عمومی

نحوه استفاده از دیکشنری

استفاده از دیکشنری - لینگووی

یکی از کتاب هایی که در کتابخانه‌ی بسیاری از افراد پیدا می‌شود، دیکشنری است. بسیاری از افراد هستند که به طور روزانه و مرتب از دیکشنری استفاده می‌کنند.

هنگامی که متنی یا مقاله‌ای به زبان انگلیسی می‌خوانند، آن دیکشنری را دائم در کنار خود دارند تا بتوانند در آن به دنبال معنی کلماتی که نمی‌دانند و به آن بر می‌خورند بگردند. دیکشنری کتابی است که در مسیر یادگیری زبان بسیاری از افراد همراه آن‌ها بوده و در قدم به قدم این مسیر به آن‌ها کمک کرده است.

البته نا گفته نماند که چندین سال است که استفاده از دیکشنری های کاغذی و قدیمی کاهش چشم گیری پیدا کرده است و این نوع دیکشنری ها با اپ های دیکشنری و انواع مترجم ها جایگزین شده است. این روزها بیشتر افراد در گوشی همراه خود دیکشنری یا یکی از اپ‌های مترجم را دارند. ولی با این حال کتاب دیکشنری هنوز هم در بسیاری از کتابخانه های شخصی قابل مشاهده است.

یکی از ابزارهایی که به شما کمک می کند زبان انگلیسی و لغات جدید را به خوبی یاد بگیرید دیکشنری است. نحوه استفاده از دیکشنری را باید به خوبی بدانید تا بتوانید لغات جدید را بیاموزید. زمانی که در حال یادگیری زبان هستید دیکشنری به شما کمک می کند که معنی کلمه های جدید را پیدا کنید. آموزش زبان انگلیسی، آموزش زبان سوئدی، آموزش زبان آلمانی، آموزش زبان اسپانیایی، آموزش زبان استانبولی، آموزش زبان فرانسه و غیره به وسیله دیکشنری انجام می گردد. اگر نحوه استفاده صحیح از دیکشنری را بدانید بدون شک برای حل مشکلات تان می توانید مفید بودن آن را درک کنید.

نحوه استفاده از دیکشنری زمانی که در حال یادگیری یک زبان جدید هستید

 در برخی از مواقع امکان دارد که معنای یک کلمه را به خوبی ندارید، در این صورت باید به خوبی نحوه استفاده از دیکشنری را آموخته باشید. برای پیدا کردن معنی کلمه پیچیده می توانید از کلمات هم معنی آن کلمه استفاده نمایید. با این ترفند قادر خواهید بود که معنی کلمات ناشناخته را به درستی حدس بزنید. مهارت خواندن شما با استفاده اصولی از دیکشنری بهبود بخشیده می شود. امکان دارد که معنای برخی از کلمات را به درستی حدس نزنید و یا از معنای کلمات مد نظر خود مطمئن باشید. به همین دلیل اگر به دیکشنری دسترسی دارید به راحتی می توانید مشکل را حل کنید.

گام های مهم استفاده از دیکشنری

 اگر شما در حال یادگیری و آموزش زبان هستید باید نحوه استفاده از دیکشنری را بدانید مراحل استفاده کردن از دیکشنری به صورت اصولی مشخص شده است. هر یک از این مراحل را اگر به ترتیب طی کنید می توانید در کمترین بازه زمانی لغات جدید را بیاموزید. برخی از مهم ترین مراحل استفاده کردن از دیکشنری عبارت است از :

  1. یک متن طولانی انتخاب نمایید

جهت استفاده کاربردی از دیکشنری ابتدا باید یک مقاله خبری که طول مناسبی دارد را انتخاب کنید. این مقاله را برای تمرین انتخاب خواهید کرد. اگر مایل هستید که از مطالب یک کتاب برای تمرین کردن استفاده نمایید تنها نیاز است که یک الی دو صفحه را انتخاب نمایید. در واقع باید به خوبی بدانید که مطالب طولانی برای تمرین تا حدودی خسته کننده می باشند. در مرحله بعدی باید متن تمرین شده را انتخاب کنید تا بتوانید سرعت خواندن را افزایش دهید.

  1. متن تمرینی را باید با سرعت بخوانید

 سعی کنید برای استفاده کاربردی از دیکشنری مقاله و متن تمرین خود را به سرعت بخوانید. دقت داشته باشید که ایده ها و مفهوم هر یک از مقالات را باید درک نمایید. امکان دارد که زمان سریع خواندن هر یک از مطالب تمامی اطلاعات و نکات را درک نکنید. در صورت مشاهده این مورد نگران نباشید. برای آن وقت زیادی دارید که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

ستاره کرمانشاهانی مدرس لینگووی

  1. برای استفاده اصولی از دیکشنری باید جزئیات را بررسی کنید

 یکی دیگر از مراحلی که برای استفاده اصولی از دیکشنری باید به آن دقت داشته باشید این است که در متن جزئیات را با دقت بخوانید.  در این مرحله شما باید در مورد ساختار متن و همچنین در مورد برخی از نکات اطلاعاتی کسب کنید. زمانی که آمادگی شما برای خواندن جزئیات بیشتر از قبل باشد به راحتی زبان جدید را یاد می گیرید. هر یک از پاراگراف ها را که می خوانید باید سعی کنید نکات آن را به طور کامل درک نمایید. زمانی که به کلمات ناشناخته بر می خورید باید به آنها توجه کنید و آنها را در ذهن تان برجسته نمایید. اما نیاز است که همچنان به خواندن آن متن ادامه دهید. هرگز توقف نکنید تا بتوانید جزئیات را با دقت بیشتری درک نمایید.

بیشتر بخوانید >> همه چیز درباره لهجه ایرلندی

  1. یکبار دیگر باید کلمات پیچیده را بررسی کنید

 در مرحله بعدی استفاده از دیکشنری باید به کلمات پیچیده توجه داشته باشید. بهتر است به هر یک از کلماتی که معنی آنها را نمی دانید توجه نمایید. بهتر است سعی کنید که منظور آنها را به درستی حدس بزنید. در این مرحله نیاز است که با متن و کلمات پیچیده آشنایی لازم را به دست بیاورید. بر همین اساس دلیل متوجه شدن آنها باید بسیار ساده باشد که با کمی دقت شما متوجه می شوید. معنی بسیاری از کلمات را می توانید به درستی حدس بزنید. اگر برای حدس زدن معنی واژه ها با مشکل برخورد می ‌کنید، می‌ توانید از کلماتی که هم معنی هستند استفاده نمایید. در برخی از مواقع امکان دارد که کلمات اطراف مترادف تا حدودی پیچیده باشند. در این صورت نیاز است که از بهترین کلمات هم معنی استفاده نمایید.

  1. آشنایی با زمان استفاده کاربردی از دیکشنری

 مرحله بعدی استفاده اصولی از دیکشنری این است که زمان استفاده از این کتاب و منبع را بدانید. شما می ‌توانید به سراغ کلماتی که پیچیده هستند بروید و معنی آنها را از دیکشنری به درستی پیدا کنید. در این صورت متوجه می شوید که معنی آن ها را درست حدس زده ای و یا حدس تان در مورد معنی کلمه اشتباه بوده است. اگر حدس شما درست نباشد به این معنی است که باید دقت تان ر افزایش دهید تا بعد از آن بتوانید از آن کلمه استفاده نمایید.

  1. یکبار دیگر متن را بخوانید

 مرحله بعدی استفاده از دیکشنری این است که یک بار دیگر متن را بخوانید. اگر تمامی مراحل پیشین را به درستی انجام دهید بدون شک در این مرحله معنی هر یک از کلمات را متوجه می ‌شوید. خواندن متن از ابتدا امر بسیار مهمی به شمار می ‌رود. از آنجایی که خواندن دوباره متن به شما کمک می کند معنی کلمات جدید را پیدا کنید، این امر بسیار مهم می باشد. تکرار موجب می گردد که کلمات را در ذهن خود ثبت نمایید. در این صورت در آینده به درستی از آنها می توانید استفاده کنید. بنابراین هر یک از متون را چندین بار بخوانید. دقت داشته باشید با این شیوه خواندن هر یک از مطالب، علاوه بر یادگیری کلمات جدید نحوه استفاده کردن صحیح از آنها را یاد خواهید گرفت. با تکرار متن می توانید به راحتی و بدون هیچ مشکلی مکالمات خود را بهبود ببخشید.

دلایل استفاده از دیکشنری

دلایل استفاده از دیکشنری متفاوت می باشد. دیکشنری برای افرادی که در حال یادگیری زبان انگلیسی می باشند یکی از ابزارهای ضروری به شمار می‌ رود. زمان استفاده از این منبع باید دو نکته مهم را در نظر بگیرید. نکته اول این است که دیکشنری انتخاب شده تان بر اساس نیاز های شما باشد. در واقع انواع متفاوتی از دیکشنری برای آموزش زبان انگلیسی وجود دارد. بنابراین بیش از استفاده از فرهنگ لغت باید نیازهای خود را بر اساس آن دیکشنری هماهنگ ‌سازید. دیکشنری ها را از این نظر که برای چه دوره آموزشی مناسب می باشند باید بررسی نمایید. هر دوره آموزشی مربوط به زبان انگلیسی دارای یک دیکشنری است.

 نکته دوم این است که اطلاعات زیادی در دیکشنری انتخاب شده تان وجود دارد. بر همین اساس نیاز است که در مورد تمامی آن اطلاعات آگاهی به دست آورید و بدانید که چطور می‌ خواهید از آن اطلاعات استفاده نمایید. در هر حال با استفاده کردن از یک دیکشنری خوب قادر خواهید بود که املای درست کلمات را پیدا کنید. همچنین پیدا کردن معنی کلمات، بررسی کردن زمان افعال، آشنا شدن با تلفظ صحیح کلمات، تشخیص اسم و فعل و پیدا کردن کلمات هم معنی و غیره با استفاده از دیکشنری فراهم می شود. البته که باید بدانید دلایل و مزیت های دیگری در مورد استفاده اصولی از دیکشنری وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.