زبان ایتالیایی

عبارات اساسی ایتالیایی

کلمات ایتالیایی

اگر شما می خواهید به کشور ایتالیا بروید باید عبارات اساسی ایتالیایی را به خوبی بشناسید. هر توریستی برای مسافرت به کشور ایتالیا اگر کلمات و عبارات اساسی را بشناسد می تواند به راحتی چندین روز در این کشور نیازهای خود را برطرف کند. در دوره های آموزش آنلاین زبان ایتالیایی تمامی عبارات مهم و اساسی این زبان به افراد آموزش داده خواهد شد. در صورتی که شما می خواهید بدون هیچ مشکلی تمامی عبارات ایتالیایی را یاد بگیرید بهتر است که در دوره های آموزش زبان ایتالیایی شرکت کنید. آموزش زبان انگلیسی، آموزش زبان ایتالیایی، آموزش زبان فرانسه و غیره طبق اصول مشخص شده انجام می شود.

بیش از 90 کلمه و عبارات اساسی ایتالیایی که هر توریستی به آن نیاز دارد

در هر یک از دوره های آموزشی عبارات اساسی ایتالیایی را می توانید یاد بگیرید. توجه داشته باشید که هر یک از کلمات و عبارات اساسی این زبان در بخش های متفاوت دسته بندی می شوند. به عنوان مثال اگر شما وارد یک مغازه می شوید باید کلمات ضروری را برای خرید جنس و یا پرسیدن قیمت کالاها بدانید. اما اگر می خواهید آدرس یک مکان را بپرسید باید واژگان و کلمات دیگری که مربوط به پرسش مکان می باشد را بشناسید. بر همین اساس دقت داشته باشید که انواع عبارات اساسی زبان ایتالیایی را باید در دسته بندی های متفاوت بشناسید. برخی از دسته بندی های اصلی آموزش زبان ایتالیایی برای شناخت عبارات اساسی را در ادامه معرفی می کنیم.

انواع عبارات اساسی ایتالیایی

از جمله دسته‌ بندی‌های عبارات اساسی ایتالیایی که در آموزش زبان ایتالیایی به آنها پرداخته می‌ شود و باید با آنها آشنایی داشته باشید عبارت است از :

  1. عبارت های مربوط به ارتباط برقرار کردن

عبارت های کاربردی ایتالیایی جهت برقراری کردن ارتباط با افراد بومی دسته بندی های گوناگونی دارند. یادگیری سلام و احوالپرسی یکی از مهم ‌ترین مراحل برای یادگیری زبان ایتالیایی می باشد. ایتالیا یکی از کشورهایی است که مردم مهمان نواز و مهربانی دارد. آنها سعی می کنند که تمامی نقاط گردشگری کشور خود را به گردشگران معرفی کنند. برخی از کلماتی که برای ارتباط برقرار کردن می باشد عبارت است از :

Ciao –  سلام / خداحافظ (غیررسمی)

Salve –  سلام / خداحافظ (رسمی، کمتر استفاده می شود)

Buon giorno –  صبح بخیر یا روز خوبی داشته باشید

Buona sera –  عصر بخیر

Buona note–  شب بخیر

Arrivederci –  خدانگهدار

  1. عبارت های مهم برای آدرس پرسیدن

در دسته بندی دیگر عبارت های کلیدی ایتالیایی باید عبارت های مربوط به آدرس پرسیدن را بررسی کنید. در دوره های مربوط به آموزش زبان ایتالیایی هر یک از جملاتی که مربوط به آدرس پرسیدن می باشند دوره می گردند. برای پیدا کردن ایستگاه قطار، پیدا کردن آدرس پاساژ، پیدا کردن آدرس هتل و غیره باید بتوانید پرسش های ضروری را بپرسید. برخی از مهمترین کلماتی که برای آدرس پرسیدن به آنها نیاز دارید عبارت هستند از :

 

بیشتر بخوانید >> 300 کلمه رایج انگلیسی

Dov’e…- …  کجاست؟

Mi sono perso –  من گم شده ام

Il bagno – دستشویی

La stazione ferroviaria –  ایستگاه قطار

L’ufficio postale –  اداره پست

Il mercato –  بازار

La pharmacia –  داروخانه

L’ospedale –  بیمارستان

Gira a destra –  به راست برگردید

Gira a sinistra –  به سمت چپ برگردید

È qua vicino –  نزدیک است

Davanti –  روبروی

Dietro –  پشت

Sotto –  زیر

Prima –  قبل از

Dopo – گذشتن از

در صورتی که برای درک جمله ها مشکل دارید یا ایتالیایی ‌ها سریع صحبت می کنند بهتر است از نقشه استفاده کنید. از آنها بخواهید که روی نقشه اطلاعات لازم را به شما ارائه دهند.

  1. عبارت های کاربردی ایتالیایی برای گشت و گذار

برخی دیگر از عبارات اساسی ایتالیایی که مربوط به سفر و گشت و گذار می باشد در دسته بندی دیگر قرار می گیرند. زمانی که آدرس مد نظر خود را پیدا کردید قدم بعدی این است که نحوه رسیدن به آنجا را بررسی کنید. عبارت هایی که مربوط به حمل و نقل هستند و شما باید در فرودگاه ها و ایستگاه قطار آنها را به کار بگیرید عبارت هستند از :

L’aeroporto –  فرودگاه

Il biglietto – بلیط

L’orario – جدول زمانی

La partenza – خروج

Il treno – قطار

Il volo – پرواز

Il bagaglio – بار

L’ufficio informazioni – دفتر اطلاعات

Quando arriva lì? – چه زمانی به آنجا می رسد؟

Quanto dura il viaggio? – چه مدت طول می‌کشد به آنجا برسد؟

بیشتر بخوانید >> کلماتی که شما رو باهوش ‌تر نشون میده

 

  1. عبارات های ضروری برای غذا خوردن در رستوران

در دسته بندی دیگر عبارات اساسی ایتالیایی که در دوره های آموزش زبان ایتالیایی به آنها اهمیت زیادی داده می شود عبارات مربوط به سفر در رستوران ها می باشد. بسیاری از مسافران خوردن غذا های خوشمزه ایتالیایی را مایل هستند تجربه کنند. اینکه شما بدانید چه غذایی را سفارش دهید و کدام یک از رستوران ها را برای غذا خوردن انتخاب کنید بسیار مهم است. برخی از مهم‌ ترین کلماتی که برای سفر در رستوران های ایتالیایی باید با آنها آشنایی داشته باشید عبارت هستند از :

Osteria –  رستوران هایی با قیمت ‌های  مناسب و معمولی ​​که دارای چند غذای ساده می باشند. غذای آنها مانند ماکارونی، شراب گوشت گاو کبابی است که سرو می شود.

Trattoria – امکاناتی که در این رستوران‌ ها وجود دارد به طور معمول ازرستوران های  Osteria بهتر می باشد. به طور معمولی این رستوران ها خانوادگی هستند و غذاهای خانگی و محلی را ارائه می دهند.

Ristorante –  رستوران های ایتالیایی مناسب که سطح آنها قابل قبول است.

Bar –  فروشگاه های قهوه، فروشگاه آبجو، شراب و انواع مشروبات الکلی است که در برخی از مواقع این فروشگاه ها غذا هم سرو می‌ کنند.

Pasticceria –  نانوایی

Paninoteca –  ساندویچی

Enoteca –  بار شراب، در برخی از مواقع  غذاهای سبک سرو در این بارها سرو می شود.

  1. عبارت های کاربردی ایتالیایی برای نحوه سفارش دادن غذا

اگر شما می دانید که کدام یکی از غذاهای ایتالیایی را می خواهید سرو کنید بهتر است دست خود را روی آن بگذارید. اما در دوره های آموزش زبان ایتالیایی آموزش داده می شود که شما برای سفارش دادن غذا صحبت کنید. در این صورت به راحتی قادر هستید ارتباط برقرار نمایید. برخی از مهمترین عبارات اساسی ایتالیایی که بهتر است برای بیان کردن نیاز خود جهت سفارش غذا یاد بگیرید عبارت است از :

 Vorrei … -… می‌خواستم

La salsa é picante? –  آیا سس این غذا که من می خورم تند است؟

Postiamo avere il conto? –  صورت حساب را لطفا؟

Per favore-  لطفا

Sono allergico a… – من به … آلرژی دارم

Buon appetito-  نوش جان!

 

بیشتر بخوانید >> 13  فعل عبارتی با get

  1. عبارت های کاربردی ایتالیایی برای موقعیت های اورژانسی

عبارت های کاربردی ایتالیایی دیگری که در سفر ضروری هستند عبارات موقعیت اورژانسی می باشند. امکان دارد که شما در سفر به این عبارات نیاز پیدا کنید. شما باید آماده باشید تا چندین کلمه اضطراری را برای بیان کردن موقعیت اضطراری به کار بگیرید. در طول سفر امکان دارد که هر اتفاقی رخ دهد. برخی از مهم‌ ترین و اصلی ‌ترین کلماتی که در زبان ایتالیایی باید برای بیان کردن موقعیت اورژانسی به کار بگیرید عبارت هستند از :

Aiutatemi!  کمکم کنید!

Chiami…- با … تماس بگیرید

Polizia-  پلیس

Ambulanza –  آمبولانس

Pompieri – آتش نشانی

Ho bisogno di un dottore –  من به یک پزشک نیاز دارم

Mi fa male qui –  اینجا درد دارم. (باید به جایی که صدمه دیده اشاره کنید)

C’é un incendio – آتش گرفته است

Attenti-  مراقب باشید

Al ladri! بگیریدش، دزد!

Vai via! گمشو!

هر یک از این عبارت های ایتالیایی را اگر یاد بگیرید می توانید با افراد ایتالیایی به خوبی ارتباط برقرار کنید و به مرور زبان خود را تقویت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.