درستی مشخص گردد. در صورتی که این حروف در جملات وجود نداشته باشند، جملات معنی پیدا نمی کنند و ساختار مناسبی نخواهند داشت. بر همین اساس به خوبی ساختار انواع جملات را باید با این حروف بسازید. در آموزش آنلاین زبان انگلیسی این حروف کاربرد زیادی دارند و در بخش های متنوع استفاده می شوند. بخش های قرارگیری هر یک از آنها را در این مطلب به خوبی برای شما همراه با مثال توضیح دادیم.

 

بیشتر بخوانید >> واژگان باغبانی: کلمات رایج انگلیسی مربوط به باغبانی

 

قوانین مربوط به حروف اضافه انگلیسی

دو قانون بسیار مهم در مورد حرف اضافه انگلیسی وجود دارد که شما باید به این دو قانون دقت زیادی داشته باشید. حرف اضافه برای افرادی که فارسی زبان هستند تا حدودی پیچیده می باشد. افراد باید با تمرین و تکرار نحوه کار کردن با این حروف را به خوبی یاد بگیرند. به طور کلی باید به خوبی بدانید که حرف اضافه به صورت مستقیم ترجمه نمی شود. آنها زمانی که در جمله قرار می گیرند ترجه می گردند. حروفی که اضافه هستند در سه دسته زمان، مکان و جهت می باشند. رابطه زمانی و مکانی در هر یک از آنها به طور کامل مشخص خواهد شد.

حروف اضافه

قانون اول این است که بسیاری از افعال و اسامی بدون اینکه حرف مخصوص به خودشان را داشته باشند، معنی نخواهند داشت. یا اینکه آنها با حرف اضافه مشخص شده ارتباط پیدا می کنند و معنی می گیرند. بسیاری از حروفی که اضافه هستند می توانند جایگزین یکدیگر شوند. اما هر یک از آنها تا حدودی مفهوم های مخصوص به خودشان را دارند. قانون دوم در مورد حروفی که اضافه می باشند این است که، آنها باید همراه با اسم در جمله آورده شوند. نمی شود آنها را به تنهایی در جمله به کار ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.