زبان انگلیسی

راهنمای حروف ندا

حروف ندا لینگووی

لیستی از رایج ترین حروف ندا و مثال ها : دسته ای از کلماتی که در انگلیسی به عنوان کلمات مستقل شناخته می شوند را حروف ندا می نامند. این حروف برای بیان کردن احساسات مانند شادی، عصبانیت، ترس، شگفت زده شدن و …. به کار گرفته می شوند. در گفت و گوی روزمره زبان انگلیسی این حروف به شدت به کار برده می شود که در آموزش آنلاین زبان انگلیسی در لینگووی به شما آموزش داده خواهد شد. شما می توانید این حروف را در تمامی مکالمات انگلیسی مشاهده کنید و بشنوید. در داستان ها و فیلم های انگلیسی این حروف را به کرات مشاهده خواهید کرد. از نظر گرامری باید بدانید که این حروف مستقل می باشد. بدون اینکه در کنار واحدهای گرامری قرار بگیرند، معنی دارند.

شما می توانید حروف ندا را در کنار بسیاری از کلمات انگلیسی به کار بگیرید ولی باید بدانید که این حروف فعل، اسم، صفت و … نیستند. اگر آنها را بخواهید به صورت مستقل در یک جمله به کار بگیرید باید بعد از آنها علامت تعجب بگذارید. به عنوان مثال؛ Oh my God! We’ve won!. اما اگر بخواهید آنها را به عنوان یکی از بخش های مهم جمله در نظر بگیرید باید آنها را از جملات جدا کنید. مثال؛ Jeez, don’t yell at me – I’m just telling you what she said!. در آموزش آنلاین زبان انگلیسی، آموزش آنلاین زبان فرانسه، آموزش آنلاین زبان هلندی، آموزش آنلاین زبان سوئدی، آموزش آنلاین زبان ایتالیایی و …. حروفی که ندا هستند به کرات مشاهده می شوند. بنابراین باید بدانید که این حروف در تمامی زبان ها نقش مهمی دارند.

انواع مختلف حروف ندا در زبان انگلیسی

به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که حروف ندا به دو دسته تقسیم می شود. گروه اول به عنوان دسته ای هستند که هر یک آنها را به عنوان یک کلمه واقعی نمی شناسند. آنها در ساختار نحوی زبان انگلیسی باید بدانید جایگاه مهمی ندارند. مثالی که در مورد jeez بیان کردیم نشان دهنده دسته اول می باشد. این حروف به شدت در گفتارهای انگلیسی به کار برده می شوند و جایگاهشان مهم است. گروه دوم دسته ای هستند که آنها را به عنوان کلمات واقعی می شناسند. در واقع آنها را تنها به عنوان حروفی که ندا می باشند نمی شناسند. آنها را به عنوان کلمه های عادی در بسیاری از بخش های زبان انگلیسی می توانید مشاهده کنید. مثالی که مربوط به  oh my god است نشان دهنده گروه دسته دوم می باشد.

پرکاربردترین حروفی که ندا هستند کدامند ؟

برخی از حروف ندا زبان انگلیسی را به عنوان حروفی که پرکاربرد می باشند و در بیشتر جملات استفاده می شوند، می شناسند. این حروف را شما در بیشتر جملات و گفت و گوهای انگلیسی مشاهده می کنید. از جمله مهمترین و اصلی ترین این حروف عبارت هستند از :

  1. Ugh

یکی از مهمترین حروفی که به عنوان حرف ندا پرکاربرد شناخته می شود حرف Ugh است. این حرف را برای اینکه احساس حالت تهوع را نشان دهند در جمله به کار می گیرند. در جملات انگلیسی برای نشان دادن حال بهم خوردگی و حس تهوع این جمله به عنوان جمله پرکاربرد شناخته می شود. مثال؛ Ugh, what’s this smell.

آیناز برهانی مدرس لینگووی

  1. حرف ندا Wow

این حرف ندا را در جمله برای اینکه شگفتی خود را نشان دهند به کار می گیرند. برای نشان دادن خوشحالی، لذت و شگفت زدگی این حرف ندا به کار گرفته می شود. این حرف به تنهایی و یا همراه با جملات مورد استفاده قرار خواهد گرفت. مثال؛ Wow! Did you bake this? It looks delicious.

 

بیشتر بخوانید >> 5 تمرین ساده برای یادگیری زبان

 

  1. Nice

زمانی که از این حرف ندا در جملات استفاده شود یعنی فرد می خواهد ابراز رضایت خود را بیان کند. برای بیان کردن رضایت از چیزی و یا اعتراف کردن به زیبایی چیزی، این حرف به کار گرفته می شود. در شرایط خاص این حرف استفاده خواهد شد. مثال؛ We don’t have to go to school tomorrow, nice.

 

  1. حرف ندا Ouch

برای بیان کردن احساسات متنوع مانند درد و یا ناراحتی در بین انواع حروف ندا، این حرف را به کار می گیرند. به عنوان مثال اگر شما به صورت ناخودآگاه دست خود را با چاقو ببرید، از این حرف در جمله می توانید استفاده کنید. این حرف در بسیاری از جملات به کار گرفته می شود و در برخی از مواقع هم به صورت مستقل استفاده خواهد شد. البته باید بدانید این حرف تنها مربوط به صدمه فیزیکی نمی باشد. در برخی از مواقع برای اینکه به فرد مقابل نشان دهید ناراحت هستید می توانید این حرف را به کار بگیرید. گاهی شما می توانید این حرف را به کار بگیرید تا به طرف مقابلتان بگویید از حرفی که زده است ناراحت شده اید. مثال؛ Ouch, Sam, thanks for being worried about me. But I think you’d better keep your words to yourself.

  1. Yup

این حرف شبیه به yes می باشد و عملکرد آن شبیه به این کلمه است. شما برای اینکه چیزی را تصدیق کنید می توانید این حرف را در جمله به کار بگیرید. در بسیاری از مواقع این حرف همراه با جمله به کار گرفته می شود. ولی در برخی از مواقع این حرف را به صورت مستقل برای تایید کردن به کار می گیرند. مثال؛ Yup, I don’t want to go to school today.

 

  1. حرف ندا Oh my

یکی دیگر از انواع حروف ندا که عملکرد آن شبیه oh my god می باشد این حرف است. در آموزش زبان انگلیسی شما این حرف را به کرات مشاهده می کنید. از این حرف برای ابزار نگرانی، تحسین کردن و شگفت زده شدن استفاده می کنند. در واقع باید بدانید استفاده از این حرف در شرایط متنوع است که فرد به خوبی دلیل به کار برده شدن آن را متوجه می شود. مثال؛ Oh my, you’re so cute. Oh my! What happened to your face.

 

  1. Yikes

این حرف ندا در آموزش زبان انگلیسی برای بیان کردن احساس هیجان، شگفت زدگی و نگرانی به کار برده می شود. هر یک از حالاتی که فرد برای بیان کردن این حرف دارد را مخاطب به خوبی متوجه می شود. در واقع لحن بیان کردن فرد یکی از مهمترین نشانه های معنی کردن این حرف می باشد. مثال؛ I’ll get off work early today. Yikes.

 

بیشتر بخوانید >> نحوه استفاده از دیکشنری

 

  1. حرف ندا Jeez

این حرف ندا را برای بیان کردن احساس ناگهانی به کار می گیرند. در برخی از جملات این حرف را مشاهده می کنید. اما در برخی از مواقع این حرف را به صورت مستقل بیان می کنند تا احساس خود را بگویند. مثال؛ Jeez! What the hell is wrong with you? It’s not my fault.

  1. Whoa, whoa, woa

از این حروف ندا زمانی باید استفاده کنیم که به فرد مقابل خود هشدار دهیم. جهت هشدار دادن به فرد مقابل برای اینکه کاری را آهسته تر انجام دهد و یا اینکه از انجام دادن آن کار دست بردارد، این حروف به کار گرفته می شوند. در جملات انگلیسی یکی از این حروف به کار گرفته می شود. در برخی از مواقع هم به صورت مستقل آن را بیان می کنند. مثال؛ Whoa, whoa, woa! You don’t need to get mad at me. Whoa, whoa, everybody needs to relax.

 

  1. حرف ندا

از دیگر حروفی که به عنوان حرف ندا و برای بیان کردن ابزار خوشحالی استفاده می شود، می توانیم این حرف ندا را معرفی کنیم. این حرف در جمله و یا به صورت مستقل به کار گرفته می شود. مثال؛ We won! Yay.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.