زبان سوئدی

راهنمای تلفظ الفبای سوئدی

تلفظ الفبای سوئدی لینگووی

اگر قصد یادگیری تلفظ الفبای سوئدی را دارید باید به خوبی در مورد هر بخش این زبان آگاهی تان را افزایش دهید. در دوره های آموزش آنلاین زبان سوئدی، آموزش آنلاین زبان انگلیسی، آموزش زبان فرانسه، آموزش زبان هلندی، آموزش زبان استانبولی، آموزش زبان ایتالیایی، آموزش زبان آلمانی و … می توانید به خوبی تلفظ هر زبان را یاد بگیرید. به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که زبان سوئدی یکی از زبان های هند و اروپایی به شمار می رود. در کشور سوئد و دیگر بخش های فنلاند به زبان سوئدی صحبت می کنند. البته باید بدانید زبان های دیگری مانند زبان سامی در این مناطق وجود دارد.

زبان سوئدی با زبان دیگر کشورها مانند کشورهای اسکاندیناوی تا حدودی در یک رشته هستند و همانندی های زیادی دارند. زبان سوئدی تا حدودی شبیه به زبان نروژی می باشد. اما برای یادگیری تلفظ الفبای سوئدی باید بدانید که این زبان با زبان های دانمارکی و فنلاندی فرق می کند. یادگیری زبان سوئدی اگر به صورت اصولی انجام شود شما می توانید در کمترین بازه زمانی زبان سوئدی را یاد بگیرید. دقت داشته باشید که پیش از یادگیری این زبان باید به خوبی الفبای این زبان را بیاموزید. در ادامه توضیحات بیشتری در مورد یادگیری زبان و الفبای سوئدی، ارائه می دهیم.

الفبای سوئدی برای کسی که این زبان را نمی داند کمی ترسناک به نظر می رسد. ö و å و تعداد زیادی j وجود دارد که احتمالاً قبلاً آنها را ندیده اید. با این حال، واقعاً با الفبای انگلیسی تفاوت چندانی ندارد. فقط با کمی کار، می توانید حروف سوئدی را کاملاً درک کنید، که به شما کمک می کند تا مسیر یادگیری آنلاین زبان سوئدی را برای شما آسان می‌کند. در لینگووی،بهترین پلتفرم آموزش آنلاین زبان ما شما را از طریق الفبای سوئدی راهنمایی می کنیم و به حروفی که بیشترین دردسر را برای زبان آموزان جدید ایجاد می کنند، نگاه دقیق تری به شما می دهیم.

الفبای سوئدی

در یک نگاه، الفبای سوئدی تقریباً با الفبای انگلیسی یکسان است – هر دو از حروف لاتین به عنوان پایه خود استفاده می کنند – تنها با چند اضافات. اگر داشتن یک آهنگ کمک می کند می توانید به این نسخه گوش دهید.

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z Å Ä Ö

مهمترین چیزی که در اینجا باید به آن توجه کرد این است که سه حرف در پایان – Å، Ä و Ö – باید به عنوان حروفی جدا از A و O در نظر گرفته شوند. همه آنها مصوت هستند، اما نشانه های روی آنها نشان می دهد که آن سه به طور متفاوت تلفظ می شوند.

 

بهترین روش یادگیری تلفظ الفبای سوئدی

روش های یادگیری تلفظ الفبای سوئدی متنوع است. شما بر اساس مبتدی و حرفه ای بودن خود می توانید یکی از روش های یادگیری این زبان را به کار بگیرید. برخی از روش های یادگیری زبان سوئدی که باید با آنها آشنا باشید عبارت است از :

 

  1. تماشای فیلم جذاب

یکی از بهترین روش های تقویت الفبای سوئدی تماشای فیلم های جذاب می باشد. فیلم هایی که به زبان سوئدی هستند را تماشا کنید تا بتوانید با لهجه آنها آشنا شوید. زمان تماشای فیلم دفترچه کوچکی را در کنار دست خود بگذارید. پس از آن، اصطلاحات جدیدی که در فیلم به گوشتان می ‌خورد را در دفترچه بنویسید. شما می توانید تمامی اصطلاحات جدید را در بالای میز کار و آشپزخانه خود بچسبانید تا سریعتر آموزش زبان سوئدی را یاد بگیرید.

بیشتر بخوانید >> تقویت لهجه در زبان انگلیسی

 

  1. خواندن داستان های کوتاه زبان سوئدی و آهنگ های سوئدی

داستان های خنده دار و جذاب کوتاه زبان سوئدی را تهیه کنید. روزی ۳ بار آنها را بخوانید. این داستان ها جذاب هستند و سرعت یادگیری زبان سوئدی شما را افزایش می دهند. پخش ترانه های زبان سوئدی یکی دیگر از روش های یادگیری زبان سوئدی می باشد. سعی کنید که هر یک از ترانه های زبان سوئدی را حفظ کنید و به ذهن خود بسپارید. آهنگ ها را در ماشین خود پخش نمایید. همچنین زمان انجام دادن کارهای خود می توانید ترانه های سوئدی بگذارید و سعی نمایید که با آنها تکرار کنید.

امین محمدی مدرس لینگووی

  1. استفاده از فلش کارت های سوئدی و تصاویر

 استفاده از فلش کارت برای یادگیری الفبای سوئدی یکی دیگر از روش های اصولی آموزش تلفظ الفبای سوئدی  به شمار می‌ رود. فلش‌کارت یکی از بهترین روش ها جهت سپردن کلمات در ذهن است. برای همیشه آنها را همراه خود داشته باشید و مرورشان نمایید. فکر کنید که با کلمات جملات مناسبی بسازید تا سریعتر زبان سوئدی را یاد بگیرید. یادگیری کلمات به وسیله تصاویر یکی از بهترین روش هایی است که سرعت یادگیری زبان سوئدی را افزایش می ‌دهد. یادگیری کلمات با استفاده از دیکشنری های تصویری تاثیر زیادی دارد. پوسترها و روزنامه‌ هایی که به زبان سوئدی هستند را می‌ توانید در فضای اتاق خود بچسبانید تا همیشه روبه روی چشمانتان باشند.

  1. زبان سوئدی را باید با تکرار و صحبت کردن مداوم یاد بگیرید

 شما می‌توانید با آشنایان خود سوئدی صحبت کنید و با آنها ارتباط برقرار نمایید. این روش یکی از بهترین روش های یادگیری تلفظ الفبای سوئدی است.  در حین مکالمه متوجه اشکالات خود خواهید شد. اگر مطلبی از زبان سوئدی را متوجه نمی ‌شوید آن را یک بار دیگر بخوانید و پس از آن بخوابید. این روش موجب می گردد که مطالب در ذهن شما تثبیت و بازیابی گردند. بنابراین شب پیش از خواب برای خودتان داستان‌ هایی که به زبان سوئدی هستند را بخوانید.

آشنایی با تلفظ الفبای سوئدی و الفبای این زبان

حروف بزرگ الفبای سوئدی حروف کوچک تلفظ حروف به انگلیسی
A a a- آ
B b Be- بی
C c Se- سی
D d De- دی
E e e- ایی
F f Eff- اِف
G g Ge- گ
H h hå- هه
I i i- ای
      J j Ji- ی مانند y
K k Kå- ک
L l Ell-  اِل
M m Em-  اِم
N n En-  اِن
O o o- او
P p pe- پ
Q q ku- ک
R r ärr- ر
S s ess- س
T t te- ت
U u u- او
V v ve- و
W w dubbel-ve- و
X x eks- اکس
Y y y-او کشیده
Z z säta- س
Å å å- اُ
Ä ä ä- اَکشیده

اهمیت یادگیری الفبای سوئدی زمان یادگیری زبان

دلایل زیادی وجود دارد که اهمیت یادگیری تلفظ الفبای سوئدی را افزایش می دهد. برخی از مهمترین و اصلی ترین دلایلی که برای یادگیری زبان سوئدی باید به آنها دقت داشته باشید عبارت است از :

یادگیری این زبان کمک می کند دیگر زبان ها را بیاموزید

با آموزش آنلاین زبان سوئدی قادر خواهید بود که یادگیری زبان های دیگر را به راحتی آغاز کنید. در صورتی که شما به زبان سوئدی صحبت کنید احتمال دارد که بخش گسترده ‌ای از زبان دانمارکی، نروژی و تا حدودی زبان ایسلندی را متوجه گردید.

مهربان بودن مردم سوئد

از دیگر مواردی که مربوط به اهمیت یادگیری زبان سوئدی است، مهربان بودن مردم سوئدی می باشد.  مردم سوئد بسیار مهربان و خونگرم هستند. مردم سوئد به منصف بودن، روشنفکری و آزادی‌ خواهی معروف می باشند. همچنین آنها دوستدار محیط زیست هستند. از نظر فناوری بسیار خلاق می باشند. با اینکه سوئدی ‌ها به راحتی می ‌توانند انگلیسی صحبت کنند اما اگر شما می خواهید آنها را بشناسید باید آموزش زبان سوئدی را بگذرانید.

 

بیشتر بخوانید >> نحوه استفاده از دیکشنری

 

آسان بودن زبان سوئدی

زبان سوئدی یک زبان بسیار آسان به شمار می‌ رود. افعال در زبان سوئدی شبیه زبان انگلیسی است. در واقع شما باید به خوبی بدانید که افعال در زبان سوئدی بر اساس زمان بیان می شوند و ضمیر در افعال زبان سوئدی به کار گرفته نمی گردد. به علاوه باید بدانید که این زبان تنها دو نوع جنسیت برای تمامی افراد در نظر می گیرد. به طور کلی باید به خوبی بدانید که زمان یادگیری این زبان به نسبت دیگر زبان ها، نیازی نیست کلمات زیادی را حفظ کنید.

جالب بودن فرهنگ سوئدی ها

جالب بودن فرهنگ سوئد به عنوان یکی دیگر از دلایلی است که اهمیت تلفظ الفبای سوئدی را افزایش می‌ دهد. فرهنگ سوئدی غنی و شگفت آور می باشد. غذاهای سوئدی را شما می توانید بچشید و از طعم آنها لذت ببرید.

طنین نواز بودن لهجه سوئدی

 زبان سوئدی زیبا به گوش می ‌رسد. زبان سوئدی آهنگین و نرم می باشد. به همین دلیل زمانی که سوئدی‌ ها صحبت می‌کنند مانند این است که می‌ خواهند آواز بخوانند. این دلیل به عنوان یکی دیگر از دلایل اهمیت یادگیری زبان سوئدی به شمار می‌ شود. الفبای سوئدی بسیار خاص و منحصر به فرد است. نسبت به دیگر زبان های اروپایی این زبان دارای بیان آهنگی می ‌باشد و جذابیت خاصی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.