زبان ایتالیایی

15 روش سریع و روان صحبت کردن زبان ایتالیایی

سریع و روان صحبت کردن زبان ایتالیایی

همه ما علاقه داریم تا زبانی که یاد میگیریم را سریع و روان صحبت کنیم. به همین دلیل علاقه ما به سریع و روان صحبت کردن زبان ایتالیایی هم یک موضوع مهم به حساب می‌آید.

زبان ایتالیایی یک انتخاب محبوب برای زبان آموزانی است که علاقه‌مند به تاریخ، هنر، غذا، سفر و انواع مهاجرت به کشور ایتالیا هستند. توانایی با اطمینان صحبت کردن ایتالیایی برای بسیاری یک هدف است و مطمئناً با کمی تمرین قابل دستیابی است.

نکته‌های ما را در مورد چگونگی سریع و روان صحبت کردن زبان ایتالیایی بخوانید.

 

سریع و روان صحبت کردن زبان ایتالیایی

ایتالیایی زبانی زیبا و شاعرانه است که حدود 234 میلیون نفر در سراسر جهان به آن صحبت می کنند، بنابراین جای تعجب نیست که این زبان یکی از زبان های مورد مطالعه در جهان به دلایل متفاوت است.

ایتالیایی همچنین یکی از آسان‌ترین زبان‌ها برای یادگیری است زیرا نه تنها واژگان آن به طور گسترده در انگلیسی استفاده می‌شود، بلکه دارای یک ساختار بسیار شبیه به انگلیسی می‌باشد.

در اینجا لیست روش‌هایی آورده شده است که با کمک آنها می‌توانید سریع و روان صحبت کردن زبان ایتالیایی را برای خود دست‌یافتنی کنید:

  1. به موسیقی ایتالیایی گوش دهید
  2. کلمات جدید و کاربردی را استفاده کنید
  3. مغز خود را تغذیه کنید
  4. به تلفظ ها دقت کنید
  5. با یک نفر تمرین کنید
  6. غوطه وری در زبان را امتحان کنید
  7. اشتباه کنید
  8. فیلم ها و برنامه های تلویزیونی ایتالیایی را تماشا کنید
  9. با حیوان خانگی خود به زبان ایتالیایی صحبت کنید
  10. کتاب های ایتالیایی کودکان را بخوانید
  11. یا به ایتالیا بروید یا ایتالیا را به خانه بیاورید
  12. اخبار ایتالیا را دنبال کنید
  13. یک روال بسازید
  14. به کسی ایتالیایی یاد بدهید
  15. قبل از خواب مطالعه کنید

 

خواندن کتاب مطالعه یادگیری زبان ایتالیایی

اولین راه که به نظر همه می‌رسد خواندن کتاب آموزش زبان ایتالیایی است اما راه‌های موثرتری نیز برای یادگیری وجود دارند.

 

به موسیقی ایتالیایی گوش دهید

موسیقی راهی عالی برای کمک به یادآوری ماست. هنگام یادگیری ایتالیایی، پیدا کردن آهنگ هایی که دوست دارید با آنها بخوانید، احساسات مثبتی ایجاد و در عین حال کلمات را در بانک حافظه شما ذخیره می‌کند.

 

کلمات جدید و کاربردی را استفاده کنید

چقدر سریع و روان صحبت کردن زبان ایتالیایی برای شما دارای اهمیت است؟ تحقیقات نشان می دهد که زمینه/محتوا هنگام یادگیری واژگان جدید مهم است. به این دلیل که کلمات جدید را در موقعیت‌های خاصی که ممکن است پیش آید استفاده کنیم و آنها را بیشتر به خاطر ‌آوریم.

بنابراین، به‌عنوان مثال، به‌جای تلاش برای حفظ فهرست تصادفی از کلمات ایتالیایی، به کلماتی فکر کنید که ممکن است لازم باشد بدانید تا به کسی درباره سرگرمی مورد علاقه‌تان یا مکانی که در کودکی بزرگ شده‌اید بگویید.

فکر کردن به کلمات جدید به این روش به شما کمک می کند تا هرگونه شکاف در دانش خود را شناسایی کنید، مانند استفاده از زمان گذشته یا آینده ایتالیایی.

 

مغز خود را تغذیه کنید

با وجود یک رستوران ایتالیایی در تقریبا همه شهرهای جهان، مکان مناسبی برای تمرین دارید. همانطور که دهانتان از منوی ایتالیایی آب می‌افتد، غذاها یا موادی را که بلد نیستید ترجمه کنید. یا با جستجوی آموزش های ریستا (ricetta) در اینترنت، آشپزی ایتالیایی را در خانه امتحان کنید.

 

به تلفظ ها دقت کنید

اگرچه یادگیری لحن و تلفظ یک زبان قبل از به خاطر سپردن کلمات و معنی آنها ممکن است در ابتدا گیج کننده به نظر برسد، تحقیقات نشان می دهد که تمرکز بر تلفظ قبل از واژگان راه موثرتری برای یادگیری یک زبان جدید است. چرا؟

به عنوان نوزاد، ما توانایی تشخیص صداها را در همه زبان ها داریم. با این حال، همانطور که ما در زبان خود متخصص می شویم، این توانایی از بین می رود.

به همین دلیل است که به عنوان بزرگسالان، ما در دسته بندی صداهای جدیدی که هنگام یادگیری یک زبان جدید با آن ها مواجه می شویم، تلاش می‌کنیم. بدون توانایی دسته بندی دقیق صداها، تخصیص واژگان جدید به حافظه دشوارتر می‌شود.

خوشبختانه، محققان دریافته‌اند صرف زمان به جهت آموزش گوش‌هایمان برای تشخیص لحن‌های ناآشنا از زبان جدید قبل از یادگیری واژگان، می‌تواند کل فرآیند یادگیری را بسیار آسان‌تر کند.

 

با یک نفر تمرین کنید

به دنبال سریع و روان صحبت کردن زبان ایتالیایی هستید؟ سعی کنید ایتالیایی را به زبان رایج خود (lingua franca) با یک زبان آموز ایتالیایی دیگر تبدیل کنید. هر دو در صحبت کردن اعتماد به نفس به دست می آورید، دایره لغات خود را گسترش می دهید و گرامر خود را بهبود می بخشید. همچنین بهانه ای عالی برای تمرین حرکات مهم دست ایتالیایی‌ها است. 🤌

 

سریع و روان صحبت کردن زبان ایتالیایی

اگر می‌خواهید سریع و روان ایتالیایی را صحبت کنید بهتر است به هر نحوی که می‌توانید خودتان را درگیر با این زبان کنید.

 

غوطه وری در زبان را امتحان کنید

به طور گسترده ای یکی از بهترین راه ها برای یادگیری یک زبان خارجی در نظر گرفته می شود، غوطه وری در زبان شامل فرو رفتن کامل در یک زبان است، گاهی اوقات حتی قبل از اینکه از معنای آن مطمئن شوید در معرض واژگان خارجی قرار بگیرید.

به عنوان مثال، در سطح مبتدی، ممکن است یک مربی داشته باشید که به جای معرفی واژگان خارجی در زبان مادری شما، به آرامی و واضح به زبان مقصد شما صحبت می کند.

ایده این است که شما از طریق معاشرت به آن پی خواهید برد و بلافاصله تمرین را شروع می‌کنید که منجر به سریع و روان صحبت کردن زبان ایتالیایی می‌شود.

 

اشتباه کنید

ضرب المثل محبوب ایتالیایی sbagliando s’impara – که فرد فقط با اشتباه کردن یاد می گیرد – یادگیری زبان را به خوبی توصیف می کند. به جای نگرانی در مورد چیزهایی که نمی دانید، روی چیزهایی که می دانید تمرکز کنید. اگر نگران اشتباه کردن نباشید و فقط تلاش کنید، خودتان را شگفت زده خواهید کرد که چقدر سریع پیشرفت خواهید کرد.

 

فیلم ها و برنامه های تلویزیونی ایتالیایی را تماشا کنید

تماشای فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی ایتالیایی با زیرنویس راه دیگری برای یادگیری تشخیص و تکرار لحن‌ها و صداهای جدید است. تحقیقات همچنین نشان می دهد که تماشای  این دست از محتواها در سریع و روان صحبت کردن زبان ایتالیایی موثر است.

یک مطالعه توسط محققان دانشگاه پومپئو فابرا در بارسلونا نشان داد که قرار دادن دانشجویان زبان اسپانیایی که زبان مادر آنها انگلیسی است در معرض یک برنامه تلویزیونی انگلیسی با زیرنویس اسپانیایی تنها به مدت یک ساعت منجر به بهبود درک گفتار می‌شود.

 

با حیوان خانگی خود به زبان ایتالیایی صحبت کنید

با شروع با کسی که هرگز به شما نمی خندد – حیوانات خانگی یا گیاهان خانگی، تمرین ارزشمند صحبت کردن را انجام دهید. مغز شما را به فکر کردن به زبان ایتالیایی عادت می دهد و شما را از فشار صحیح صحبت کردن بیرون می‌آورد.

حتی می‌توانید با خودتان در آینه صحبت کنید. تجربه نشان داده است که هر چه بیشتر اینکار را انجام دهید، در سریع و روان صحبت کردن زبان ایتالیایی موثرتر خواهد بود.

 

کتاب های ایتالیایی کودکان را بخوانید

تحقیقات نشان می‌دهد که نشانه‌های بصری می‌توانند با کمک به ما در بازیابی و یادآوری بهتر اطلاعات، حتی سال‌ها بعد، یادگیری را تقویت کنند.

با در نظر گرفتن این موضوع، راه دیگری برای به خاطر سپردن بیشتر واژگان ایتالیایی جدیدی که در حال یادگیری هستید، استفاده از نشانه های بصری، مانند تصاویر، برای نمایش کلمات و عباراتی است که یاد می گیرید.

از آنجایی که کتاب‌های کودکان مملو از تصاویر، اشکال و عبارات ساده هستند، می‌توانند ابزار یادگیری مفیدی برای زبان‌آموزان بزرگسال هم باشند.

 

صحبت کردن روان و سریع و یادگیری زبان ایتالیایی

یادگیری در کنار کسی می‌تواند همیشه موثر باشد!

 

یا به ایتالیا بروید یا ایتالیا را به خانه بیاورید

همه میدانند که قرار گرفتن در محیط باعث افزایش ضریب یادگیری خواهد شد. پس اگر به سریع و روان صحبت کردن زبان ایتالیایی تمایل دارید، می‌توانید به ایتالیا بروید.

حتی اگر نمی توانید به ایتالیا سفر کنید، می توانید با چند تغییر ساده از خانه خود را در ایتالیا احساس کنید. رابط کاربری تلفن، تلویزیون و وسایل هوشمند خود را به ایتالیایی تغییر دهید و غیره.

 

اخبار ایتالیا را دنبال کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای سریع و روان صحبت کردن زبان ایتالیایی گوش دادن به اخبار ایتالیایی زبان است. خواندن، تماشا کردن یا گوش دادن به اخبار راهی عالی برای غوطه ور شدن در فرهنگ و همچنین آشنایی با کلمات و صداهای ناآشنا است.

یکی از مزایای اخبار این است که به روشی استاندارد نوشته شده یا به گویش استاندارد خوانده می‌شود، که می‌تواند پیگیری آن را برای مبتدیان آسان‌تر از یک برنامه تلویزیونی با زبان عامیانه یا محاوره‌ای باشد.

در حالی که مطمئناً همه چیز را فوراً متوجه نخواهید شد، می توانید با نوشتن کلمات جدید و مکث برای جستجوی آنها شروع کنید. به زودی متوجه خواهید شد که می توانید بیشتر و بیشتر از اخباری که می خوانید یا گوش می دهید بفهمید.

 

یک روال بسازید

اگر عادتی را با چیز دیگری که قبلا انجام داده اید ترکیب کنید، به احتمال زیاد به عادت خود پایبند خواهید بود. با قهوه صبحگاهی خود ایتالیایی بخوانید، هنگام آشپزی موسیقی ایتالیایی گوش دهید، یا در حین رفت و آمد به محل کار از طریق اپ‌های آموزشی در گوشی یاد بگیرید.

 

به کسی ایتالیایی یاد بدهید

تحقیقات نشان می دهد که آموزش به دیگران می تواند به شما در درک بهتر و حفظ آن دانش کمک کند. این به عنوان اثر یادگیری از طریق آموزش شناخته می شود. اگرچه دلایل دقیق این امر هنوز به طور کامل شناخته نشده است، اما منطقی است که آموزش به شما کمک کند آنچه را که آموخته‌اید سازماندهی کنید تا آن را به زبان ساده‌تر برای شخص دیگری توضیح دهید.

آموزش همچنین می تواند به شما کمک کند که شکاف های دانش خود را شناسایی کرده و سپس روی تقویت این مناطق ضعیف تر کار کنید. پس چرا دوست یا عضوی از خانواده پیدا نمی کنید که دوست دارد کمی ایتالیایی یاد بگیرد و برخی از چیزهایی را که تا به حال آموخته اید به آنها آموزش دهد؟

 

قبل از خواب مطالعه کنید

حتی چیزی به سادگی زمانی از روز که برای مطالعه انتخاب می کنید، می تواند تفاوت زیادی در یادگیری شما ایجاد کند. تحقیقات منتشر شده در Psychological Science نشان می دهد که در حالی که تمرین مکرر و خواب می توانند حفظ طولانی مدت اطلاعات را بهبود بخشند، خواب خوب شبانه بین دو جلسه یادگیری، موثرترین استراتژی است.

 

کلام آخر درباره سریع و روان صحبت کردن زبان ایتالیایی

درست که همه ما دوست داریم که بسیاری از چیزها را مانند زبان سریع یاد بگیریم. مهم است اما که در این مسیر به خودتان بیش از اندازه فشار وارد نکنید. زیرا در غیر اینصورت ممکن است شما را از روند آموزش خسته و زده کند تا جاییکه حتی کل روند یادگیری را کنار بگذارید.

 

منابع:

https://www.berlitz.com/blog/how-to-learn-italian-fast

https://www.busuu.com/en/languages/speak-italian-fluently

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.