زبان انگلیسی, عمومی

همه چیز درباره لهجه ایرلندی

لهجه ایرلندی - لینگووی

لهجه ایرلندی دارای ویژگی و قوانین خاصی می باشد. زمانی که آموزش زبان انگلیسی، آموزش زبان فرانسوی، آموزش زبان آلمانی، آموزش زبان ایتالیایی، آموزش زبان سوئدی و … را دریافت می کنید لهجه های آنها را هم باید یاد بگیرید. برای داشتن لهجه منطقه ای باید به خوبی قوانین لهجه آن منطقه را بررسی نمایید. یادگیری هر یک از رفتارهای انگلیسی زمان صحبت کردن به شما کمک می کند که لهجه اصلی و طبیعی داشته باشید. یکی از بارزترین ویژگی هایی که لهجه زبان ایرلندی دارد این است که صدای th به d تلفظ شود. هر آن چه که می خواستید در مورد لهجه ایرلندی بدانید در ادامه‌ی این مطلب می‌توانید بیابید.

 

تفاوت لهجه ایرلندی و لهجه آمریکایی

یکی از لهجه های بومی انگلیسی زبانان لهجه ایرلندی می باشد. افرادی که این لهجه را دارند در قسمت بریتانیای شمال ایرلند زندگی می کنند. بیشتر از 50 لهجه انگلیسی زبان وجود دارد که مربوط به کشورهای متفاوت می باشد. زبان آمریکایی، بریتیش، استرالیایی و …. هر یک از دیگر زبان ها لهجه خاصی دارند. دو زبان ایرلندی و آمریکایی در بسیاری از تلفظ ها تا حدودی شبیه به یکدیگر می باشند. اما در برخی از کلمات نحوه ادا کردن حروفی که صدادار می باشد با یکدیگر فرق می کند. تفاوت های ظریفی بین زبان ایرلندی و آمریکایی وجود دارد. برخی از مهمترین و اصلی ترین بخش های لهجه زبان ایرلندی را باید بدانید تا بتوانید به زبان ایرلندی صحبت کنید.

 

آموزش های مربوط به لهجه ایرلندی

برخی از بخش های مهم لهجه ایرلندی که شما باید به خوبی با آنها آشنایی داشته باشید عبارت است از :

 

  1. حرف R

در بسیاری از لهجه های ایرلندی افراد حرف R را تلفظ نمی نمایند. شما باید به خوبی بدانید که لهجه های ایرلندی یکسانی نیستند. به طور مثال شما باید به خوبی بدانید لهجه انگلیسی با لهجه اسکاتلندی فرق می کند. بعد از یک مصوت به هیچ عنوان نباید r در این لهجه تلفظ شود. باید مصوت را طولانی تر نمایید و uh را به آن اضافه نمایید. در انگلیسی هر یک از کلماتی که با rl یا rel تمام می شود را به صورت یک الی دو هجا تلفظ می نمایند. در انگلیسی بریتانیایی باید بدانید که اینگونه نمی باشد. تلفظ بسیاری از کلمات که ایرلندی است بسیار آسان تر می باشد.

 

آنا حسن زاده مدرس لینگووی

 

  1. حرف u

حرف u در لهجه ایرلندی به صورت you تلفظ می گردد. از تلفظ کردن u به صورت oo باید به صورت جدی خودداری نمایید. در لهجه ایرلندی به صورت استاندارد a در کلمه father باید در قسمت پشت دهان تلفظ گردد. تلفظ آن شبیه arh می شود. این نکته در تمامی لهجه های ایرلندی صدق می نماید. اما این کلمه در rp تا حدودی اغراق می شود. در قسمت جنوب انگلستان کلماتی شبیه به glass، grass و …. از این مصوت استفاده می نمایند. اما در بخش های دیگر این لهجه از ah استفاده می کنند.

 

  1. صامت های سنگین در لهجه زبان ایرلندی

کلماتی که در انواع لهجه های ایرلندی بی صدا هستند به صورت کامل تلفظ می شوند. به عنوان مثال باید بدانید t نیاز است در که در duty به صورت t تلفظ شود. در واقع باید بدانید که dewty را به صورت jooty تلفظ می کنند. در قسمت پسوند hing-g باید ing را به صورت een تلفظ نمایید. البته که در برخی موارد نیاز است lookin را به صورت مختصر تلفظ کنیم. به عنوان مثال باید کلمه human being را به صورت hewman being تلفظ نمایید. البته که برخی از افراد آن را به صورت hewman bee-in تلفظ می نمایند.

 

  1. حرف t

در لهجه ایرلندی نیاز است که در برخی از مواقع t را تلفظ نکنید. در برخی از لهجه های هلندی مانند لهجه شرق لندن t را به عنوان یک جایگزین مناسب برای حرف d انتخاب می کنند. به طور معمول برای ادای این کلمه نیاز است یک مکث کوتاه را به کار ببرید. به همین دلیل بهتر است که battle به صورت ba-ill تلفظ گردد. اما در برخی از مواقع امکان دارد که زمان تلفظ ba-ill بین هجای اولیه، هوا را در قسمت پشت زبان تان نگه دارید. پس از آن زمان تلفظ هجای دوم می توانید هوا را به بیرون بفرستید. به این صدا glottal stop می گویند. در واقع معنی این صدا بسته شدن چاکنای تولید می باشد. این کلمات که دارای صدای چاکنای می باشد بیشتر به وسیله بریتانیایی ها مورد استفاده قرار می گیرد.

 

بیشتر بخوانید >> 5 تمرین ساده برای یادگیری زبان انگلیسی 

 

  1. تلفظ در لهجه های ایرلندی

دقت داشته باشید برخی از کلمات همان طوری نوشته می شوند که باید تلفظ گردند. کلمه herb در این لهجه باید با صدای h تلفظ گردد. کلمه been را در این لهجه به جای ben و bin تلفظ می کنند. کلماتی که منتهی به آخر جمله می شوند در این لهجه به صورتی که مشاهده می گردند باید تلفظ شوند. Any body یکی از مهمترین کلماتی است که برای این مورد می توانیم مثال بزنیم. البته که باید بدانید از صدای o در این لهجه استفاده می شود. h هرگز نباید تلفظ شود ولی در ابتدای برخی از کلمات آن را حذف می نمایند.

 

  1. گوش کردن لهجه

 یکی از مهمترین نکاتی که در مورد آموزش لهجه ایرلندی باید به آن دقت داشته باشید گوش کردن است. تمامی لهجه ها و گویش ها دارای یک موسیقی خاص و منحصر به فرد می باشند. به لحن و تاکید کردن انگلیسی زبانانی که بومی هستند اگر توجه کنید متوجه لهجه خاص آنها می شود. شما می توانید از یک فرد انگلیسی زبان ایرلندی درخواست کنید که حرف بزند. سپس متوجه می شوید که موسیقی لهجه آنها خاص است. فیلم هایی که مربوط به لهجه های ایرلندی می باشد را می توانید گوش دهید و سپس با موسیقی لهجه آنها بیشتر آشنا شوید.

 

بیشتر بخوانید >> راهنمای حروف ندا

 

  1. کپی کردن لهجه های ایرلندی

به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که لهجه های ایرلندی متنوع می باشند و هر یک از آنها را با موسیقی خاصی بیان می کنند. اینکه شما کپی هر یک از لهجه ها را بر اساس نوع زبانی که یاد می گیرید انجام دهید بسیار مهم می باشد. زبان آموزانی که می خواهند لهجه مربوط به کشور ایرلند را یاد بگیرند باید به خوبی نحوه کپی کردن و گوش کردن لهجه را یاد بگیرند. توجه داشته باشید که از نظر لهجه این زبان باید به خوبی ساختار آن را از نظر بیان نمودن به خوبی بررسی نمایید.

 

ویژگی های لهجه ایرلندی

زبان ایرلندی تنها زبانی می باشد که در ایرلند استفاده می گردد این زبان از جزیره ایرلند ریشه می گیرد. مابقی زبان ها را از خارج به ایرلند وارد کرده اند. زبان انگلیسی از قرن 19 وارد کشور ایرلند شده است. به همین دلیل تنها عده محدودی هستند که زبان ایرلندی را به عنوان زبان اول خود معرفی می کنند. در قانون اساسی کشور ایرلند دو زبان ایرلندی و انگلیسی را به عنوان زبان رسمی معرفی می کنند. ایرلند شمالی دارای زبان رسمی نمی باشد. اما زبان انگلیسی را به عنوان زبان اداری و سیاسی معرفی می کنند.

آموزش لهجه و زبان ایرلندی را می توانید از آموزشگاه هایی که در این زمینه تخصص دارند یاد بگیرید. نکاتی که مربوط به یادگیری لهجه ایرلندی می باشد را زبان آموزان باید یاد بگیرند. اساتیدی که آموزش زبان های انگلیسی را ارائه می دهند تمامی نکات مربوط به آموزش لهجه را برای شما توضیح می دهند. به صورت صوتی فایل های مربوط به لهجه را می توانید گوش دهید.

 

بیشتر بخوانید >> اهمیت یادگیری زبان در مهاجرت

 

سخن پایانی

لهجه‌ی ایرلندی یا آیریش، لهجه‌ای شیرین و جذاب است. کسانی که این لهجه را شنیده‌اند و به این لهجه به گوششان خورده می‌دانند که چه می‌گوییم.

شما برای یادگیری این لهجه‌ی شیرین احتیاج به استادی حرفه‌ای و متعهد داربد که توانایی آموزش صحیح این لهجه به شما را داشته باشد.

شما همین امروز می‌توانید اقدام کنید و با استفاده از پلتفرم آموزش آنلاین زبان لینگووی یادگیری زبان را شروع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.